דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

שיעור התחסנות הילדים בשבוע הראשון: מעל פי 2 מבני הנוער

3.9% מהילדים בגיל 5 עד 11 התחסנו בשבוע הראשון לחיסונים לעומת 1.9% מבני הנוער | עד הבוקר (ה') התחסנו בישראל כ-58 אלף ילדים

ליאם גילשטרן אלן, בן 7, מתחסן במרכז החיסונים של כללית באור יהודה (צילום: דוברות כללית)
ליאם גילשטרן אלן, בן 7, מתחסן במרכז החיסונים של כללית באור יהודה (צילום: דוברות כללית)
אסף צבי

58 אלף ילדים בגיל 5 עד 11 בישראל קיבלו מנת חיסון ראשונה לקורונה נכון להבוקר (חמישי), שיעור של 4.8% מקבוצת גיל זו – כך עולה מנתוני משרד הבריאות.

במשרד הבריאות ציינו ששיעור ההתחסנות בקרב ילדים בגיל 5 עד 11 בשבוע הראשון לפתיחת האפשרות להתחסן, גבוה ביותר מפי 2 משיעור ההתחסנות בקרב בני נוער מגיל 12 עד 15 בשבוע הראשון בו נפתחה האפשרות להתחסן. לפי נתוני משרד הבריאות, שיעור התחסנות הילדים בשבוע הראשון (משלישי עד שני שעבר, בתוספת כמה מאות חיסונים שנעשו כבר ביום שני) עמד על 3,962.8 מתחסנים ל-100 אלף ילדים, לעומת 1,916 מתחסנים ל-100 אלף בקרב בני ה-12 עד 15 בשבוע הראשון להתחסנותם.

החיסונים לבני 12 עד 15 בישראל החלו ב-6 ביוני 2021, כאשר הגל השלישי של מגפת הקורונה דעך לחלוטין, ומספר המאומתים החדשים שאותרו בישראל מדי יום היה חד-ספרתי (כך לדוגמה ב-6 ביוני אותרו 4 מאומתים בלבד). משרד הבריאות הסיר לחלוטין את החובה לעטות מסכה, גם במרחב הציבורי ואפילו בחדרים סגורים. כתוצאה מכך, המשרד אפילו לא המליץ להורים באופן גורף לחסן את ילדיהם המתבגרים, אלא רק אפשר זאת.

שבועות לאחר מכן החלה התחלואה לעלות עקב הופעת זן הדלתא. שיעורי ההתחסנות עלו במהלך הקיץ ולקראת תחילת שנת הלימודים, בין היתר עקב הגבלות על כיתות שבהן שיעור התלמידים שלא התחסנו היה נמוך. נכון להבוקר עומד שיעור ההתחסנות בקרב בני הנוער (גיל 12 עד 15) על 58.43%, שהם כ-371 אלף בני נוער.

הפעם, המצב שונה. בשני המקרים המשרד התמודד עם חששות רבים של הורים והשאלה האם החיסונים נחוצים בכלל, ושיעורי התחלואה היו נמוכים יחסית (אם כי כיום הם גבוהים ביחס ליוני וישנם מאות מאומתים ביום). אך הפעם, במשרד הבריאות הדגישו במסרים לציבור שאם יתחיל גל תחלואה חדש, ייקח זמן עד שהחיסונים יהיו יעילים נגדו ולכן עדיף להקדים ולהתחסן גם כאשר המגפה אינה 'משתוללת'. מעבר לכך, ימים ספורים לאחר שהחלו חיסוני הילדים בישראל הופיע זן האומיקרון, עם חשש להתפשטות מהירה יותר, ומדינות בעולם החלו להטיל הגבלות.

בנוסף, קיים ידע רב יותר על השפעות נגיף הקורונה על ילדים מעבר לכך ששיעורי התחלואה הקשה בקרבם נמוכים ביחס למבוגרים – למשל 'קורונה מתמשכת' (Long COVID) ותסמונת PIMS שלקו בה ילדים שחלו בקורונה. גם הידע הזה הודגש במסרים של משרד הבריאות להורים וככל הנראה השפיע על ההחלטות.

שיקול משמעותי נוסף עבור ההורים הוא חובת הבידוד על ילדים שלא התחסנו במקרה של מגע עם חולה מאומת, בבית הספר או בכיתה. נכון להבוקר, 38,481 תלמידים במערכת החינוך היו בבידוד. בשיא הגל הרביעי הגיע מספרם גם למעל 100 אלף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!