דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מדריך / מצפון ועד דרום: אירועים ופעילויות לחנוכה במחירים שפויים

פסטיבל עירוני המשלב בין כריסמס וחנוכה, סיורים בעקבות התאספות כרישים, ומיצגי אור מרהיבים עם פסלים אנושיים רוקדים | מגוון אירועים מומלצים לכל המשפחה שכדאי להכיר

פרפר (צילום: תיאטרון האור)
פרפר (צילום: תיאטרון האור)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בין המופעים הגדולים והנוצצים, הסופגניות המיוחדות והדלקות הנרות, ברחבי הארץ יתקיימו פעילויות שלא יעלו כסף בכלל, או במחיר סמלי בלבד – ויתאימו לכל המשפחה. כמה אירועים שכדאי להכיר:

צפון

העבר מתעורר לחיים

שני סיורים המספרים את סיפורה של מגידו. האחד תיאטרלי לאור יום והשני סיור עששיות בלילה. בנוסף יתקיימו סיורים בהדרכת מורי דרך. איפה: גן לאומי תל מגידו. מתי: הסיורים יתקיימו ב-2-5.12. עלות: כל הסיורים הם ללא עלות נוספת מלבד הכניסה לגן עצמו למעט סיור העששיות שהוא בעלות נפרדת. הערות: יש להזמין מקומות מראש באתר. למי מיועד: משפחות חובבות טיולים.

חנוכה במדעטק

איפה: מדעטק חיפה. במקביל לתערוכות הקבע ותערוכה על סיפורם של הדינוזאורים מתקיימות תערוכות, סדנאות ומופע לכבוד חנוכה. בנוסף לתערוכות יתקיימו סדנאות בנושא רובוטיקה, מייקרס וכימיה. עלות: כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה למוזיאון. הערות: המוזיאון פועל בתו הירוק. למי מיועד: למשפחות חובבות מדע. 

"חג החגים"

פסטיבל עירוני חיפאי ותיק המציין את כריסמס וחנוכה. במסגרת הפסטיבל כל העיר תקושט לכבוד החגים יתקיים יריד כריסמס וצעדות כריסמס. בנוסף יתקיימו שני סיורים – האחד סיור כריסמס במושבה הגרמנית והשני סיור "אומנות וטעימות" בואדי ניסנאס. מלבד סיורים אלו "בית גפן" יציג תערוכות חדשות של אומנים מקומיים וכן יתקיימו שני קונצרטים –"חנוכריסמס" ו"רביעיית אורפאוס בקונצרט חגיגי". למי מיועד: הקונצרטים וחלק מהמופעים אינם מיועדים למשפחות. 

מרכז

חנוכה בנחל חדרה

שני סיורים של עמותת אקו-אקשן בעקבות התאספות כרישים בשפך נחל חדרה המתרחשת כל שנה בחורף. סיור אחד הוא "בעקבות הסנפיר" המלמד על כרישים, והסיור השני הוא "נפגשים בחוף", שבנוסף לכרישים עוסק במשאבים מן החוף. איפה: פארק נחל חדרה. מתי: "בעקבות הסנפיר" יתקיים ביום חמישי ה-2.12, ו"נפגשים בחוף" ביום שישי 10.12 בשעות הבוקר. עלות: עלות ההשתתפות בסיור "בעקבות הסנפיר" היא 40 ש״ח למבוגר ו-30 לילד עד גיל 5. לסיור "נפגשים בחוף" הוא 50 ש״ח למשתתף ו-25 ש״ח לחבר קהילה. ציוד: נעליים סגורות, כובע ומים. הערות: הרשמה מראש לסיורים. למי מיועד: הסיור "בעקבות הסנפיר" מיועד למשפחות ואילו הסיור "נפגשים בחוף" מיועד למבוגרים.

שבוע מורשת במכון איילון

במסגרת שבוע המורשת שיתקיים בחנוכה, מכון איילון ברחובות מקיים מופע ניסויי מדע של ד"ר מולקולה "ניסים וניסויים", הצגת ילדים של תיאטרון אורנה פורת "שוליית הקוסם" ושעת סיפור "נילי ספרי לי" מתי: המופע "ניסים וניסויים" יתקיים ב-1.12 ,ההצגה "שוליית הקוסם" ב-2.12 ושעת הסיפור ב-6.12 . כלל הפעילויות יתקיימו בשעה 10:00. עלות: עלותן של הפעילויות היא 25 ש״ח לאדם. הערות: הרשמה מראש. למופעלהצגה, ולשעת הסיפור. למי זה מיועד: משפחות אומנותיות.

