דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

מיסוי הכלים חד פעמיים אושר סופית, עם שני שינויים

המס של 11 שקלים לק"ג נכנס לתוקף כבר בתחילת החודש, ואושר בנוסח מתוקן בוועדת הכספים | השינוי המרכזי: מס נמוך יותר על כוסות פלסטיק מצופה נייר | גפני: "פוגעים בחלשים במקום להתמודד עם החזקים"

כלים חד פעמים בסופר (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
כלים חד פעמים בסופר (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) סופית את מיסוי הכלים החד פעמיים, עם שני שינויים מרכזיים במתווה המיסוי בהשוואה לצו המקורי, שכבר נכנס לתוקף בתחילת החודש. השינויים יכנסו לתוקף באופן מידי.

מס הכלים החד פעמיים נכנס לתוקף בתחילת החודש ועומד על 11 שקלים לק"ג. השינויים שנעשו בצו נוגעים בשני נושאים מרכזיים: בכלים העשויים משילוב של ניר ופלסטיק, רק מרכיב הפלסטיק ימוסה. בנוסף, נפתחה אפשרות להחריג כלי פלסטיק רב פעמיים דקים.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "גיבורים על חלשים, אתם מטפלים באותם אלה שהפרוטה לא מצויה בכיסם. אם איכות הסביבה בראש מעיינכם למה אתם לא מטפלים במפעלים המזהמים במפרץ חיפה. הדבר הראשון שהבאתם זה לפגוע בחלשים, אמרתם שלא יהיה מיסוי זה מס."

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) כי יערער על החלטת ועדת הכספים למליאת הכנסת כדי שיתקיים דיון והצבעה על הצו במליאת הכנסת.

פרטי השינויים:

נוכח כך שכלים חד פעמיים מנייר מצופים בפלסטיק הינם במשקל גבוה יותר לעומת כלים מפלסטיק בלבד, ביחס שעומד על 1 ל-3.33, ובהתאם על מנת לייצר מיסוי דומה לשני סוגי הכוסות, הופחת מס קנייה על כלי נייר בעלי שכבת פלסטיק, כך שמס הקנייה לכלים אלה יעמוד על 3.30 שקלים לקילו לעומת 11 שקלים ליתר הכלים. מהדיון עלה כי האמור רלוונטי בעיקר לעניין כוסות.

מוצרי פלסטיק שמיועדים לשימוש רב פעמי אבל עוביים נמוך מהעובי שנקבע בצו, יוכלו היצרנים והיבואנים לבקש להכיר בהם ככלים רב פעמיים, שיהיו פטורים ממס.

עבור כוסות, צלחות וקערות שהסף בצו הוא 2 מ"מ, יוכלו לפנות בבקשות בטווח שבין 1-2 מ"מ, סכו"ם – שהסף הוא 1.2 בצו יוכלו לפנות החל מ-0.6 מ"מ. קש שבתקנות שהסף בצו הוא 1 מ"מ, יוכל לפנות החל מ-0.5 מ"מ. כלומר, החל מסף של חצי מהעובי שנקבע בתקנות, יוכלו לפנות בבקשות לקבוע שמדובר בכלים רב פעמיים ומכוח כך לבקש פטור ממס.

בדיון הוסבר כי הפנייה לבקשה להכיר בכלי כרב פעמי על מנת לקבל פטור ממס, תיעשה תחילה בפנייה למייל של המשרד לאיכות הסביבה, בה היבואן/היצרן יתבקש להצהיר על הכלי כרב פעמי, תוך צירוף תעודת האישור ממכון התקנים לבדיקה כי מדובר בהצהרה מאומתת (בדיקה בטיחותית תקנית לה הוא נדרש קודם לכן, ללא קשר לבקשה). תחילה, יקבל אישור זמני לפטור ממס, ולאחר מספר ימים יקבל את אישורו הסופי של המשרד באם מדובר בהצהרת אמת. בהמשך, הפנייה במייל תוחלף בפנייה מקוונת של רשות המיסים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר: "לגופו של הנושא הראשון, כלים חד פעמיים, אני רוצה להגיד בצורה מאוד מאוד ברורה שהמס הזה על כלים חד פעמיים הולך לשמור על הטבע, הסביבה שלנו, על הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו ושל הילדים של הילדים שלנו. הנזקים מהשימוש בחד פעמי, קשה לאמוד אותם, לכן אני חושב שהצעד הזה נכון ואני שמח שהצלחנו להתקדם ולהגיע לשינויים בתוך הצו בנוגע לאתגרים שזיהינו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!