דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם קיבוצי עם הרוכשת: זכויותיהם של 400 עובדי שולץ לא ייפגעו, פיטורים יוקפאו לשנה

ועד העובדים ואיגוד עובדי המזון בהסתדרות חתמו על ההסכם עם פוד האוס, שרכשה את רשת הקייטרינג, והוא ייכנס לתוקף בכפוף לאישור הרכישה על ידי בית המשפט | יו״ר הוועד לירון ששון תבור: ״לפנינו דרך משותפת טובה עם הבעלים החדשים״

הסכם קיבוצי בשולץ (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי בשולץ (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי המזון, הפרמצבטיקה וההסעדה בהסתדרות ו-וועד עובדי שולץ חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי החברה מול חברת פוד האוס, שהגישה הצעה לרכישת הפעילות של רשת הקייטרינג שולץ, שנכנסה לאחרונה להליך הקפאת הליכים. ההסכם הקיבוצי ייכנס לתוקף במידה ובית המשפט יאשר את הליך הרכישה. בשולץ מועסקים כיום למעלה מ-400 עובדים.על פי ההסכם, כל עובדי שולץ ייקלטו לעבודה אצל הרוכשת החל ממועד ההעברה (שלושה ימים לאחר החלטת בית המשפט) כעובדים חדשים, ללא חובות עבר. תנאי ההעסקה של העובדים הנקלטים בחברה הרוכשת יהיו זהים לתנאים ולזכויות הנוכחיים שלהם בשולץ. גם הזכויות והוותק של העובדים לצורך חופשה, הבראה, הודעה מוקדמת וימי מחלה ייגררו בין המעסיקים.

החברה הרוכשת מתחייבת להעסיק את העובדים במשך שנה לפחות. מי שעבודתו תופסק לפני כן יהיה זכאי לפיצויי פיטורים בהתאם לחודשי עבודתו בחברה הרוכשת. בנוסף, תעמיד הרוכשת לזכות העובדים קרן רווחה בהיקף של 150 אלף שקל בכל אחת מהשנים: 2022, 2023 ו-2024 שתנוהל על ידי ועד העובדים.

עוד נקבע בהסכם כי כל החובות כלפי עובדי שולץ (לרבות פיצויי פיטורים, פדיון חופשה, הודעה מוקדמת, הפקדות פנסיוניות והפקדות לקרן השתלמות) בגין תקופת עבודתם בחברה יחולו אך ורק על חברת שולץ או קופת הנאמנות, וישולמו או יוסדרו על ידי קופת הנאמנות או על ידי המוסד לביטוח לאומי, במקרה של פירוק.

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו שליווה את המו"מ לחתימת ההסכם מסר: "ההסכם עליו חתמנו היום עם הרוכש הפוטנציאלי של חברת שולץ מסדיר ומשמר את זכויות העובדים הקיימים בחברה, ומאפשר להם אופק תעסוקתי מול הרוכש. אני רוצה להודות לוועד שולץ בראשות לירון ששון תבור, לעורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, ולהנהלת פוד האוס ובא כוחה".

יו"ר ועד עובדי שולץ, לירון ששון תבור: "בשלושת השבועות האחרונים עברו עובדי ולקוחות חברת שולץ טלטלה לא צפויה. בתקופה זו פעלו ועד העובדים וההסתדרות למתן פתרונות זמניים. היום חתמנו על הסכם קיבוצי ראשון שצפוי להבטיח את עתידם של העובדים בחברה. אני בטוחה שלפנינו תחילתה של דרך משותפת וטובה בחברה החדשה".

במו"מ לחתימת ההסכם לקחו חלק גם עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, המלווים את וועד העובדים על רקע הליך הקפאת ההליכים עליו הכריזה החברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!