דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בתי החולים בארה"ב מלאים בחולי זן דלתא, ומספר נשאי האומיקרון מזנק

מושלת ניו יורק החליטה להגביל הליכים לא דחופים בבתי החולים, ושלחה את אנשי המשמר הלאומי לסייע בבתי חולים שסובלים מעומס ומחסור באנשי צוות

מרכז חיסונים נייד שפועל מאוטובוס בעיר ניו-יורק (צילום: AP Photo/John Minchillo)
מרכז חיסונים נייד שפועל מאוטובוס בעיר ניו-יורק (צילום: AP Photo/John Minchillo)

מדינת ניו יורק הודיעה הבוקר (ראושון) על שלושה מקרים חדשים של זן האומיקרון בשטחה. סך הכל אותרו במדינה עד עכשיו שמונה נשאים מאומתים של הזן החדש.

"זן האומיקרון כבר כאן, וכמו שצפינו אנחנו מתחילים לראות אותו מתפשט בקהילה", אמרה נציבת הבריאות של המדינה מרי באסט בהודעה לעיתונות.

מספר המדינות שדיווחו על נדבקים בזן גדל גם הוא. מסצ'וסטס, קונטיקט ומדינת וושינגטון הודיעו הבוקר על נשאים מאומתים ראשונים של האומיקרון, יממה אחרי הודעות דומות מניו ג'רזי, ג'ורג'יה, פנסילבניה ומרילנד. מיזורי הודיעה ביום שישי על מקרה ראשון בגבולותיה.

הזן אותר עד עכשיו גם בנברסקה, מינסוטה, קליפורניה, הוואי, קולרדו ויוטה.

בתי החולים של ניו יורק קורסים תחת העומס

שבעה מהנדבקים אותרו בעיר ניו יורק, שבתחילת המגפה הייתה מוקד התחלואה העיקרי בארה"ב. נדבק אחד אותר במחוז סאפוק, מזרחית למטרופולין ניו יורק.

שבעה מהנדבקים אותרו בעיר ניו יורק, שבתחילת המגפה הייתה מוקד התחלואה העיקרי בארה"ב. נדבק אחד אותר במחוז סאפוק, מזרחית למטרופולין ניו יורק.

הזן החדש הופיע בזמן שבתי החולים במדינת ניו יורק סובלים עדיין מעומס רב של חולי קורונה, מרביתם נדבקים בזן הדלתא, לצד מחסור באנשי צוות. מספר הנשאים המאומתים היומי במדינה הכפיל את עצמו ב-30 הימים האחרונים.

המושלת קאת'י הוקול אישרה בימים האחרונים למחלקת הבריאות להגביל את מספר הטיפולים הלא חיוניים או דחופים בבתי חולים בהם קיים מחסור במיטות אשפוז. המושלת שלחה גם את אנשי המשמר הלאומי של ניו יורק להחליף אנשי צוות במקומות שסובלים ממחזור בעובדים ונאלצים להתמודד עם זינוק בתחלואה.

לפי התקשורת המקומית, 15 אנשי המשמר הלאומי הגיעו אתמול לבית החולים הקהילתי 'מונרו' בעיר רוצ'סטר. סגן המושלת בראיין בנג'מין אמר ביום רביעי שעבר שניו יורק תשלח 13 צוותים של המשמר הלאומי למערב המדינה אחרי שמנהל מחוז מונרו הכריז על מצב חירום.

לדברי המושלת הוקול, עד עכשיו לא נראה שיש קשר בין המאומתים השונים לנגיף האומיקרון. באחד מהמקרים היה מעורב תושב מינסוטה שהיה אחד מ-50 אלף המשתתפים בפסטיבל אנימה של ארבעה ימים בשנערך בנובמבר בעיר ניו יורק. הרשויות קראו לכל מי שלקח חלק בפסטיבל ללכת להיבדק ולעטות מסכה מחוץ לבית.

"ידענו שזן האומיקרון בדרך לכאן, ואנחנו מצפים לראות מקרים נוספים. אבל אני רוצה להיות ברורה: אנחנו לא חסרי הגנה ממנו", אמרה הוקול. "יש לנו את הכלים שיעזרו למנוע את התפשטות הנגיף הקטלני הזה: לכו להתחסן, לכו לקבל את זריקת הבוסטר, ועטו מסכה".