שבוע מורשת במקווה ישראל

במסגרת שבוע מורשת יתקיים בבית ספר החקלאי מקווה ישראל הפנינג חנוכה עם פעילויות כגון: "חפש את המיליון", סדנת תיפוף, סדנת קרמיקה, הדרכה בבית הכנסת. בנוסף יתקיים  וסיור עששיות. מתי: סיור העששיות יתקיים ב-1 וב-2 לדצמבר בשעה 17:00. אורכו של הסיור הוא שעתיים. עלות: עלותו של ההפנינג הוא 10 ש״ח למשתתף, ואילו עלותו של הסיור עששיות הוא 15 ש״ח לילד ו-30 ש״ח למשתתף. הערות: יש להזמין כרטיסים מראש באתר. למי מיועד: למשפחות חובבות היסטוריה ואקשן.

דרום

פסטיבל חנוכה ומופעי של ג'מבו ג'י

פסטיבל חנוכה הכולל בתוכו יריד אוכל, מופע של ג'ימבו ג'י, יריד אומנויות והפנינג חנוכה. בנוסף תהיה מכירה של פיצה, שתיהה קלה ובירה. איפה: קיבוץ עין יהב. מתי: ב-30.11 יתקיימו יריד האמנויות והפנינג חנוכה בשעות 17:00-21:00, ב-2.12 מופע היפ הופ וספוקן וורד של ג'מבו ג'י בשעות 20:00-23:00, וב-3.12 יריד אוכל. עלות: ללא. למי מיועד: למשפחות חובבות קהילה ואוכל.

פסטיבל האורות

פסטיבל הכולל בתוכו מיצגי אור, פסלים חיים, רקדנים ושחקנים מוארים. איפה: טיילת האייס מול באילת. מתי: 29.11-2.12 בשעות 20:00-17:00 עלות: ללא למי מיועד: משפחות חובבות אור.

פסטיבל אקו-ארט בכפר האקולוגי צוקים

פסטיבל הכולל בתוכו סדנאות יצירה אקולוגיות, סדנת תיאטרון, סדנת משחקי עץ, סדנת קוסמות ומופע משירי הילדים של אריק אינשטיין. מתי: ב-3.12 בשעות 10:00-16:00. עלות: ללא. למי מיועד: משפחות חובבות אומנות.

ירושלים

יצירת חנוכייה ממוחזרת של קק"ל

לכבוד ציון 120 שנה לקק"ל, וכחלק מהמאבק במשבר האקלים תיבנה בשיתוף פעולה בין האומנית רינת לוק לקהל הרחב וקבוצות כמו תלמידים, בעלי צרכים מיוחדים ועוד, חנוכייה בגובהה 1,80 ורוחב 2.40 מחומרים ממוחזרים. מלבד החנוכייה תהיה עמדת יצירת פרחים ממוחזרים לקישוט החנוכייה. איפה: רחבת המוסדות הלאומיים ירושלים מתי: מה28.11-2.12 בשעות 12:00-17:00. עלות: ללא. למי מיועד: משפחות שהסביבה חשובה להן.

"חגיגה של לכלוך"

תערוכה שעוסקת בשאלות מדעיות הקשורות לכלוך. איפה: מוזיאון המדע ירושלים. בנוסף לתערוכה יתקיים אירוע מותאם לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם הכולל סרט. מתי: מה-6.12-30.11. עלות: הכניסה למוזיאון עד גיל 5 היא ללא עלות ומעל גיל חמש ולמבוגר היא 60 ש״ח. עלות הכניסה לאירוע המותאם לילדים על צרכים מיוחדים תעמוד על 20 ש״ח ולסרט 10 ש״ח. ציוד: אין צורך בציוד מסוים. למי מיועד: משפחות חובבות מדע.

החוויה הארכאולוגית בגן לאומי צורים

השתתפות בחפירות ארכאולוגיות ומשחק ניווט. איפה: גן לאומי צורים ירושלים. מתי: ימים א'-ה' 8:00-16:00, בשישי יש לתאם הגעה מראש. הכניסה האחרונה למקום תהיה כשעתיים לפני סגירת הגן. אורכה של הפעילות היא שעה וחצי. עלות: ילד עד גיל 5 נכנס ללא עלות לגן. מחיר כניסה של ילד מעל גיל 5 הוא 19 ש״ח ושל מבוגר הוא 24 ש״ח. ניתן לרכוש כרטיס משפחתי בעלות 80 ש״ח הכולל עד שבעה משתתפים. למי מיועד: למשפחות חובבות עבר ואוצרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!