דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

קבינט הקורונה אישר: 3 ימי בידוד למחוסנים שחוזרים מחו"ל, חוזרים מאפריקה ישהו במלונית עד לקבלת תוצאה שלילית

השרים אישרו עצירת כניסת זרים לישראל, יגובש מתווה סיוע לענף התיירות | הממשלה תקדם חקיקת חירום להחזרת איכוני השב"כ על נשאי זן האומיקרון | בנט בקבינט: "המפתח הוא זהירות ומינימום סיכונים, עד שנלמד יותר"

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה אישר הלילה (בין שבת לראשון) את הצעות ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, להתמודדות עם הזן החדש 'אומיקרון'. השרים החליטו שכל החוזרים לישראל, גם מחוסנים בתוקף ומחלימים, יחויבו בבידוד ביתי של 3 ימים בכפוף לתוצאת בדיקה שלילית, בנוסף לבדיקה שנערכת בנתב"ג.

בנוסף, חוזרים ממדינות שיוגדרו אדומות יחויבו בבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה שנערכה בנתב"ג, ולאחר מכן ישהו בבידוד של שבוע בביתם, בכפוף לתוצאת בדיקה שלילית. עד כה הוגדרו 50 מדינות באפריקה כאדומות (ראו רשימה בסוף הכתבה), והטיסה למדינות אלו כפופה לאישור ועדת חריגים בלבד.

השרים החליטו גם לעצור לחלוטין כניסת זרים לישראל, מכה משמעותית לענף התיירות לאחר שרק בחודש האחרון אושרה כניסת תיירים בהגבלות מחמירות. בנוסף, הממשלה תקדם חקיקת חירום להחזרת איכוני השב"כ על נשאי זן האומיקרון, שמונה חודשים לאחר שהופסקו לחלוטין במרץ השנה.

כלל ההחלטות ייכנסו לתוקף הלילה (בין ראשון לשני) בחצות, בכפוף ועדת החוקה של הכנסת. עם זאת ההחלטה על בידוד במלונית לחוזרים במדינות אדומות תחול באופן מיידי על השבים מ-4 מדינות: דרום אפריקה, בוטסואנה, מלאווי ואתיופיה.

ההחלטות שהתקבלו בדיון

• תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים.

• בידוד ביתי של 3 ימים לישראלים מחוסנים ומחלימים שחוזרים מחו"ל: ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא של 14 יום.

• בידוד ביתי של שבוע לישראלים ללא חיסון בתוקף – המשך הנוהל הקיים: ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

• בידוד של שבוע לכל החוזרים ממדינות אדומות, שהות במלונית עד לתוצאת הבדיקה בנתב"ג: ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות (ראו רשימה בהמשך) יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הם יועברו להמשך בידוד ביתי, וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

ההעברה לבידוד ביתי תתאפשר רק למי שהצהיר על כך שיקיים את יתר תקופת הבידוד במקום בידוד שלא מתגוררים בו או שוהים בו אנשים נוספים מלבדו. מי שלא יצהיר על כך ישלים את כל תקופת הבידוד הנדרשת במלונית. מי שיימצא חיובי לקורונה ישהה במלונית עד לקבלת אישור החלמה.

לגבי החוזרים מארבע מדינות בלבד תוקף ההחלטה הוא מיידי: דרום אפריקה, בוטסואנה, מלאווי ואתיופיה. כאמור, לגבי החוזרים מיתר המדינות ובכלל מחו"ל ההחלטות ייכנסו לתוקף רק הלילה (בין ראשון לשני).

בנוסף הוחלט שהמדינה תיידע את הישראלים שיוצאים לחו"ל כי ייתכן שינוי בהנחיות בעת שהייתם מחוץ לישראל, וכי הם ישאו באחריות לעמוד בהנחיות העדכניות בעת שובם לישראל.

• סיוע לענף התיירות: בהידברות בין משרדי האוצר והתיירות, יגובשו דרכים לסייע לענף התיירות בהתאם.

• החזרת איכוני שב"כ: יעשה שימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש "אומיקרון", במטרה לאתרם ולקטוע את שרשראות ההדבקה. החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר אישור שרי הממשלה, בתקנות לשעת חירום. במקביל, יקודם הליך החקיקה בנושא.

• הרחבת השימוש בתו הירוק: בחללים סגורים, יוחל מתווה התו הירוק בהתכנסות העולה על 50 משתתפים (במקום 100 משתתפים, על פי המצב הנהוג כיום).

• מופעי חנוכה יתקיימו במתווה הקיים: מופעים ופעילויות בחג החנוכה יוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אנחנו נמצאים כרגע במרחב אי ודאות, זה מרחב לא פשוט ולא נוח להיות בו. אני הגדרתי את זה מוקדם יותר היום כ"תקופת הערפל".

"המפתח פה הוא זהירות, ומינימום סיכונים, עד שנלמד יותר", הוסיף בנט, "אנחנו רוצים לשמור על ההישג האדיר של מדינת ישראל בדלתא – ישראל פתוחה ומתפקדת, עם כלכלה מתפקדת, ומערכת חינוך פעילה, כשהילדים הולכים לבית הספר. זו העדיפות העליונה".

צוות המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה הציג את עמדתו לשרים לפיה "החיסון לקורונה חשוב בשלב זה יותר מתמיד, במטרה להגן על בריאות הציבור מפני תחלואה קשה".

רשימת המדינות שהוגדרו אדומות על ידי משרד הבריאות כוללת 48 מדינות באפריקה ובסמוך לה: אנגולה, אוגנדה, איי סיישל, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, לסוטו, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

חריגי יציאה מישראל למדינות אלו כוללים: מי שאינו אזרח או תושב ישראל, יציאה למקום מגורים קבוע בהצגת אסמכתא לוועדת חריגים, במקרים הומניטריים או חיוניים חריגים באישור וועדת חריגים, נציגים זרים או שליחים ישראלים, אנשי צוות של כלי טיס, ספורטאים מקצועיים בכפוף לאישורה של ועדת החריגים, מי שיוצא לצורך חיוני הנוגע ליחסי החוץ או צורך חיוני הנוגע לביטחון המדינה, שליח רשמי של אחד המוסדות הלאומיים, שקיבל את אישורה של וועדת החריגים, עיתונאים במסגרת מילוי תפקידם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!