שאלות רבות לגבי זן האומיקרון נשארו עדיין פתוחות. בין היתר לא ברור עדיין אם הוא מדבק יותר מזנים אחרים, כפי שחלק מרשויות הבריאות חוששות, אם הוא עמיד לחיסונים הקיימים ואם הוא גורם לתחלואה קשה כמו הזן המקורי.

האומיקרון מתפשט ברחבי ארה"ב

מושל קונטיקט נד למונט דיווח אתמול על נדבק ראשון בזן החדש במדינתו. לדבריו, ייתכן שגם מקרה זה קשור לפסטיבל בניו יורק. המאומת המדובר הוא גבר מחוסן בשנות השישים לחייו שקרוב משפחתו השתתף באירוע. ממשרד המושל נמסר שקרוב המשפחה, גם הוא מחוסן, פיתח תסמינים של המחלה אך הם עברו מאז.

במדינת וושינגטון אותרו אתמול שלושה נשאים מאומתים של האומיקרון בשלושה מחוזות שונים. רשויות הבריאות במדינה ציינו שחקירת המקרים עדיין בשלביה המוקדמים ועדיין לא ידועים פרטים על הסיטוריית הנסיעות של שלושת החולים, שני גברים ואישה בני 39-20.

אישה בשנות העשרים לחייה ממסצ'וסטס שיצאה מגבולות המדינה היא הנדבקת הידועה הראשונה בזן במדינתה. האישה הייתה מחוסנת לגמרי וסלבה מתסמינים קלים בלבד.

אישה שחזרה לאחרונה שלארה"ב מדרום אפריקב הפכה למאומתת הראשונה גם של ניו ג'רזי וגם של ג'ורג'יה, אחרי שהגיעה לחדר מיון כדי עם תסמינים בינוניים. האישה, תושבת ג'ורג'יה מחוסנת לגמרי, שהתה במדינת הבית שלה יומיים אחרי חזרתה מדרום אפריקה ואז המשיכה לניו ג'רזי.

שלושת המאומתים ראשונים לאומיקרון במרילנד אותרו במטרופולין של בולטימור והם כוללית שני בני אדם מאותו משק בית. אחד מהן הוא מחוסן שנסע לאחרונה לדרום אפריקה. המאומת השלישי, מחוסן שלא יצא מהמדינה בתקופה האחרונה, לא קשור אליהם.

גבר בשנות השלושים מחייו מפילדלפיה הפך למאומת הראשון בפנסילבניה. מחלקת הבריאות של פילדלפיה לא הודיעה אם הוא חוסן נגד קורונה או אם יצא מארה"ב.

הנדבק החשוד כנשא של אומיקרון במיזורי הוא תושב סנט לואיס שנסע בתוך גבולות ארה"ב לאחרונה, אך רשויות הבריאות במדינה לא העניקו פרטים נוספים לגביו. מחלקת הבריאות של סנט לואיס דיווחה שהיא ממתינה לאישור מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן שאכן מדובר במקרה של הזן החדש.

מניין הנדבקים בזן המשיך לעלות ביום שישי בקליפורניה, נברסקה וקולורדו. חמישה מקרים בצפון קליפורניה נקשרו לחתונה בוויסקונסין. אחד מהנדבקים חזר לאחרונה מטיול מחוץ לארה"ב.

רשויות הבריאות בנברסקה אישרו את איתורם של שישה נשאים מאומתים חדשים בדרום מזרח המדינה. רשויות הבריאות בנברסקה אמרו שהמקרה הראשון הגיע, ככל הנראה, מאחד מששת תושבי המדינה שחזרו מניגריה בסוף נובמבר.

רשויות הבריאות בקולורדו הודיעו בשישי שאיתרה את הנשא המאומת השני בשטחה, יום אחד בלבד אחרי שאותר הנשא המאומת הראשון.

בינתיים, 10 נוסעים על ספינת תענוגות נורבגית שבדרך לניו אורלינס אותרו כנשאים מאומתים של הנגיף. הספינה, שיצאה ב-28 בנובמבר מניו אורליס, הייתה אמורה לחזור לעיר בסוף השבוע האחרון אחרי עצירות בבליז, הונדורס ומקסיקו. רשויות הבריאות בלואיזינה לא אמרו עדיין אם העשרה נבדקו כנשאים של זנים שונים של קורונה. הספינה עמצה נושאת יותר מ-3,200 נוסעים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!