דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט נתניהו

עדות חפץ נמשכת: ״ביבי התערב במינוי עורכים באתר, שרה ביקשה לסגור לאלוביץ׳ את הברז הרגולטורי״

עד המדינה ויועץ התקשורת של רה"מ לשעבר, מעיד בביהמ״ש המחוזי בירושלים זה היום השני ברציפות | לדברי חפץ, רעיית רה״מ לשעבר הייתה מעורבת בניסיון להקים אתר חדשות בסגנון ״פוקס ניוז״ האמריקאי בישראל

ניר חפץ (מימין) בנימין נתניהו ושאול אלוביץ׳  (צילומים: אבשלום ששוני /אוליביה פיטוסי /יונתן זינדל / פלאש 90)
ניר חפץ (מימין) בנימין נתניהו ושאול אלוביץ׳ (צילומים: אבשלום ששוני /אוליביה פיטוסי /יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עדות המפתח הדרמטית במשפט נתניהו נמשכת: ניר חפץ, עד המדינה במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עלה גם הבוקר (שלישי) לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים. העדות, שצפויה להימשך שבועות ארוכים, תתמקד גם היום בתיק 4000 – "פרשת בזק-וואלה" – שבה מואשם ראש הממשלה לשעבר בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

חפץ נשאל אילו בקשות העבירה שרה נתניהו בנוגע לעניינים של רגולציה שקשורים לאלוביץ', והוא השיב כי באחד המקרים היא ביקשה שייפגש עם שלמה פילבר ויגיד לו לסגור את "הברז הרגולטורי" לאלוביץ' ולבזק, לאחר שהסיקור בוואלה לא היה לשביעות רצונה. אמרתי לה 'תגידי את זה לבעלך' היא אמרה שתעדכן אותו. זה מקרה נדיר שעשיתי את זה בלי לעבור דרך נתניהו. עשיתי את זה".

לדבריו, "בני הזוג אלוביץ' היו בדאגות כבדות מהעניין הזה. הם היו אובדי עצות וחסרי אונים. זה הגיע לשיא כששרה נתניהו הודיעה שהם מנתקים איתם כל קשר בעקבות אופי הסיקור בוואלה, זה היה ביג אישיו".

חפץ המשיך לתאר את מעורבות משפחת נתניהו במינוי עורכים, ואמר כי שמו של ערן טיפנברון עלה גם כמועמד לעורך אתר חדש שיוקם ו"ייתן תחרות ל-ynet". לדבריו, מדובר באתר בסגנון רשת "פוקס" מארה"ב. "ביקשתי שטיפנברון יהיה העורך, אבל שרה התנתה את הסכמתה בכך שהוא קודם כל יפרסם בכלי התקשורת טור נגד נוני מוזס – ככה שלא יהיה לו גשר חזרה. הוא לא יוכל כבר להיות בקשר טוב עם נוני שאיתו עבד בעבר כעורך של ynet". הוא ציין כי אינו בטוח אם התנאי של שרה היה למינוי טיפנברון לעורך האתר החדש או לעורך וואלה.

לדברי חפץ, "נתניהו התערב בעוד כלי תקשורת כדי שישולבו כתבים שמזוהים עם הקו שלו ותומכים בו. בשליחותו פניתי לכל מיני כלי תקשורת כדי להכניס כותבים". עם זאת, חפץ אמר כי רק בוואלה התערבה משפחת נתניהו במינויי עורכים בכירים.

״קיבלתי טלפונים שוטפים מנתניהו גם בסופי שבוע, אלוביץ׳ נענה לכל בקשה״

בעדותו חשף חפץ העיד כי פעמים רבות נתניהו פנה אליו בנוגע לדברים שקשורים למשפחתו, "בעיקר בימי שישי ושבת שבהם הוא נמצא בבית". לדבריו, "הייתי מקבל טלפונים שוטפים על נושאים שקשורים למשפחה, נתניהו היה יוזם את השיחה. בדרך כלל בני משפחתו היו על רמקול או השתתפו בשיחה. בשבת היה לנתניהו יותר פנאי לדברים האלו. הוא היה המילה האחרונה, רק הוא הבוס. אין מחלוקת מי נותן את ההוראות".

