דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדריך / בעקבות זן ה'אומיקרון': 50 מדינות אסורות לטיסת ישראלים | הרשימה המלאה

משרד הבריאות הגדיר את רוב מדינות אפריקה כמדינות אדומות, שהטיסה והשהות בהן אפשרית באישור ועדת חריגים בלבד | כל השבים ממדינות אלו נדרשים לבידוד מלא, שיתחיל במלונית עד לקבלת תוצאה שלילית של הבדיקה בנתב"ג

תורים בנתב"ג (צילום: הדס יום טוב)
תורים בנתב"ג (צילום: הדס יום טוב)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הוסיף אתמול (שבת) 50 מדינות באפריקה לרשימת המדינות ה'אדומות', המוגדרות כ'יעד בסיכון מרבי' לתחלואת קורונה, בעקבות זן ה'אומיקרון' שהתגלה השבוע בדרום אפריקה. לפי תקנות הקורונה, הטיסה של ישראלים למדינות אלו והשהות בהן מותרת רק באישור ועדת חריגים, והחוזרים מהן מחויבים בבידוד מלא.

השרים גם החליטו שישראלים מחוסנים ומחלימים שיחזרו מחו"ל יידרשו לבידוד ביתי של 3 ימים עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית בנוסף על הבדיקה שנערכה עם הכניסה לארץ.

בנוסף החליטו שרי הקבינט שכלל החוזרים ממדינות אלו יחויבו בבידוד במלונית עד לקבלת תוצאה שלילית מהבדיקה שנערכה בנתב"ג. לאחר קבלת תוצאת שלילית הם יורשו להמשיך את הבידוד בביתם עד 7 ימים מהחזרה מחו"ל, אז יידרשו לבצע בדיקה נוספת ואם היא תהיה שלילית הבידוד יסתיים. המעבר ממלונית לבידוד ביתי יתאפשר בתנאי שהחוזרים יצהירו שישהו לבדם בבידוד.

המדינות שסווגו כאדומות הן רוב המדינות באפריקה, מלבד מדינות צפון היבשת, וכן איים סמוכים – מאוריציוס, סיישל ומדגסקר.

מקרה מאומת ראשון של נגיף האומיקרון התגלה בישראל בחמישי בלילה, ומאז התגלו עוד 7 מקרים שהוגדרו כחשודים ועדיין נמצאים בבדיקה. בחמישי בערב הודיע המשרד ש-7 מדינות יוכרזו כאדומות, אך בשישי הודיע רה"מ בנט על הרחבת הרשימה לרוב מדינות אפריקה.

למרות שהנגיף התגלה גם במדינות מחוץ לאפריקה, כמו בלגיה, גרמניה והונג קונג, מדינות אלו אינן נכללות ברשימה בשלב זה.

לפי תקנות הקורונה, יציאה למדינה אדומה עבור אזרחים ותושבי קבע אסורה, למעט מי שקיבלו אישור מוועדת חריגים. בקישור הבא ניתן להגיש בקשה לוועדת חריגים. איסור היציאה לא יחול על מי שיטוסו דרך מדינות אדומות בטיסת המשך (קונקשן), בתנאי שהשהות בשדה התעופה היא פחות מ-12 שעות ושלא ייצאו משטח שדה התעופה.

הנחיה זו לא חלה על אזרחים זרים.

רשימת המדינות שהוגדרו כאדומות

רשימת המדינות שהוגדרו אדומות על ידי משרד הבריאות כוללת 48 מדינות באפריקה ובסמוך לה: אנגולה, אוגנדה, איי סיישל, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, לסוטו, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

חריגי יציאה מישראל למדינות אלו כוללים: מי שאינו אזרח או תושב ישראל, יציאה למקום מגורים קבוע בהצגת אסמכתא לוועדת חריגים, במקרים הומניטריים או חיוניים חריגים באישור וועדת חריגים, נציגים זרים או שליחים ישראלים, אנשי צוות של כלי טיס, ספורטאים מקצועיים בכפוף לאישורה של ועדת החריגים, מי שיוצא לצורך חיוני הנוגע ליחסי החוץ או צורך חיוני הנוגע לביטחון המדינה, שליח רשמי של אחד המוסדות הלאומיים, שקיבל את אישורה של וועדת החריגים, עיתונאים במסגרת מילוי תפקידם.

פרטים נוספים ומידע עדכני ניתן למצוא באתר 'רמזור קורונה' של משרד הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!