דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "חברות התעופה מקבלות ביטולים בקצב מסחרר, מהירות הסיוע היא פרמטר משמעותי"

"זה כבר לא אירוע חדש ואין מה להיות מופתעים" אומר אבי אדרי בעקבות התפרצות זן האומיקרון, "הגיע הזמן שהמדינה תגבש כבר מתווה סיוע ברור וקבוע"

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום: קובי וולף)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום: קובי וולף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו מקווים שהמדינה תממש את ההצהרות שלה שהיא מתכוונת לסייע לחברות התעופה נוכח המגבלות החדשות", אומר ל'דבר' אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בעקבות החלת הנחיות הבידוד החדשות על שבים מחו"ל ותיירים, לאור התפרצות זן האומיקרון של הקורונה.

"המדינה כבר הודיעה שזו הכוונה שלה, אבל בינתיים זו עדיין רק הצהרה כללית ולא מתווה ברור – מה גם שהאוצר פעם נוספת מנסה לצנן את האמירות וההתחייבויות. אני משוחח עם חברות התעופה שמקבלות היום טלפונים וביטולים בקצב מסחרר".

"לצד הסיוע, חברות התעופה צריכות לראות גם עתיד ותקווה", אומר אדרי. לדבריו, העובדים כבר למדו שבין הצהרות המדינה על הכוונה לפצות ולסייע לבין הביצוע וקבלת הסיוע בפועל יש דרך ארוכה.

"למדינה לוקח כל פעם זמן ממושך להעביר בפועל את הכספים, כשהזמן הוא פרמטר משמעותי לחברות שמדממות" אומר אדרי. "אנחנו נמצאים במשבר הקורונה כבר שנתיים, ובכל גל ענף התעופה הוא הראשון להיפגע. זה כבר לא אירוע חדש ואין מה להיות מופתעים. הגיע הזמן שהמדינה תגבש כבר מתווה סיוע ברור וקבוע שיהיה במגירה עוד לפני תחילת הגל וההגבלות. שהדברים יהיו סגורים מראש".

מטוסי ארקיע בנתב"ג (צילום: משה שי/ פלאש 90)
מטוסי ארקיע בנתב"ג (צילום: משה שי/ פלאש 90)

רק לפני מעט יותר משבוע, הציגה המדינה את מתווה הסיוע לחברות התעופה הישראליות בעקבות הנזקים שנגרמו להם מהתפשטות זן הדלתא בישראל ובעולם. המתווה שהוצג לאחרונה, מותנה עדיין בהזרמת כספים מצד בעלי החברות. אדרי אופטימי, "אנחנו מאמינים שהסיוע הזה צפוי להתממש. העובדים נתנו כבר את ליטרת הבשר שלהם – עם צמצומים כואבים מאוד במטרה לאפשר לחברות להתאושש. הבעלים מבינים את זה ואני מקווה שהנושא הזה יסגר כבר בתקופה הקרובה".

לצד זאת הבהיר כי הסיוע שהציגה המדינה להתמודדות עם נזקי גל הדלתא, שהתפרצה בלמעלה מ-60 מדינות כבר ביוני השנה, איננו נותן מענה גם להתמודדות הנוכחית עם ההאטה החוזרת בענף בעקבות זן האומיקרון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!