דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חאלב

מלחמת האזרחים בסוריה / אסד מפציץ את שכונות המורדים בחאלב: 2 מיליון אזרחים ללא מים

הפסקת האש בתיווך רוסיה וארה"ב קרסה לאחר שבוע, ובימים האחרונים תקף צבא אסד את האזורים שבשליטת המורדים והשתלט על חלקם. עד כה דווח על עשרות הרוגים

העיר חאלב לאחר הפצצת כוחות אסד, ב-23 בספטמבר (צילום: סוכנות AP).
העיר חאלב לאחר הפצצת כוחות אסד, ב-23 בספטמבר (צילום: סוכנות AP).

כוחותיו של משטר אסד כבשו את שטחו של מחנה הפליטים הפלסטיני חנדראת בצפון העיר הסורית חאלב, שהיה לפני כן בידי המורדים. זאת לאחר גל הפצצות ממושך מהאוויר, שכתוצאה ממנו נהרסו במקום בניינים רבים. כוחות אסד הפציצו גם את הרובעים המזרחיים של חאלב. על פי הערכות של ארגוני זכויות אדם הפועלים במקום, בהפצצות נהרגו בין 25 ל-49 בני אדם. תושבים מקומיים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי זוהי ההפצצה הקשה ביותר באזור מאז השתלטות המורדים על העיר בשנת 2012.

גורם רישמי באו"ם הודיע כי קרוב לשני מיליון איש בצפון העיר חאלב חיים בלא אספקה סדירה של מים, בעוד המצב הביטחוני באיזור מתדרדר. חנה זינגר, הממונה מטעם יוניצ"ף בסוריה, מסרה כי ההתקפה האינטנסיבית לאחר חצות ביום שלישי פגעה בתחנת השאיבה באב אל-נאירב, המספקת מים לכרבע מיליון בני אדם באזורים הנשלטים בידי המורדים בעיר. לדבריה של זינגר, המורדים השביתו כנקמה תחנת השאיבה הממוקמת בשטחם ומספקת מים לכמיליון וחצי בני אדם באזורים המערביים של העיר, הנשלטים בידי משטר אסד. "מניעת המים מילדים שמה אותם בסיכון להתפרצויות הרות אסון של מחלות שמקורן במים" אמרה זינגר ביום שישי בלילה.

המשטר הסורי ובני בריתו תקפו כבר מספר פעמים בחמשת הימים האחרונים בניסיון לכבוש את מחנה הפליטים, שכיום רובו נטוש והרוס. המחנה ספג הפגזות ולחימה לאורך השנים האחרונות, ועבר כבר מספר פעמים משליטת המורדים לשליטת המשטר הסורי ולהיפך. יאסין אבו ראיד, פעיל אופוזיציה מקומי מסר לסוכנות הידיעות AP כי באמצעות כיבוש חנדראת מהדקים כוחות המשטרה את המצור על האזורים המזרחיים של העיר, הנשלטים בידי המורדים. מהמרכז הסורי לזכויות אדם נמסר כי ההפצצות ממשיכות בעוד צוותי חילוץ מנסים להוציא אנשים מהריסות הבניינים.

ביום שישי מסר קצין בצבא הסורי לתקשורת כי הצבא הסורי מתכנן להמשיך את ההתקפות מהאוויר על האזורים הנשלטים בידי המורדים לזמן נרחב, ולבצע גם תקיפה מהקרקע.

חאלב היא העיר הגדולה ביותר בסוריה, ועד למלחמת האזרחים היתה מרכז שלטוני ומסחרי גדול. לפני כשבועיים הסכימו הצדדים הלוחמים להפסקת אש באזור בתיווך רוסיה וארה"ב, אך ביום רביעי החלו כוחות אסד לתקוף באגרסיביות בתי אזרחים וכוחות סיוע הומניטרי ובכך הביאו לקריסתה של הפסקת האש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!