דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

לאה סעידיאן בדיון בכנסת: "רוצים שיצחק יהיה המקרה האחרון"

אחותו של איציק סעידיאן בדיון בוועדת העבודה והרווחה על התמודדות משפחות הלומי קרב: "אנחנו מרגישים שהקרבנו ואנחנו רוצים שזה יהיה הסוף" | יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן מרום, לנפגעים: "הביורוקרטיה היא מפלצת, נצעד אתכם ונשפר"

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן מרום (צילום ארכיון: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אפרת רייטן מרום (צילום ארכיון: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה קיימה הבוקר (שלישי) דיון בנושא הטיפול בנכי צה"ל והתמודדותן של נפגעי הלם קרב. בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום: "נכי צה"ל מתמודדים יום יום, שעה שעה עם הצלקות שהם נושאים בגופם ובנפשם. לדאבון הלב מדינת ישראל מגדילה את משפחת פגועי הנפש שלה מדי שנה וכמעט שאין משפחה בישראל שאין לה היום בן אח, אבא, אחות, ילדה שסובלים ברמה כלשהי מפוסט טראומה".

לאה סעידיאן, אחותו של איציק סעידיאן שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום: "הצבא צריך לדפוק לנו בדלת, להגיע משפחות של חיילים שעברו משבר, תקרית, אנחנו צריכים לקבל את המידע. אנחנו לא ידענו מה קרה ליצחק. לצבא יש תפקיד ראשוני בכל התהליך הזה – להכיר במקרה שהוא עבר ואח"כ להגדיר אותו כפוסט טראומתי. אגף השיקום מלווה אותנו כל הזמן. אני מרגישה רוח חזקה של עשייה מלימור לוריא, התחושה היא שיש כאן כתובת והתחלה חדשה ואני מאמינה בכם. גם ארגון נכי צה"ל מלווה אותנו באדיקות, ובית החולים שיבא מעניק טיפול מסור, מעדכן כל הזמן".

איציק סעידיאן (צילום מסך: מתוך כתבה בחדשות 12)
איציק סעידיאן (צילום מסך: מתוך כתבה בחדשות 12)

עוד הוסיפה סעידיאן: "המשפחה שלי מפורקת. אמא מאוד חלשה, אחיי הפסיקו לעבוד ולתפקד. אנחנו מרגישים שהקרבנו ואנחנו רוצים שזה יהיה הסוף, שיצחק יהיה המקרה האחרון". יו"ר הוועדה אמרה בתגובה: התפילה הזו משותפת לכולם, זו הפצרה לכל המערכות. הכרת הטוב שלך לכל מי שעוטף אתכם מעוררת השראה. תודה".

ראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא סקרה בפני הוועדה צעדים שקידם ומקדם האגף כדי לשפר את הטיפול בנכי צה"ל ככלל ובנפגעי פוסט טראומה בפרט: "5,734 איש מוכרים כיום על ידי האגף כנפגעי PTSD. מוגשות כ-3,000 בקשות מדי שנה, כ 60% מאושרות בסופו של דבר. זמן הטיפול הממוצע בכל בקשה הוא 1076 ימים וכרגע ממתינות להחלטה 10,700. היעד שלנו הוא לרדת ל-100 ימי טיפול לכל בקשה, כפי שנהוג במשרד הביטחון כלפי נפגעי עבודה – זה יעד שאפתני אבל אם הם יכולים- גם אנחנו".

ועדת העבודה והרווחה בדיון על הטיפול בנכי צה"ל והתמודדות משפחות נפגעי הלם קרב (צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)
ועדת העבודה והרווחה בדיון על הטיפול בנכי צה"ל והתמודדות משפחות נפגעי הלם קרב (צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)

עוד הוסיפה לוריא "אני יודעת שיש לאנשים הביקורת על ההתנהלות שלנו, אני מתנצלת מראש. יחד עם זה, 300 עובדי האגף רוצים להשתפר ולתת את השירות הטוב ביותר ולשפר את מה שהיה בעבר".

רבים ממשתתפי הדיון שיבחו את הרוח החדשה והעשייה שמקודמת היום באגף השיקום. עם זאת, המשיכו למתוח ביקורת חריפה על הוועדות הרפואיות והעידו בין היתר על סחבת, ביורוקרטיה מתישה, יחס מזלזל והיעדר אמון מצד הרופאים כלפי הפונים.

בתום הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום: "אתם בשר מבשרינו. גם לי יש קרוב משפחה הלום קרב ואני יודעת את ההתמודדות האישית היומיומית. יש לכם פה בית בוועדה הזו. נצעד אתכם – נפקח ונשפר הכי מהר שנוכל. הביורוקרטיה היא מפלצת, אבל הוועדה תעמוד לרשותכם ככל שרק שניתן" .

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!