דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

הותר לפרסום: בנו של השר המנוח רחבעם זאבי הואשם ברצח ניסים שטרית ב-1986

בנימין זאבי, שעזב לפני עשור את קהילת 'שובו בנים' של הרב ברלנד מואשם שרצח יחד עם חברים נוספים בקהילה את שטרית בן ה-17 בגלל שניהל קשרים עם נשים | גופתו של שטרית לא נמצאה עד היום

דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (ראשון) לפרסם שבנימין זאבי, בנו של השר המנוח רחבעם זאבי הוא אחד הנאשמים ברצח הנער ניסים שטרית ב-1986. ביום שישי הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד זאבי וברוך שרביט, שהיו בזמנן הרצח חסידים בקהילת 'שובו בנים' של הרב אליעזר ברלנד, למרות שגופתו של שטרית לא נמצאה עד היום. זאבי עזב את החסידות לפני כעשור.

כתבי האישום מייחסים לשניים עבירה של "רצח תוך ביצוע עבירה". על פי הפרקליטות, שטרית נחשד ב-1985 על ידי אנשים שקשורים לקהילת 'שובו בנים' כמי שקיים מפגש עם בחורות בניגוד לנורמות הדתיות שלה.

עוד נטען בכתבי האישום שחתנו של הרב ברלנד, צביקה צוקר, "ריכז בהנחייתו של ראש הקהילה פעילות שעניינה הכאה ואיום על אנשים אשר לדעת ברלנד או חתנו סטו מהנורמות הדתיות שבהן החזיקו ביחס לקשרים עם נשים וחריגה מאורחות 'הצניעות' של הקהילה. הפעילות נודעה בציבור ככזאת מטעם 'משמרת הצניעות'".

לפי הפרקליטות, זאבי ושרביט, שחבר עדיין בקהילה של ברלנד, תקפו את שטרית בם ה-17 בדירה בירושלים, ולאחר מכן הסיעו אותו ליער אשתאול הסמוך לעיר. ביער פגשו חברים נוספים במשמרת הצניעות של הקהילה והכו אותו למוות. לאחר מכן קברו אותו במקום ונפגשו עם ברלנד כדי לעדכן אותו על הרצח.

המשטרה חדשה בהתחלה שזאבי היה מעורב גם ברצח של אברהם אדרי, שגופתו נמצאה ביער רמות ב-1990. מאוחר יותר התמקדו החשדות נגדו במעורבות בחטיפה וברצח של שטרית. זאבי שמר על זכות השתיקה בחקירותיו וסירב לשתף פעולה עם החוקרים.

עורך דינו של זאבי, סלבה רודנקו: "מר זאבי מכחיש את החשדות נגדו, עומד על חפותו, ואומר 'לא רצחתי אף אחד, סוף האמת להתגלות'. מר זאבי עזב את קהילת שובו בנים לפני שנים רבות ומאז עזיבתו הוא נרדף עד כדי סכנה לשלומו וביטחונו".

"כל מי שנכח בדיוני הארכות מעצר וקרא את כתב האישום יודע כי החשדות נגד מר זאבי מבוססים על עדות יחידה של אחד מאנשי הקהילה (ברוך שרביט) שקיבל הוראה מרב הקהילה לפני כחודש באותה פגישה מפורסמת בבית המעצר", הוסיף.

לטענת עורך הדין, "כפי שעלה מהדיונים האחרונים בבית המשפט, תיק החקירה רצוף קשיים ומעלה סימני שאלה גדולים, בין היתר לגבי אמיתות דבריו וכוונותיו של העד היחיד. כאמור, מר זאבי עומד על חפותו ומכחיש כל קשר לעבירה המיוחסת לו. לאחר קבלת חומר החקירה ולימודו, יילחם מר זאבי בכל כוחו על חפותו ועל שמו הטוב בבית המשפט ושם הוא מקווה שיצא הצדק לאור".

לפי כתבי האישום, זאבי והנאשם השני ברצח – ברוך שרביט, אשר חבר בחסידות "שובו בנים" עד היום – תקפו את שטרית בדירה בירושלים, ולאחר מכן הסיעו אותו ליער אשתאול הסמוך לעיר. ביער חברו הנאשמים לחברים נוספים במשמרת הצניעות של הקהילה והכו את הנער בכל חלקי גופו עד שמת. לאחר מכן קברו אותו במקום ונפגשו עם ברלנד כדי לעדכן אותו ברצח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!