דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הח''כים דורשים: רשת ביטחון אוטומטית לתיירות בזמן סגר

ח״כ קרן ברק וח"כ וקטי שטרית (הליכוד), העומדות בראש שדולת התיירות בכנסת, דורשות רשת שתכלול בתוכה פיצויים, עצירת החזר ההלוואות והגדלת ההלוואות בערבות המדינה

בתי מלון בעיר אילת (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
בתי מלון בעיר אילת (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שדולת התיירות בכנסת בראשות ח״כ קרן ברק וח"כ וקטי שטרית מהליכוד, דורשת יצירת רשת ביטחון לענף התיירות שתפעל באופן אוטומטי בכל פעם שהממשלה מכריזה על סגירת השמיים.

"ענף התיירות ספג את הפגיעה הקשה ביותר. כעת, זן חדש מאיים להכות שוב את המשק בכלל ואת ענף התיירות בפרט", אמרה ח"כ ברק בישיבת השדולה שהתכנסה הבוקר (רביעי). "לא ייתכן שבזמן כזה משרד האוצר מתנגד למתווה פיצוי העסקים לענף שנסגר, כתוצאה מהחלטת ממשלה לסגירת השמיים במיידית. נדרשת רשת בטחון שתופעל בלחיצת כפתור כאשר מתקבלת החלטת סגירה, שתכלול בתוכה פיצויים, עצירת החזר ההלוואות, הגדלת ההלוואות בערבות המדינה".

ח"כ קרן ברק (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
ח"כ קרן ברק (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)

לצד זאת, דרשה ברק כי רשות המיסים צריכה תזרז את הטיפול בסיוע לעסקים בתחום התיירות שתיקם פתוח כבר למעלה משנה. "רשות המיסים מודה ש-9,000 תיקים של בעלי עסקים תקועים למעלה משנה. מדובר במשפחות, עובדים ומפרנסים, שעבורם המציאות הנוכחית היא בלתי נסבלת. כינוס השדולה הזאת הוא קריאת חירום באוזניי הממשלה. תתעוררו לפני שיהיה מאוחר! פגיעה נוספת בעסקי התיירות, אחרי כל הטלטלות שחוו, עלולה להיות מכת מוות עבורם ועבורנו כמדינה".

"כבר יותר משנתיים שהקורונה כאן איתנו ובנוסף למוות הנורא של רבים מהמחלה, גם עסקים רבים קרסו ובהם אלו שהשתייכו לענף התיירות, שהיו הראשונים להיפגע" אמרה ח"כ שטרית. "לענף התיירות יש חשיבות כלכלית, חברתית ופוליטית, והוא משפיע על ענפי כלכלה רבים. ההוצאות של תיירים מחו"ל בארץ לפני עידן החיסונים נאמדו בכ-25 מיליארד ש"ח, שהם חלק לא מבוטל מסך יצוא השירותים של ישראל. ענף התיירות נאמד בכ-141,000 משרות במשק. נראה כי משבר כלכלי בענף זה עשוי להשפיע על כלל המשק, ויש לו גם השפעה לא מבוטלת על התוצר. במצב זה, של עצירה כמעט מוחלטת של כל שירותי התיירות בישראל, המשק כולו יכול להיפגע".

ח"כ קטי שטרית (צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת)
ח"כ קטי שטרית (צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת)

השדולה למען התיירות הוקמה על ידי ברק ושטרית כבר בכנסת הקודמת באוגוסט 2020. השתיים מכהנות בה כיושבות ראש משותפות. בכינוס השדולה השתתפו היום גם ח"כ גדי יברקן (ליכוד) וח"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) לשעבר ראש עיריית אילת.

ח"כ יברקן: ״התיירות בישראל הראשונה להיפגע מסגירת השמיים, האוצר חייב להכין תוכנית כלכלית שתשפה את ענף התיירות בכללותו בפרט את התיירות הנכנסת. אטימות הממשלה לאור הפגיעה הכלכלית האנושה שסופגים אנשי התיירות היא מחפירה. אזרחי ישראל נפגעים מפעולות הממשלה כמעט בכל סקטור והפעם אנשי התיירות הם על מזבח הממשלה הרעה הזו".

יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל, אמרה בשדולה שהמלונות באזורים מוטי התיירות הנכנסת נקלעו למצוקה תזרימים קשה מרגע שנאסרה כניסת תיירים לישראל. "ביטול ההזמנות הוריד את התפוסות לאפס ומנגד נשארו ההוצאות הקבועות כמו ארנונה ושכר דירה ושכר עבודה שצריך להמשיך לשלם", אמרה.

"מעבר למתווה הפיצויים שהובטח לנו בהחלטת ממשלה ומבושש להגיע, המלונות הללו נזקקים בדחיפות להקלות במסלולי ההלוואות בערבות מדינה ובהקפאת פרעון הלוואות מול הבנקים ואנחנו מצפים מהחשב הכללי ומהמפקח על הבנקים שיבינו שזו שעת חירום עבור הענף וזו העת להכנס לעומק העניין ולהושיט סיוע דחוף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!