דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות גביע העולם בכדורסל: ניצחון לנבחרת ישראל 69:79 באסטוניה

ישראל השיגה את ניצחונה השני בקמפיין והיא במאזן מושלם בראשות הבית, אחרי שני משחקים | נמרוד לוי 10 (11 ריב'), גל מקל וג'ון דיברתולומיאו בלטו בנבחרת של גיא גודס

גיא פניני במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול אסטוניה (צילום: פיב"א, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
גיא פניני במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול אסטוניה (צילום: פיב"א, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל השיגה הערב (ראשון) את ניצחונה השני במוקדמות גביע העולם 2023 והיא במאזן מושלם בראשות הבית אחרי שני מחזורים. הנבחרת של גיא גודס גברה על אסטוניה בחוץ 69:79, עם תצוגה נהדרת בהגנה והתעלות של נמרוד לוי, גל מקל וג'ון דיברתולומיאו.

גודס פתח בדיוק עם אותה חמישייה שפתחה גם בניצחון על פולין, עם מקל, מדר, מנקו, גינת וג'ייק כהן ומי שפתח מצוין הוא תומר גינת שקלע את סל השדה הראשון שלנו והוסיף נקודה מהקו. גודס שיתף 10 שחקנים ברבע הראשון, האסטונים השתחררו, ישראל איבדה כמה כדורים ובסיום הרבע הראשון הוליכה ישראל 14:20 אחרי נקודות של פניני בשניה האחרונה.

נמרוד לוי במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול אסטוניה (צילום: פיב"א, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
נמרוד לוי במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול אסטוניה (צילום: פיב"א, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

האסטונים פתחו את הרבע השני עם 3 שלשות מהירות ב-38 שניות, היתרון הפך לפיגור 23:20 וגודס מיהר להזעיק פסק זמן. מי שהחזיק את ישראל התקפית בדקות האלו היו עידן זלמנסון ונמרוד לוי ששמרו על משחק צמוד. דקות טובות של ישראל עם שלשה של גינת וסלים של סורקין ומדר נתנו לנבחרת שלנו יתרון 34:35, 2 דקות לסיום הרבע השני. סורקין מהקו וגינת על הבאזר קבעו 36:39 לישראל בתום המחצית הראשונה.

עם פתיחת המחצית השניה, נפצע תומר גינת אחרי שהחליק על הפרקט וירד לספסל, הוא לא חזר לשחק בהמשך המשחק. סורקין היה מצוין בדקות האלו ושמר על היתרון של הנבחרת, ים מדר בג'אמפ מהפינה קבע 40:47 לישראל. שלשה של מנקו מאסיסט של גל מקל קבעה 42:52 לישראל. אחרי דקות לא פשוטות ג'ון דיברתולומיאו קלע שלשה גדולה שהורידה את ישראל ביתרון 53:61 בסיום הרבע.

נמרוד לוי המשיך להיות דומיננטי בפתיחת הרבע האחרון וג'ייק כהן מהקו שמר על היתרון שלנו, 57:65 אחרי 2 דקות ברבע אבל מבול השלשות של האסטונים נמשך והם לא נתנו לנבחרת שלנו לברוח בשום שלב. אבל אז התעורר גל מקל ועם סל בחדירה ואסיסט לשלשה של דיברתולומיאו עזר לנבחרת שלנו לעלות ליתרון 65:73, דקה וחצי לסיום. דיברתולומיאו מהקו סגר עניין וקבעה את תוצאת הסיום: 69:79 לישראל ומאזן 0-2 בסיום החלון.

נבחרת ישראל בכדורסל מול אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורסל מול אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

קלעו לישראל: נמרוד לוי 10 (11 ריב'), דיברתולומיאו 10 (6 ריב'), מקל 10 (10 אס'), מנקו 10, גינת 9, זלמנסון 8, מדר 8, סורקין 8, ג'ייק כהן 4, פניני 2.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!