דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

1,134 ש"ח לחשבון הבנק: הביטוח הלאומי העביר את התשלום הראשון של הגדלת קצבאות הנכות

הסכומים הועברו כהשלמה למחצית הראשונה של 2021, השלמה נוספת תועבר בדצמבר | הביטוח הלאומי ומשרד התרבות יאפשרו כניסה חופשית לבעלי תעודת נכה לעשרות מוזיאונים, סינמטקים ואתרי מורשת בשישי הקרוב

הפגנת מאבק הנכים בגשר המיתרים (צילום: נכה לא חצי בן אדם)
הפגנת מאבק הנכים בגשר המיתרים (צילום: נכה לא חצי בן אדם)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות אלפי נכים קיבלו אתמול (ראשון) לחשבון הבנק שלהם את סכום הכסף הראשון כתוצאה מהרפורמה בקצבאות הנכות שאושרה במסגרת תקציב המדינה וחוק ההסדרים. בנוסף, הביטוח הלאומי ומשרד התרבות והספורט מזמינים את כל בעלי תעודת נכה לכניסה חינם ביום שישי הקרוב, ה-3 בדצמבר, לעשרות מוזיאונים, אתרים וסינמטקים ברחבי הארץ.

הרפורמה בקצבאות עברה בתחילת החודש יחד עם תקציב המדינה וכוללת העלאת קצבת הנכות הכללית הבסיסית ל-3,700 שקלים בחודש יחד עם שורת תיקונים למקבלי קצבאות ייחודיות כמו שירותים מיוחדים, ילד נכה, אזרחים ותיקים שמקבלים השלמה לקצבת נכות ועוד. העלאת הקצבה בוצעה בהתאם למתווה שסוכם בתחילת 2018 עם ארגוני הנכים שהובילו מאבק בנושא, שיישומו עוכב עקב היעדר תקציב מדינה מאושר והיעדר ממשלה נבחרת.

בגלל העיכוב ביישום המתווה, ולאחר מאבקים של ארגוני הנכים, שילמה הממשלה לנכים חלקים מהסכומים שנועדו להתווסף לקצבאות כמענקים חד פעמיים, בסוף שנת 2020 ולאחר מכן במחצית שנת 2021, לפי מתווה שסוכם עם הארגונים. כעת, לאחר שהתקציב והעלאת הקצבאות אושרו באופן קבוע, יועברו לנכים סכומים נוספים שישלימו את הסכומים שכבר שולמו לסכומי הקצבאות המחודשים, בשתי פעימות.

התשלום הראשון מהחזרים אלו בוצע אתמול. בישראל ישנם כ-574,000 אנשים עם מוגבלות הזכאים לקצבאות נכות כשבחודש אוקטובר שולמו ע"י הביטוח הלאומי כ-2.5 מיליארד שקלים. היום (שני) יערוך הביטוח הלאומי שידור בפייסבוק לייב שיענה על שלל השאלות בדבר הרפורמה. התשלום הנוסף יבוצע ב-22 לדצמבר.

מקבלי קצבת נכות כללית קיבלו החזר חד פעמי להעלאת הקצבה עבור החודשים ינואר עד יוני, בסך 1,134 שקלים לנכה עם 100% נכות, 834 שקלים לנכה עם 74% נכות, 732 שקלים לנכה עם 65% נכות, ו-678 שקלים לנכה עם 60% נכות. החזר נוסף עבור החודשים יולי עד דצמבר ישולם יחד עם קצבת דצמבר – 1,895 שקלים לנכה עם 100% נכות, 1,400 שקלים לנכה עם 74% נכות, 1,230 שקלים לנכה עם 65% נכות, ו-1,135 לנכה עם 60% נכות.

מקבלי קצבת אזרח ותיק עם השלמה לנכות קיבלו החזר חד פעמי על החודשים ינואר עד יוני 2022 בסך 1,134 שקלים עבור אזרח ותיק נכה עם 100% נכות, 834 שקלים לאזרח ותיק נכה עם 74% נכות, 732 שקלים לאזרח ותיק נכה עם 65% נכות, ו-678 שקלים לאזרח ותיק נכה עם 60% נכות. ההחזרים על החודשים יולי עד דצמבר 2021 ישולמו בפברואר.

