דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי נשר דורשים מהנהלת המפעל: קלטו את עובדי הקבלן להעסקה ישירה

לטענת ועד העובדים מועסקים במפעל עובדי קבלן בתפקידי ליבה, וזאת בניגוד להסכם הקיבוצי | ההנהלה: "החברה שומרת חוק, נקיים מו"מ עם העובדים"

מפעל נשר ברמלה (צילום: פלאש 90)
מפעל נשר ברמלה (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי מפעל המלט נשר פנה להנהלה בדרישה לקלוט עשרות עובדי קבלן בתפקידי ליבה להעסקה ישירה.

במכתב שנשלח באמצעות עו"ד אסתר הרשקוביץ רונן לבא כוח הנהלת המפעל עו"ד שי תקן, נטען כי החברה מעסיקה עשרות עובדי קבלן בתפקידים שהם בליבת העיסוק כגון מסגרים, מלגזנים, מפעילי כלים כבדים, מכונות אריזה, שופלים ואחראי מזגנים – וכל זאת במטרה לעקוף את ההסכמים הקיבוציים בחברה ולפגוע בכוחם הארגוני של העובדים המאורגנים.

בוועד העובדים טוענים כי מלבד העובדה שהעסקתם הממושכת של העובדים במתכונת העסקה קבלנית מנוגדת להוראות חוק קבלני כוח אדם המחייב קליטתו של עובד קבלן המועסק למעלה מ-9 חודשים להעסקה ישירה, היא אף מנוגדת להסכמים קיבוציים מפורשים הקובעים כי "כל תקן של משרה ותפקיד שאוישו קודם לכן על ידי עובדי נשר תחת ההסכם הקיבוצי, ימשיכו להיות מאוישים על ידי עובדי נשר שיחולו עליהם ההסכמים הקיבוציים".

עוד נטען במכתב כי הנהלת החברה מגדילה באופן חד צדדי גם את מספר העובדים המועסקים בחברה באמצעות חוזים אישיים, זאת על אף ההסכם המגביל את שיעורם ל-10% בלבד ממספר העובדים המועסקים תחת ההסכם הקיבוצי.

"הפגיעה בכוח הארגוני באמצעות שיעורים ההולכים וגדלים של העסקה פסולה של עובדי קבלן וחריגה שיטתית מהמכסה המוסכמת של העסקה באמצעות חוזים אישיים, תוך פגיעה בכוח הארגוני – כל אלה מנוגדים ליחסי עבודה ראויים, מנוגדים לסבירות, להגינות ולהסכמים הקיבוציים" נכתב במכתב, אשר דרש מהנהלת החברה למגר באופן מיידי את התופעה הפסולה של העסקת עובדי קבלן בתפקידי ליבה. "מרשתך היא מעסיקתם הלכה למעשה והיא נדרשת לקלוט אותם לשורותיה" נכתב. "על מרשתך לעצור את הפלייתם לרעה של העובדים והפגיעה בהם ובכח הארגוני באמצעות העסקת עובדי הקבלן".

המכתב הנוכחי, מגיעה בהמשך למכתב ששלח יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה, משה ארבלי, לסמנכ"ל משאבי האנוש במפעל שי שטאדלר, ובו הבהיר כי במידה ולא יטופלו הנושאים השנויים במחלוקת, תפעל ההסתדרות בכל הצעדים החוקיים העומדים לרשותה. עובדי המפעל מלווים גם על ידי הסתדרות עובדי התעשייה ברשות גבי אסרף, ומחזיק התיק במרחב דני אוחיון.

הנהלת נשר בתגובה: "בימים אלה מתנהל מו"מ לפתיחת ההסכמים הקיבוציים של עובדי נשר. מטבע הדברים, כל תנאי ההסכמים ידונו במסגרת המו"מ. כידוע, נשר היא חברה שומרת חוק ומעסיקה את עובדותיה ועובדיה כדין ובהתאם לכללים. כל טענה אחרת, הינה משוללת יסוד. נשר תמשיך לפעול לפיתוחם המקצועי של אנשיה, מתוך הערכה לעובדותיה ולעובדיה המסורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!