דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובד לשעבר פרץ שלוש פעמים לבית אריזה בבקעת הירדן, גנב שקי דשן ונתפס

החשוד, שעבד בעבר בבית האריזה, הועמד אתמול לדין | גם בן דודו נעצר בחשד שמכר את השקים

שקי הדשן שנגנבו. "אנחנו חיים בג'ונגל" (צילום: אריה שחר)
שקי הדשן שנגנבו. "אנחנו חיים בג'ונגל" (צילום: אריה שחר)
מאיה רונן

אדם גנב דשן מבית אריזה במושב נעמה בבקעת הירדן, ונתפס בתום חקירה שארכה כשבועיים. החשוד בגניבה הועמד לדין אתמול (שלישי). הנאשם נכנס עם רכבו, העמיס כמה שקי דשן, וברח.

בית האריזה שבבעלותו של אריה שחר, רכז הביטחון של מושב נעמה, משמש גם כמשרדה של מירה, אשתו, שהייתה במקום בשעת האירוע. כשנוכחה שנעלמו שקי הדשן, דיווחה מירה על הגניבה, ובוצעה בדיקה במצלמות האבטחה של המשק השכן לצורך זיהוי פרטי הרכב. כ-45 דקות לאחר מכן חזר הנאשם, העמיס שקים נוספים ומיהר לחמוק מן המקום.

למחרת הגיע הנאשם בפעם השלישית, ונצפה על ידי בתו של רכז הביטחון, שקראה לו לעצור, אבל הנאשם מיהר לברוח. שלושת המקרים דווחו למשטרה, וצילומי האבטחה הועברו לטובת החקירה. מבדיקה שערכה המשטרה התברר שהרכב שבו בוצעה העבירה היה שכור. בדיקה בחברת ההשכרה אימתה את זהות החשוד. הנאשם מוכר במושב, ואף עבד במשק של משפחת שחר לפני כשנה וחצי.

"הייתי רוצה שהמשטרה תשמור עלינו, ולצערי אנחנו צריכים לשמור על עצמנו"

לדברי שחר, תושבי המושב מתמודדים עם מקרים חוזרים ונשנים של גניבות. "יש לנו מצלמות, והמועצה האזורית משקיעה הרבה מאמצים באבטחה". שחר שיבח את המשטרה על פעילותה במקרה זה, אבל הוסיף: "לצערי, יש פה ניידת-שתיים על מרחב גדול מאוד וחסרה פה אכיפה. אנחנו חיים בג'ונגל, ולצערי אנחנו צריכים לשמור על עצמנו. הייתי רוצה שהמשטרה תשמור עלינו. זאת זכותנו כאזרחי המדינה".

מושב נעמה. תושבי הבקעה סובלים לאורך שנים מפשיעה חקלאית (צילום: ויקימדיה)
מושב נעמה. תושבי הבקעה סובלים לאורך שנים מפשיעה חקלאית (צילום: ויקימדיה)

עם קבלת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה, שבמהלכה נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים כדי לאתר את החשוד. בסיום החקירה עצרה המשטרה פלסטיני בן 21 תושב עוג'ה שבבקעת הירדן. בתום חקירת המשטרה הועמד לדין על ידי התביעה הצבאית בבית המשפט הצבאי.

כמה ימים לאחר מעצר החשוד בגניבה, נעצר בן דודו שמכר את השקים הגנובים. לפני כמה שבועות עוכב הנאשם על ידי רכז הביטחון כשזה זיהה אותו מסתובב בצורה חשודה ברחבי המושב, והתברר שנהג ברכב ללא רישוי בעל לוחית רישוי מזויפת.

לאורך השנים סובלים תושבי בקעת הירדן מגניבות ונזקים שנגרמים לחממות, לציוד חקלאי ולעדרים, ולעתים אף פגיעות בנפש.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת כל העת, תוך הפעלת מכלול האמצעים והמשאבים העומדים לרשותה, במאבק הבלתי מתפשר נגד עברייני הרכוש שמהווים איום לביטחונם של התושבים, ותפעל לתפיסתם ולהעמדתם לדין".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!