דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

"המצב שלנו חמור": גרמניה תוסיף הגבלות על לא מחוסנים ותשקול חובת חיסון

הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל הודיעה על איסור כניסת לא מחוסנים לחנויות לא חיוניות ולמרכזי תרבות ובילוי | ההגבלות צפויות להיכנס לתוקף בימים הקרובים

שדרות ״קודם״ בברלין (צילום: דבר)
שדרות ״קודם״ בברלין (צילום: דבר)

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום (חמישי) שתיאסר כניסת אזרחים לא מחוסנים לחנויות לא חיוניות ולמרכזי תרבות ובילוי. מרקל הוסיפה שכחלק מהניסיון להתמודד עם העלייה בתחלואה, הפרלמנט ישקול להטיל חובת חיסון כללית. מספר הנדבקים היומו בגרמניה ב-24 השעות האחרונות עלה שוב על 70 אלף.

בדברים שנשאה אחרי פגישה עם מנהיגים מהמשל הפדרלי ומהמדינות אמרה מרקל שצעדים אלה נדרשים בגלל החשש שבתי החולים בגרמניה יסבלו מעומס יתר עקב אשפוז של חולי קורונה, כשמצבם של הלא מחוסנים צפוי להיות קשה יותר.

ההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף אחרי ש-16 המדינות בגרמניה ישלבו אותן בחוקים הקיימים, מהלך שצפוי לקרות בימים הקרובים.

"המצב במדינה שלנו חמור", אמרה לעיתונאים בברלין. הקנצלרית היוצאת כינתה את ההגבלות על הלא מחוסנים "אקט של סולידריות לאומית".

היא אמרה שהמנהיגים איתם נפגשה הסכימו גם להטיל חובת עטיית מסכות בבתי הספר, ולקבוע מגבלת השתתפות באירועים פרטיים ולכוון ל-30 מיליון מחוסנים עד סוף השנה. מבצע החיסון בגרמניה צפוי לקבל תנופה אחרי שהרשויות התירו גם לרופאי שיניים ורוקחים להעניק את החיסונים.

מרקל עצמה גיבתה את ההצעה השנויה ביותר במחלוקת, להטיל חובת חיסון על כלל תושבי המדינה. לדבריה, הפרמנט ידון בהצעה ויתייעץ עם מועצת האתיקה הלאומית.

אם ההצעה תתקבל, חובת החיסונים תוכל לצאת לפועל כבר בפברואר הקרוב, אמרה מרקל. הקנצלרית הוסיפה שאם עדיין תהיה חברת פרלמנט כשהנושא יעלה היא תצביע בעד המהלך.

כ-68.7% מאוכלוסיית גרמניה מחוסנת לחלוטין, הרבה מתחת ליעד המינימום של 75% אליו מכוונת הממשלה. מספר מחאות כבר פרצו בגרמניה סביב הגבלות הקורונה, וחובת חיסונים כללית צפויה לעורר התנגדות מצד מיעוט מהאוכלוסייה. לפי סקרי דעת קהל, רוב הגרמנים תומכים במהלך.

שר האוצר אולף שולץ, שצפוי להיבחר בשבוע הבא לקנצלר על ידי קואליציית המרכז-שמאל שהוקמה לאחרונה, הביע גם הוא תמיכה בהחלת חובת חיסון כללית. עם זאת, שולץ הדגיש שהוא מעדיף לתת לחברי הפרלמנט להצביע על ההצעה בהתאם לצו מצפונם ולא על בסיס משמעת מפלגתית.

"אם היה לנו שיעור התחסנות גבוה יותא, לא היינו בכלל מדברים על זה עכשיו", אמר שולץ.

העלייה במספר החולים בקורונה בשבועות האחרונים, והופעת זן האומיקרון, הביאו לאזהרות מצד מדענים ואנשי רפואה במדינה על כך שמערכת הבריאות עשוייה לקרוב בתוך משפר שבועות אם לא ינקטו צעדים מידיים.

מספר בתי חולים בדרום ובמזרח המדינה נאלצו כבר להעביר חולים לחלקים אחרים בגרמניה בגלל מחסור במיטות טיפול נמרץ.

השגת הסכמה במדינה על הצעדים הנדרשים מסובכת  בגלל המבנה הפוליטי של גרמניה, במסגרתו 16 המדינות הן אלה שאחראיות על קביעת הרבה מהתקנות הרלוונטיות ולא הממשל הפדרלי. גם התהליך הארוך של הרכבת הקואליציה החדשה הקשה על קביעת מדיניות ברורה.

מכון רוברט קוך, הסוכנות הגרמנית לבקרת מחלות, דיווח היום על 73,209 נשאים מאובחנים חדשים. לפי המכון, נפטרו ביממה האחרונה 388 בני אדם כתוצאה מהמחלה. מאז התפרצות המגפה נפטרו בגרמניה 102,178 בני אדם.

כדי להקל את הלחץ על בתי החולים בתקופת החגים, תיאסר מכירת זיקוקים שמשמשים באופן מסורתי לציון השנה החדשה בגרמניה. בכל שנה מטופלים בבתי החולים מאות בני אדם עם פציעות חמורות כתוצאה משימוש לא נכון בזיקוקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!