דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

צוות המומחים לקבינט הקורונה: ״חשש מהתפרצות נוספת״

ישיבת הקבינט הסתיימה בלי החלטה על הקלות או החמרות בהנחיות | תקנות התו הירוק יוארכו בשבועיים, ואחרי חופשת חנוכה יערך מבצע אנטיגן נוסף במערכת החינוך

ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבת קבינט הקורונה (צילום מסך)
ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבת קבינט הקורונה (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה התכנס (שלישי) לסקירה על מבצע חיסוני הילדים ומצב התחלואה. בסיום הדיון הוחלט כי בשלב זה לא יהיו הקלות או החמרות בהנחיות הקורונה.

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להמשיך לקדם את מבצע ההסברה הארצי במטרה להגדיל את היקפי ההתחסנות. על פי ההנחיה תתמקד ההסברה בשני קהלי יעד עיקריים: ילדים בגילאי 11-5, ואנשים שעדיין לא קיבלו את החיסון השלישי בדגש על בני נוער.

עוד הוחלט לקדם מבצע אנטיגן נוסף במערכת החינוך אחרי חופשת החנוכה ולהאריך את התקנות המיישמות את מתווה התו הירוק ומגבלות התפוסה בחללים סגורים בשבועיים נוספים, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

בפתח הישיבה אמר בנט: "יש גל חזק מאד וקשה מאד של זן הדלתא שמכה בעולם במזרח אירופה ועכשיו גם במערב אירופה, זה נובע להבנתי בעיקר מהעובדה שהם לא עשו את הבוסטרים בזמן".

לטענת ראש הממשלה, "אצלנו בישראל אנחנו שולטים בצורה טובה במגפה. גם השתלטנו על הגל הרביעי מבלי לסגור עסקים, לבצע סגר כללי ובלי למנוע לימודים, וגם יצרנו סט כלים שלא היו קודם כמו סרולוגים ואנטיגנים כדי לשלוט בתחלואה".

"כאן בישראל יש מגמה מטרידה של תחלואת ילדים", הוסיף, "בתחום הקשים והמונשמים המספרים הם טובים, אבל אנחנו יודעים שתחלואה גם מביאה חולים קשים בהמשך. לכן המטרה היא למנוע תחלואה קשה ולא להגיע לחוסר ספיקה, אבל אסור להתעלם ממדדים שנותנים תמונה".

פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן אמר לשרים שהחיסוניות של ישראל התחילה לרדת בתחילת נובמבר. "הדעיכה הזו הולכת להמשיך, אלא אם נתערב ונמשיך לחסן. 1.1 מיליון שזכאים לבוסטר עדיין לא התחסנו במנה שלישית", הוסיף.

"יש התאמה בין רמת החיסוניות למקדם ההדבקה שהתחיל לעלות. חצי מהמאומתים בגילי 12 ומטה", אמר, "גם אם נחסן שליש ממיליון ילדים זה יוריד את מקדם ההדבקה בצורה מאוד משמעותית".

דו"ח של קבינט המומחים למאבק בקורונה שהתכנס אמש והוצג הערב לשרים התריע מפני גל תחלואה נוסף. "נתוני התחלואה מצביעים כי פסקה הירידה ויש סימנים, לראשונה, של עלייה בתחלואה", נכתב בדו"ח, "בנקודת הזמן הנוכחית אין עדיין עדות ברורה להתפרצות משמעותית – אך יש סבירות משמעותית להתרחשותה".

על פי צוות המומחים, חיסון הילדים צפוי להשפיע לטובה על מגמות התחלואה אבל את תוצאותיו יקח זמן לראות. "במציאות הקיימת לא ניתן להסתמך על חיסונים בלבד לבלימת הגל ויש להמשיך להקפיד על מגוון האמצעים היעילים לצמצום תחלואה בקהילה אשר אינם פוגעים במשק", כתבו

בין השאר התייחסו המומחים להסברה, בקרה על קיום הנחיות התו הירוק, הקפדה על עטיית מסיכות בחללים סגורים וחידוש המאמץ לאכוף בידודים. המומחים ממליצים גם לערוך בדיקות נוספות לשבים מחו"ל בתוך שלושה עד חמישה ימים לאחר חזרתם לארץ.

מסמך שכתבו חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה בישראל, והוצג גם הוא בפני הקבינט נכתב כי העלייה במקדם ההדבקה אמיתית ונובעת מעלייה בשכבות הגיל עד גיל 40, כשרוב הנדבקים החדשים לא מחוסנים ומהם במיוחד ילדים.

עם זאת, ציינו החוקרים כי מחסור שלהם בנתונים לא מאפשר לנתח את סיבות השורש להדבקה המוגברת.

על פי המסמך, ניכרת עליה בהדבקה בקרב בני נוער מחוסנים המחזקת את הצורך במתן מנת דחף. ומכיוון שהאוכלוסייה בה מתרחשת העלייה קטנה יותר מהאוכלוסייה הכללית, שילוב של בוסטר וחיסון ילדים צפויים לסייע באופן מוגבר בבלימת המגמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!