חפץ נשאל על ההיענות באתר וואלה לדרישות המשפחה והשיב: "ההיענות של אלוביץ' הייתה מוחלטת לכל בקשה. השאלה איך מבצעים את זה ולא האם מבצעים. ישועה היה בדרגה נמוכה יותר בין הפטיש לסדן – הוא היה חשוף להתנגדויות מצד המערכת אבל יצא מגדרו כדי לבצע". לדברי חפץ, אתר וואלה "הצטיין" במיקום תגובות משפחת נתניהו בכותרות ולא בתחתית הכתבות, וגם דאג למקם סיקורים ביקורתיים כלפי נתניהו במקומות לא נצפים באתר.

לדברי עד המדינה, "אחרי שעלה אייטם, אלוביץ' היה מעביר למסר נתניהו שפורסם לשביעות רצונו. גם ישועה היה מודיע לי שהאייטם נמצא ושאדווח שבוצע לבנימין נתניהו בלבד". הוא הוסיף כי "ישועה יצא מגדרו להראות שהוא מעמיד את האתר לרשות נתניהו".

חפץ נשאל אם קיבל תלונות מיאיר נתניהו גם על כלי תקשורת אחרים, והשיב: "כן. התיעוב שלו כלפי כלפי התקשורת מתפרס על גזרה רחבה. על חדשות קשת, על ערוץ 10, על הארץ ועל עוד הרבה".

חפץ נשאל עד כמה יאיר נתניהו שיתף את אביו בטענותיו שוואלה לא עושה מספיק, והשיב: "הוא שיתף גם את אביו וגם את אמו, זה כל הזמן היה בשיח. יאיר היה מאוד דומיננטי, אבל אני אמרתי את שלי. היה ויכוח מתמשך ביני לבינו, שהוא מנסה להוכיח להוריו שוואלה לא נותנים תמורה למה שהם מקבלים, ואני אמרתי שאלוביץ' יוצא מגדרו ועושה את המקסימום. פעם אחת ישבתי עם נתניהו בבלפור, יאיר נכנס כשהוא מנופף בידו בתדפיס של אייטם מוואלה – ואמר 'אחרי כל מה שעשית בשביל אלוביץ', תראה מה הם מפרסמים'. נתניהו לא הגיב. באירוע אחר הייתה גם שרה, והיא אמרה ליאיר ש'לא מדברים ככה', אבל בנימין לא הגיב".

חפץ סיפר ש"היה גרעין קטן מאוד של אירועים אוטונומיים ששרה אחראית להם, שאין להם השפעה רוחבית מעבר לחשיפה חיובית שלה. ביתר הדברים הכול היה חייב לעבור דרך נתניהו. בכל נושאים תקשורתיים בעלי חשיבות עליונה, נתניהו רוצה שליטה מלאה. הוא ביקש להפריע לו – תמיד יש לידו מזכירות או עוזרים – ומילאתי את ההוראה הזו".

חפץ הוסיף כי נתניהו ידע שהוא מטפל גם עצמאית בפניות שמעבירה שרה נתניהו. כשנשאל עד כמה נושאים שקשורים לסיקור התנהלותה של שרה במעון הרשמי היו נושאים פרטיים שלה, השיב חפץ: "בכל הנושאים הללו מי שניהל את האירוע מתחילתו ועד סופו היו נתניהו. הייתי פונה אליו ומבקש הנחיות איך לנהוג תמיד".

במהלך הדיון, התובעת ליאת בן ארי זעמה על הסנגורים שהפריעו לטענתה לעדות, ואחד מהם – סנגורו של שאול אלוביץ' ז'ק חן – אף יצא מבית המשפט במחאה שדבריו לא התקבלו. "עוד לא ראיתי דבר כזה", אמרה. "אומרים שאנחנו עושים דברים לא חוקיים ומשבשים משפט, יש גבול. אני מבקשת לשמור על כבודנו. אנחנו מייצגים את המדינה, הדברים כאן בלתי מכובדים בעליל. כולנו מחויבים לשמור על כבוד בסיסי". עו"ד מיכל מיכל רוזן-עוזר, פרקליטתה של איריס אלוביץ', השיבה: "אני מבקשת את הגנת בית המשפט. אנחנו צריכים לשבת ולשתוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!