דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח לאקירוב: "נכונים לנהל מו"מ בטווח הזמן המידי"

יו"ר הוועד רוני רז, פנה היום (א') לאלפרד אקירוב, המתעניין ברכישת החברה, בדרישה לניהול משא ומתן מול עובדי החברה בנוגע לביטחונם התעסוקתי של העובדים, זאת עוד טרם קבלת אישור הרכישה מרשות שוק ההון

כלל ביטוח (צילום: דבר)
כלל ביטוח (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועד עובדי כלל, רוני רז, פנה היום (ראשון) לאלפרד אקירוב המתעניין ברכישת החברה בדרישה לניהול משא ומתן מול ועד עובדי החברה בנוגע לביטחונם התעסוקתי של העובדים ולמענק רכישה. זאת עוד טרם קבלת אישור הרכישה מרשות שוק ההון.

"משא ומתן מקדים נדרש על מנת להסדיר את ההשלכות של קבלת היתר השליטה, ככל שיינתן, על העובדים, ובכלל זה ההשלכות הנוגעות לשמירה על הביטחון התעסוקתי של העובדים, ועל מנת לתת מענה לדרישות נוספות, כגון הדרישה הברורה מאליה לקבלת מענק", כתב רז לאקירוב.

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח (צילום: אלבום פרטי)
רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח (צילום: אלבום פרטי)

רז ציין גם כי בימים אלו מצוי ועד העובדים במשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה שמסתיים בסוף דצמבר. "נראה לנו נכון כי המשא ומתן יכלול גם הסדרה של ההשלכות הנובעות מקבלת היתר השליטה", ציין במכתבו, והוסיף כי ככל והנושא לא יוסדר במסגרת המשא ומתן המתנהל כעת וייחתם במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש, ועד העובדים יוכל לדרוש אותו גם בהמשך ולא יהיה כפוף לשקט תעשייתי בעניין. כלומר יוכל גם במידת הצורך להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט צעדים ארגוניים. "אנו זמינים לכל פגישה בנושא בכל עת ונכונים לנהל את המשא ומתן בטווח הזמן המיידי" חתם רז.

לחברת הביטוח אין כיום גרעין שליטה, ואקירוב הינו בעל המניות הגדול ומחזיק ב-15% ממניותיה. על פי פרסום כלכליסט, בכוונת אקירוב להגיש בקשה להגדיל את היקף אחזקותיו ל-30%, באופן שיעניק לו את השליטה בחברה.

במכתבו הזכיר רז כי בעבר חתם ועד העובדים מול מתעניין אחר ברכישת השליטה בחברה, אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי. במסגרת ההסכם שנחתם בשעתו נקבע כי במידה והרכישה תתממש יקבלו העובדים מענק בסך כולל של 120-80מיליון שקלים, בהתאם למחיר המכירה שלא יצאה בסופו של דבר לפועל.

בדף הפייסבוק שלו כתב רוני רז כי הוא מברך על כניסת משקיע אסטרטגי לחברה וציין כי בשנתיים האחרונות החברה חזרה להיות מובילה בענף בזכות שיתוף פעולה הדוק בין ההנהלה והעובדים. "כלל ביטוח, כמו כל חברה, שייכת ללקוחות שלה, לעובדיה ולבעלי השליטה. אך טבעי שהעובדים ייהנו מפירות ההצלחה ויזכו לקבל מענק בעקבות המכירה, והחברה תמשיך לשמור על יציבות", כתב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!