דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרב יאשיהו פינטו

פרשת הרב פינטו / המדינה עתרה נגד הכוונה לשחרר את הרב פינטו ביום ראשון

לאחר שהחליטה ועדת השחרורים לשחרר את הרב המורשע במתן שוחד טוענת המשטרה כי פינטו הינו בעל יכולות פליליות וקיימת מסוכנות בשחרורו.

הרב ישעיהו פינטו (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
הרב ישעיהו פינטו (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שישי) עתירה כנגד החלטת ועדת השחרורים מיום שני האחרון על פיה ישוחרר הרב יאשיהו פינטו בשחרור מוקדם על תנאי. הרב פינטו הורשע בניסיון מתן שוחד ובשיבוש הליכי משפט. עונשו על מעשים אלה היה קנס של מיליון שקלים ושנת מאסר בפועל בבית הכלא, שנה אותה החל לרצות בפברואר השנה. בעתירה נכללת הבקשה לעכב את ביצוע השחרור עד למתן פסק דין בנושא.

בכתב העתיר הציגה הפרקליטות את התנגדותה של משטרת ישראל לשחרורו המוקדם של פינטו, כיוון שבידיה מידעים המעידים על קשריו הענפים של פינטו בעולם העברייני, ועל מעמדו הבכיר בקרב עבריינים בכירים, ולפיכך הערכתה כי הוא בעל יכולות פליליות וקיימת מסוכנות בשחרורו. כמו כן הציגה הפרקליטות חלקים מדו"ח שנעשה על ידי הרשות לשיקום האסיר ביולי, לצורך בחינת התאמתו של פינטו לתכנית שיקום, בו נקבע כי האסיר מביע חרטה ומודה בביצוע העבירות, אך "ניכר כי עדיין חסרה מודעות עמוקה לנסיבות בעטיין ביצע את העבירות הקשורות לאישיותו ולדפוסי התנהלותו באופן כללי, אשר באו לידי ביטוי בעבירות דנן".

לטענת הפרקליטות ועדת השחרורים "לא נתנה כל משקל למידע החסוי שהונח בפניה, למסוכנות העולה ממנו ולדפוסים העבריינים של האסיר העולים מהמידע".

פינטו הורשע על פי הודאתו בעבירות מתן שוחד, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט, וריצה כבר שני שליש מעונשו. נימוקי הועדה לשחרורו המוקדם כללו את מצבו הבריאותי של פינטו. בהחלטתה קבעה ועדת השחרורים כי פינטו יחויב בשיחות פרטניות שבועיות עם הרב אבינועם כהן ראש תחום השיקום התורני, כי יאסר עליו לצאת מביתו לאחר השעה עשר בלילה. כמו כן התחייב פינטו בפני הועדה כי ימשיך בטיפול במסגרת התכנית לשיקום אסירים גם שלושה חודשים לאחר תום תקופת המאסר המלאה שנגזרה עליו.

הרב פינטו, אשר עומד בראש רשת מוסדות "שובה ישראל" בישראל ובארצות הברית, נחשב לאחד הרבנים בישראל. הוא הורשע בנתינת שוחד לאחר שהציע ב-2012 לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל סכום כסף בתמורה למידע על חקירה שמתנהלת כנגדו. ברכה דיווח על ההצעה לממונים עליו, וחזר כשהוא נושא עליו מכשיר ציטוט, באמצעותו תיעד את פינו מעביר לו סכום כסף של מאה אלף שקלים. מאוחר יותר הצליח להשיג פינטו עסקת טיעון, וזאת בזכות הצעתו להעיד כעד מדינה נגד ניצב מנשה ארביב, שהיה ראש יחידת להב 443 בה נחקר פינטו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!