מקבלי קצבת ילד נכה קיבלו החזר חד פעמי על העלאת הקצבה לחודשים יולי עד נובמבר. עד 100% נכות קיבלו 415 שקלים, ומעל 100% נכות קיבלו 2,450 שקלים. לקצבת חודש דצמבר יתווספו ההשלמות לחודש דצמבר (83 שקלים עד 100% נכות, 450 שקלים מעל 100% נכות). זכאים לתוספת לילדים מונשמים קיבלו 33,060 ש"ח החזר על החודשים יולי עד נובמבר ויקבלו החזר נוסף של 6,612 שקלים בקצבת דצמבר.

פרטים נוספים על סכומי הקצבאות החדשים באתר הביטוח הלאומי.

כניסה חינם למוזיאונים, סינמטקים ואתרים

בביטוח הלאומי אמרו שביום שישי ה-3 בדצמבר, נר חמישי של חנוכה יצוין היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות. כחלק מציון האירוע, הביטוח הלאומי מקדיש את כל ימות השבוע שבין ה-28/11 ועד ל-3/12 לקידום המודעות לשוויון מלא בין כלל גווני האוכלוסייה. לצורך כך, הביטוח הלאומי יעלה קמפיין רשתות של כלל עובדי הביטוח הלאומי להחלפת תמונות פרופיל בפייסבוק, קאברים (מצ"ב בסוף ההודעה) סרטונים, קמפיין באינסטגרם, קידום פרויקטים המעודדים תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות, מיצגים בערים השונות ועוד.

בנוסף, הביטוח הלאומי חבר למשרד התרבות והספורט שפנה אל עשרות מוזיאונים, אתרי מורשת, אתרי תיירות וסינמטקים כדי לאפשר לכל בעלי תעודת נכה להיכנס חינם למקומות אלה ברחבי הארץ, ביום שישי הקרוב, ה-3 בדצמבר.

רשימת האתרים תתעדכן באופן אוטומטי באתרי הביטוח הלאומי ומשרד התרבות וניתן לצפות בה בקישור הבא. למהלך שותפים המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, איגוד הבמאים והבמאיות, קרן גשר וקרן רודמן ואיגוד המוזיאונים ואקו"ם ישראל.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "חברה מתוקנת היא חברה שבה לכל אדם יש הזדמנות להצליח, להגשים את שאיפותיו ולהתקדם בדרכו מבלי שמחסומים פיזיים או נפשיים ימנעו זאת ממנו. המיזם המיוחד של משרד התרבות והספורט יחד עם הביטוח הלאומי מעניק ליום השוויון לאנשים עם מוגבלות מקום משמעותי בחברה הישראלית, ואני שמח על השותפות עם ידידי מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר. אני מבקש להודות לאיגוד המוזיאונים, המועצה לשימור אתרי המורשת בישראל, איגוד הבמאים והבמאיות והסינמטקים השותפים במיזם ייחודי זה. אני מזמין את הציבור להגיע אל האתרים וליהנות מתרבות ישראלית".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "מעבר לקידום חקיקה סוציאלית ותשלום קצבאות, לנגד עיני עומדת החובה שלנו כחברה והזכות שלי כמנכ״ל להתייצב לצד האנשים עם מוגבלויות ולהוביל מסר ציבורי בדבר שוויון הזדמנויות, מימוש עצמי והעצמת האמונה ביכולתם להשתלב בפעילות במגוון רחב של תחומים. עלינו להעניק להם את הכלים והאמצעים והם יעשו את השאר. היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות הוא עוד הזדמנות שלנו כחברה, להעלות את המודעות, כחלק מהחוסן הערכי והלאומי שלנו, ולוודא כי בכל יום אנו מתקדמים צעד נוסף לעבר חברה מתוקנת שמתייחסת לאנשים עם מוגבלויות בכבוד ובשוויון. הביטוח הלאומי ימשיך ללוות אותם ולפעול למענם בכל ימות השנה״.

הקמפיין הנוכחי הוא הקמפיין החברתי הראשון שהביטוח הלאומי מוציא כחלק מהחלטתו לקדם עשייה חברתית בקהילה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!