דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ד' באייר תשפ"ד 12.05.24
19.4°תל אביב
  • 13.1°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 18.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הווריאנט שהתגלה במדינות דרום אפריקה אותר בישראל, בנט: "לפעול מהר, חזק ועכשיו"

הזן החדש אותר בגופו של אדם ששב ממדינת מלאווי, ושני שבים נוספים מחו"ל חשודים שנדבקו בו ושוהים בבידוד | עובדת זרה שהגיעה ממלאווי והוגדרה "נעדרת" אותרה במלון באילת והועברה לבידוד | בנט והורוביץ יקיימו מסיבת עיתונאים ב-14:30

ראש הממשלה נפתלי בנט  (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (שישי) התייעצות בנוגע לזן החדש שהתגלה במדינות שבדרום אפריקה. לדברי בנט, "עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה, עד שהמצב יתבהר. כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים. אנחנו כרגע בפתחו של מצב חירום, אני מבקש מכולם היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון".

בעקבות האירועים, דיון ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה, בראשות ראש הממשלה, נערך בצהריים ויתכנס בצאת השבת לדיון המשך. בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, יקיימו מסיבת עיתונאים ב-14:30.

לפי הודעת משרד הבריאות הבוקר, הזן אותר אצל אדם ששב ממדינת מלאווי, מדינה שלא נכללה ברשימת המדינות שמשרד הבריאות המליץ להגדיר כאדומות. בנוסף, התגלו שני מקרים של שבים מחו"ל שחשודים כי נדבקו גם הם בזן החדש ובינתיים שוהים בבידוד.

שוטרי משטרת ישראל איתרו בשעות הצהריים אישה שעל פי החשד נושאת את הווריאנט החדש. האישה, עובדת זרה שהוגדרה כנעדרת לאחר שחזרה ממלאווי ואובחנה כנשאית של זן הקורונה הדרום אפריקני החדש, אותרה באחד מבתי המלון באילת, והובאה לדירה שלה בעיר.

היא שבה אתמול לישראל ממלאווי דרך דרום אפריקה ודובאי, נסעה במונית למלונית בתל אביב, ישנה שם לילה ואז נסעה באוטובוס לאילת לבית חברתה. לאחר שהוזמן לה אמבולנס לפינוי, בתיאום עמה, היא נעלמה, ומאז הוגדרה כנעדרת.

נמל תעופה בן גוריון (צילום: פלאש 90)
נמל תעופה בן גוריון (צילום: פלאש 90)

בהתייעצות אתמול הוחלט שישראל תכריז על 7 מדינות בדרום אפריקה כאדומות, כלומר שטיסה ושהות של ישראלים בהן תיאסר ללא אישור של ועדת חריגים. המדינות שיוכרזו כאדומות הן: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. בנוסף הוחלט שכלל השבים לישראל ממדינות אלו, כולל מחוסנים בחיסון שלישי, יחויבו בבידוד במלוניות, לאחר שנה בהן המלוניות לא היו פעילות. החלטות אלו ייכנסו לתוקף לאחר שיאושרו על ידי שרי קבינט הקורונה.

לפי ההחלטה שתובא לאישור השרים, החוזרים מהמדינות האדומות יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך 7 ימים, וישוחררו לאחר ביצוע שתי בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה. בנוסף, רה"מ בנט הורה לבדוק רכישה של ערכות בדיקת PCR שמותאמות לזיהוי מוגבר של הווריאנט החדש.

בשלושת המקרים שזוהו בישראל מדובר במחוסנים שפרטי ההתחסנות שלהם נמצאים כרגע בתהליך אימות. משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחר המצב ויעדכן את הציבור בהתפתחויות. עד כה אובחנו אמנם 60 נדבקים בלבד בזן החדש, מרביתם בדרום אפריקה ובודדים בבוטסואנה ובהונג קונג.

הזן התגלה באזור דרום אפריקה, ובהתייעצות שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט אתמול הוחלט להגדיר 7 מדינות באזור זה כאדומות. עד כה אותרו מקרים בודדים של הווריאנט החדש ועוד לא נאסף עליו מידע חד משמעי, אך מדענים העלו חששות כי בגלל כמות המוטציות הגדולות שהוא מכיל, קיים חשש כי הוא מדבק במיוחד ועלול להיות עמיד יותר לחיסונים.

לדברי בנט, "הווריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא. אנחנו כרגע ניזונים ממערכת הבריאות של דרום אפריקה, שעושה עבודה מאוד מרשימה, אבל אין לנו עדיין את מלוא המידע. בימים הקרובים הידע שלנו יתרחב בצורה מאוד מהירה – נדע האם הוריאנט באמת פורץ חיסוניות, באיזה קצב, האם זה קטלני יותר או לא, איך זה משפיע על ילדים, וכיוצא באלה".

בנט התייחס לתרגיל שהתקיים לפני כשלושה שבועות להופעת זן קורונה חדש: "לפני כמה שבועות, כשעשינו את התרגיל הלאומי "אומגה" לתרחיש של וריאנט קטלני חדש, זה היה נראה קצת תלוש. מיותר לציין שזה אחד המהלכים הכי משמעותיים שהכינו אותנו בדיוק למצב שאנחנו עכשיו, אולי, נמצאים בו. כבר אתמול בערב חזרנו לתובנות מהתרגיל והתחלנו ליישם במהירות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!