דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט נתניהו

חפץ: "נתניהו ביקש ממני לומר למוזס שהוא יכול לצמצם את תפוצת 'ישראל היום'"

ניר חפץ סיים להעיד בפרשת בזק והחל את עדותו בתיק נתניהו-מוזס | עדותו בתיק 2000 נוגעת לתקופה שבה עבד בידיעות אחרונות והיה מקורב למו"ל נוני מוזס, וכן לתקופה שבה היה יועץ התקשורת של משפחת נתניהו

ניר חפץ (מימין) בנימין נתניהו ושאול אלוביץ׳  (צילומים: אבשלום ששוני /אוליביה פיטוסי /יונתן זינדל / פלאש 90)
ניר חפץ (מימין) בנימין נתניהו ושאול אלוביץ׳ (צילומים: אבשלום ששוני /אוליביה פיטוסי /יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"זה מיוחד בנוף התקשורת המקומית, בוואלה זה היה בשגרה שכמעט תמיד מה שהעברתי הופיע בהומפייג' במקום בולט, זו היתה דרישה של בנימין נתניהו שנענתה תמיד, לא זוכר מקרה שבו זה לא נענה", כך העיד היום (שני) ניר חפץ, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו לשעבר ועד המדינה בתיק 4000, ביום האחרון של עדותו בבית המשפט.

נציג התביעה, עו"ד אמיר טבנקין, הציג התכתבות בין חפץ למנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה מ-2016, בנוגע לביקור של בנימין ושרה נתניהו ביחידה צבאית לכבוד חג הפורים. חפץ העביר לישועה הודעה לעיתונות בעניין, וכעבור שעה התקבלה תשובתו של ישועה: "ראשית חדשות עמוד בית, עלה לפני 20 דקות".

בתום עדותו בתיק 4000, העיד חפץ בתיק 2000, שנוגע ליחסי נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שלטענת הפרקליטות היו יחסי שוחד. חפץ, שהועסק בקבוצת ידיעות במשך כ-20 שנה, מתוכן כעשור בקשר ישיר ורציף עם מוזס (כעורך רשת המקומונים, מדור הספורט של העיתון ומוסף "7 ימים"), נשאל על יחסו של העיתון לנתניהו כשאהוד אולמרט היה ראש הממשלה: "הרגשתי שהייתה איבה וחוסר אמון ברמות הכי גבוהות שיש. על האיבה מהצד של נתניהו שמעתי במילים הכי קשות שיש. מהצד של מוזס לא שמעתי, אלא שמעתי מעוזרו ויד ימינו, חיים רוזנברג.

"ממוזס שמעתי כמה פעמים שהוא לא מאמין למילה של נתניהו, אבל לא שמעתי על איבה. אבל התחושה הייתה שמדובר ביחסים קשים. רבים מהעיתונאים בידיעות לא אהבו באופן עצמאי את נתניהו, במילים עדינות. גם אלו שסיקרו וגם אחרים, מברנע ושיפר ועד איתמר אייכנר. הרבה מאוד. אני הייתי חריג בכך. אגב, זה לא פגע בי בקידום".

בהמשך עדותו סיפר חפץ על פגישה בינו לבין נתניהו על המרפסת במצודת זאב, שבה אמר לו נתניהו: "אני יכול לגרום לכך שמהדורת סוף השבוע של 'ישראל היום' תהיה 90-80 אלף עותקים, אבל לא 60-50 אלף". הוא ביקש ממנו להעביר את המסר למוזס.

חפץ העיד גם על התנהלות משפחת נתניהו כשהיה יועץ התקשורת שלה: "הדרמות והסערות לא קורות כשיש אייטם ביקורתי על האופן המדיני של נתניהו, זה תמיד קשור לאייטמים שקשורים לטוהר המידות או למשפחת נתניהו. נתניהו הביע באוזניי שכל מה שקורה זה ארנון מוזס. היו פעמים שניסיתי לשכנע אותו שדברים הם לא ככה. הוא היה צוחק עליי שאני לא מבין. הוא היה משוכנע שלא נושמים בלי ארנון מוזס. כל ההתייחסות כלפי מוזס בבית הזה היא כאילו מדובר באויב מספר 1 עלי אדמות. יותר מאויבי ישראל. הייתי יוצא מהחדר כדי לא לשמוע הדברים האלו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!