דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עמית ויגודה יוביל את נבחרת הכדורסל בכיסאות גלגלים באליפות אירופה: "המטרה היא לסיים בטופ 5"

נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים תפתח מחר (ש') את הופעתה באליפות אירופה שנערכת בספרד במשחק מאתגר נגד בריטניה שמחזיקה בתארים אלופת העולם ואלופת אירופה | שחקן הנבחרת עמית ויגודה: "לשחק נגד בריטניה יהיה טוב בשביל להיכנס לקצב של האליפות. אין לנו מה להפסיד, אנחנו באים כאנדרדוג"

עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: אוגוסטו ביזי)
עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: אוגוסטו ביזי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים תפתח מחר (שבת) את הופעתה באליפות אירופה שנערכת בספרד. ישראל מגיעה לטורניר לאחר שזכתה השנה במדליית ארד היסטורית עם נבחרת העתודה. "המטרה של הנבחרת היא לסיים בטופ 5 ולהגיע לאליפות העולם בשנה הבאה", אומר ל'דבר' שחקן הנבחרת עמית ויגודה.

באליפות אירופה משחקות 12 נבחרות שמחולקות לשני בתים. ישראל תשחק בבית עם אלופת העולם ואירופה בריטניה, מדליסטית הארד באירופה טורקיה, הולנד החזקה ונבחרות אוסטריה ואיטליה. כדי להעפיל לרבע הגמר ישראל צריכה לסיים באחד מארבעת המקומות הראשונים בבית. סגל הנבחרת כולל מלבד ויגודה את הקפטן אלון דור און, דותן מישר, אברהים בהו, כפיר ניימרק, יניר עוז, עשהאל שבו, ראדי דגאמין, שי ברביבי, זיו אליהו, ארתור חסון ונדב מנחם.

ויגודה (19), שמשחק בהאנובר הגרמנית, מגיע לאליפות כאחד השחקנים המובילים של נבחרת ישראל ואחד הכוכבים העולים באירופה. בעונה שעברה הוא הוביל את מכללת UTA מטקסס לזכייה באליפות המכללות של ארצות הברית, סיים כקלע המוביל של קבוצתו בגמר ונבחר ל-MVP.

עמית ויגודה זוכה באליפות המכללות של ארצות הברית בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: אריק טראוגוט)
עמית ויגודה זוכה באליפות המכללות של ארצות הברית בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: אריק טראוגוט)

למרות ההצלחה המהירה בליגת המכללות, ויגודה החל להרגיש שזה לא מה שהוא מחפש בחייו. המרחק מהבית והניסיון לשלב בין הכדורסל ללימודים יצרו סיטואציה שלא התאימה לו. "בגיל 18 עברתי לארצות הברית למכללות להגשים חלום שהיה לי מגיל צעיר מאוד. הייתה לי תכנית, ובאמת חייתי את החיים האלו. זה באמת לקום בבוקר וללכת ללמוד, וכל היום אתה רודף אחרי הלו"ז. עברו עלי גם דברים אישיים, והחלטתי שזה לא באמת מה שאני רוצה לעשות. מבחוץ נראיתי מאוד שמח, אבל בתוך תוכי הייתי בהרבה מלחמות עם הסיטואציה שנקלעתי עליה".

באליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה הקיץ, הוביל ויגודה את הנבחרת לזכייה במדליית ארד היסטורית. במהלך הטורניר ויגודה קלע 21.4 נקודות בממוצע למשחק, ונבחר לחמישיית הטורניר.

נבחרת העתודה בכדורסל בכיסאות גלגלים זכתה במדליית הארד באליפות אירופה. (צילום: טל רם)
נבחרת העתודה בכדורסל בכיסאות גלגלים זכתה במדליית הארד באליפות אירופה. (צילום: טל רם)

ההצלחה שלו באליפות הובילה להתעניינות של קבוצות מקצועניות בליגות הגרמנית, הספרדית והאיטלקית. "כל מי שיצר איתי קשר, אמרתי לו שכרגע אני במכללות, אבל תמיד היה לי את הרצון ללכת על זה. אמרתי לעצמי: 'הגיע הזמן שאני אלך על החלומות האמיתיים שלי', שזה לשחק כדורסל פול טיים, ובאמת לתת את הנשמה שלי למה שאני כל כך אוהב".

ויגודה הצטרף השנה להאנובר, קבוצת צמרת בליגה הגרמנית, והחל את הקריירה המקצוענית שלו בכדורסל האירופי. "אחרי שדיברתי איתם ועם המאמן, הבנתי שזו ההחלטה הכי טובה בשבילי. זאת קבוצה מאוד צעירה, עם הרבה פוטנציאל, שיכולה לצמוח הרבה בעזרת השחקנים הצעירים".

ויגודה החל להשתלב בקבוצה, ומסביר את ההבדלים בין הליגה המקצוענית בגרמניה לליגה הישראלית. "ההבדלים הם שמיים וארץ. הליגה בישראל היא ליגה חובבנית לגמרי. בגרמניה זה ספורט מקצועני, השחקנים מתאמנים פעמיים-שלוש ביום. זאת העבודה שלהם, הם לוקחים את זה בצורה הכי רצינית שאפשר".

כבר בגילו הצעיר, ויגודה מגיע לטורניר כאחד הכוכבים הבולטים של הנבחרת הישראלית. ביחד עם עשהאל שבו, בעל העבר בליגה הגרמנית, ושי ברביבי, שמשחק העונה בליגת המכללות האמריקאית, ויגודה אמור להוביל את הנבחרת לעבר המטרה שלה: אחד מחמשת המקומות הראשונים באליפות.

ויגודה אופטימי עם ציפיות גבוהות מהנבחרת בטורניר. "אני תמיד רוצה ללכת הכי רחוק שאני יכול. אני משחק ספורט תחרותי ומקצועני כי אני אוהב את התחרות, ויש לי את הרצון להצליח. בתוך תוכי אני מאמין שאנחנו יכולים להגיע הכי רחוק, כי בספורט תחרותי כל דבר, כל משחק, יכול ללכת לשני הצדדים. זה היופי בזה".

עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל (צילום: אוגוסטו ביזי)
עמית ויגודה במדי נבחרת ישראל (צילום: אוגוסטו ביזי)

הנבחרת תפתח את הטורניר במשחק הכי קשה בבית המוקדם. כבר ביום שבת תפגוש ישראל את בריטניה החזקה. "הם אלופי עולם. נבחרת מאוד חזקה. לשחק נגד נבחרת כזאת יהיה טוב בשביל להיכנס לתוך הקצב של האליפות. אין לך מה להפסיד. אתה בא בתור אנדרדוג".

ישראל, שסיימה במקום ה-10 באליפות אירופה האחרונה, מקווה להפתיע במהלך הטורניר עם משחק לחימה והמון אנרגיות. "אם נשחק את המשחק שאנחנו יודעים לשחק ונשתמש בכוח שיש לנו הישראלים, שזה הרצון לנצח והאחווה שלנו ביחד, אז נראה לי שנוכל להגיע רחוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!