דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

הממשלה מקדמת: אזרחים ותיקים לא יידרשו לחדש את הזכאות להנחה בארנונה

לפי הצעת החוק של המשרד לשוויון חברתי, ההנחה תתחדש אוטומטית אחת לשלוש שנים, ובני 75 ומעלה יקבלו חידוש אוטומטי | השרה מירב כהן: "עקב רתיעה מהתמודדות עם בירוקרטיה מסובכת, אזרחים ותיקים רבים מעדיפים לוותר על זכויותיהם להנחה"

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי (צילום: יוחאי צוברי)
מירב כהן, השרה לשוויון חברתי (צילום: יוחאי צוברי)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) לקדם את הצעת החוק הממשלתית לחידוש אוטומטי של ההנחה בארנונה לאזרחים ותיקים. ההצעה, שיזם המשרד לשוויון חברתי, תבטל את החובה על אזרח ותיק להגיש מדי שנה בקשה לרשות המקומית להנחה בארנונה, דרישה שמורידה את מיצוי הזכות להנחה.

חוק אזרחים ותיקים קובע הנחה של 30% בתשלום הארנונה לאזרח ותיק שסך הכנסותיו לא עולה על השכר הממוצע במשק. במקרה בו מתגוררים בדירה אחת יותר מאזרח ותיק אחד, תינתן ההנחה רק אם סך כל הכנסות של המתגוררים באותה דירה, אינו עולה על 150% מהשכר הממוצע.

על מנת לקבל את ההנחה, על האזרח הוותיק להגיש בכל שנה בקשה לרשות המקומית. מבדיקה שערכה רשות המיסים לבקשת המשרד לשוויון חברתי, עולה כי אצל 4% בלבד מהאזרחים הוותיקים חל שינוי לטובה במצב ההכנסה, דבר ששולל את זכותם להנחה. כלומר, בגלל החשש שחל שינוי אצל כ- 4% מהאזרחים הוותיקים, רובם המכריע של האזרחים הוותיקים נדרש להגיש בקשה בכל שנה, אף שלא חל אצלם שינוי שהיה מביא לשלילת ההנחה.

לפי התיקון המוצע, אזרח ותיק שמלאו לו 75 שנים וניתנה לו הנחה בארנונה לפי החוק, יהיה זכאי לקבלת ההנחה באופן אוטומטי גם ללא הגשת בקשה מחודשת בכל שנה. אזרח ותיק שטרם מלאו לו 75 שנים, יהיה זכאי לחידוש הנחה אוטומטי עד לתום התקופה של שלוש שנים ממועד מתן ההנחה בארנונה. בתום אותן 3 שנים יידרש האזרח הוותיק להגיש הצהרה לצורך המשך מתן ההנחה, ואם נמצא זכאי, הוא יהיה זכאי לחידוש הנחה אוטומטי לתקופה נוספת, עד שימלאו לו 75.

בנוסף מוצע להטיל חובה על האזרח הוותיק לדווח לרשות המקומית בתוך 45 יום על שינוי בהכנסותיו שמוביל לשינוי בזכאותו להטבה.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "אנו נתקלים באזרחים ותיקים רבים, שפשוט מתוך רתיעה מהתמודדות עם בירוקרטיה מסובכת, מעדיפים לוותר על זכויותיהם להנחה בארנונה למגורים, המגיעה להם על פי חוק. מנתוני רשות המיסים עולה כי ל-96% מהאזרחים הוותיקים אין הגדלה של ההכנסות משנה לשנה, ועל כן הצורך בהגשת הניירת כל שנה מחדש, הוא מיותר ומסרבל. התיקון שאנו מביאים היום, הוא בשורה משמעותית למאות אלפי בתי אב. אני מודה לשרת הפנים ולצוותים המקצועיים במשרדים על העבודה המשותפת והיעילה, אשר מפירותיה תהנה האוכלוסייה הוותיקה בישראל".

שרת הפנים, איילת שקד: "אני מברכת על הצעת החוק החשובה שתעלה להצבעה בוועדת שרים ביום ראשון ותחסוך ולאזרח הוותיק את הבירוקרטיה המיותרת בדרך לקבלת את הנחת האזרח הוותיק. עבור אזרחים ותיקים, ניצולי שואה ואוכלוסיות מבוגרות מדובר בבשורה גדולה שתטיב איתם ובעיקר תקל עליהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!