דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בחשד להפרת זכויות ופעילות ללא רישיון: פקחים פשטו על 8 חברות קבלן באילת

המבצע החל בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במשרד הכלכלה, והוא בדק את הפקעת הזכויות, תנאי ההעסקה הקיימים ואת תוקף הרישיון לפעילות | בביקורות נגבו עדויות ונתפסו מסמכים היכולים לשמש ראיות לעבירות בחוקי העבודה

פקחי זרוע העבודה בודקים את החומרים (צילום: זרוע העבודה)
פקחי זרוע העבודה בודקים את החומרים (צילום: זרוע העבודה)
הדס יום טוב

בעקבות מידע מודיעיני ממנו עלו חשדות לעבירות בחוקי העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, יצא בשבוע שעבר האגף לאכיפה פלילית במינהל הסדרה ואכיפה בזרוע העבודה במשרד הכלכלה למבצע אכיפה באילת.

במהלך ימי המבצע ערכו מפקחי האגף ביקורות במספר חברות קבלן המספקות שירותי שמירה, אבטחה וניקיון למגוון רחב של עסקים בעיר. מטרת המבצע הייתה להתמקד בהפרות של חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, לבדוק האם אוחזות חברות הקבלן ברישיון בתוקף על פי חוק ולבחון את תנאי העסקה של העובדים.

בין היתר, נבדקו החברות: ט-קלין פרו, מ.ט.מ גרופ – MteaM Expert, טופ ניקיון אילת ומיה אלמה אבטחה שמירה ניקיון ואחזקת מבנה בע"מ. במהלך הביקורות נגבו עדויות ונתפסו מסמכים וראיות לכאורה הקושרים את הקבלנים ולקוחותיהם לביצוע עבירות בחוקי העבודה.

החשדות שעלו כנגד חברות אלה הם לביצוע עבירות בהקשר של חוקי העבודה הסוציאליים- חשד להפרות צו הרחבה לפנסיה, אי פתיחת קופות פנסיה וקרנות השתלמות וכן לעיסוקן של החברות המספקות שירותי ניקיון, שמירה ואבטחה ללא רישיון, בניגוד לחוק.

כמו כן נערכו ביקורות אצל מזמיני השירות להן סיפקו החברות את שירותי השמירה, האבטחה והניקיון, שבעקבות התקשרותם עם קבלנים ללא רישיון חשופים לכתבי אישום פליליים ולקנסות. בין עשרות מזמיני השירות נכללים עסקים בתחום התיירות, פאבים, עסקי מזון, בתי מלון, ומשרדי אדריכלות וביטוח.

חשוב להדגיש כי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כח אדם קובע כי קבלני כוח אדם וכן קבלני שירות (שמירה, אבטחה וניקיון), נדרשים לרישיון ממשרד הכלכלה והתעשייה. קבלת הרישיון מותנית בתנאים הקבועים בחוק, במטרה לאפשר למינהל הסדרה ואכיפה לפקח על העסקת העובדים בחברה למען הבטחת קיום זכויותיהם הסוציאליות.

החוק קובע סנקציה פלילית לא רק כנגד הקבלן הפועל ללא רישיון, אלא אף כנגד המזמין המתקשר עם קבלן שפועל ללא רישיון. את רשימת קבלני כח האדם הפועלים ברישיון בכל תחום ניתן למצוא באתר זרוע העבודה.

מנהל אגף אכיפה פלילית במינהל הסדרה ואכיפה בזרוע העבודה, מר איל אסף מסר: ״לא אחת אנו מוצאים כי לאי הסדרת הרישוי מתווספות עבירות נוספות בתחום דיני העבודה, וכאשר הקבלן אינו פועל ברישיון, העובדים פחות מוגנים. אנו נמשיך ונפעל לאכיפת חוקי העבודה ביחס להפרות שמתבצעות כנגד האוכלוסיות המוחלשות בכל רחבי המדינה, לרבות בעיר אילת, כפי שעשינו לאחרונה. יש חשיבות לכך שכל מזמין שירות המתקשר עם קבלן כוח אדם או שירות יבדוק את תוקף רישיונו באתר המשרד, בנוסף לדרישה של הצגת מסמך הרישיון מהקבלן עצמו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!