דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עמיר פרץ נבחר פה אחד ליו"ר התעשייה האווירית: "העובדים הם ההון העיקרי של החברה"

פרץ, בן 69, כיהן כשר הביטחון ובשורת תפקידים ציבוריים | עם מינויו הוא התחייב לפעול בשיתוף פעולה עם העובדים ונציגיהם, על רקע כוונת הממשלה להוביל הפרטה חלקית של החברה

עמיר פרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עמיר פרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דירקטוריון התעשייה האווירית בחר היום (ראשון) פה אחד בשר הביטחון לשעבר עמיר פרץ ליו״ר דירקטוריון החברה. פרץ, בן 69, כיהן בשורת תפקידים ציבוריים בהם חבר כנסת, ראש המועצה המקומית שדרות, יו"ר ההסתדרות, שר הביטחון ושר הכלכלה ועמד פעמיים בראשות מפלגת העבודה. הוא נכנס ליו"ר החברה על רקע כוונת הממשלה להוביל הפרטה חלקית של החברה, שהוצאתה לפועל יצרה עד כה חיכוכים בין הממשלה, הנהלת החברה וארגון העובדים.

עם בחירתו אמר פרץ: "אני מודה לממשלת ישראל, ובמיוחד לשר הביטחון בני גנץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן, שהאמינו בי והפקידו בידיי את אחת המשימות החשובות למדינת ישראל ולביטחונה. אני נכנס לתפקיד זה בחרדת קודש, מתוך הכרה באחריות העצומה שנמצאת בידי, ואעשה כל שביכולתי כדי להצעיד את התעשייה האווירית קדימה."

פרץ הודה לחברי הדירקטוריון על הצבעתם, ואמר שהוא מתכוון לפעול בשיתוף פעולה אתם ועם חברי הנהלת החברה "בכדי שכל מאמצנו ינותבו לחיזוק התעשייה האווירית כחברה מובילה בתחומים הרגישים והחשובים ביותר."

בנוסף אמר פרץ ש"העובדים הם ההון האנושי העיקרישל החברה אותו יש לטפח, ולכן נפעל בשיתוף פעולה עם העובדים ונציגיהם. אנו פועלים בסביבה רב ממדית מאתגרת בהיבטים הלאומיים, הטכנולוגיים והעסקיים. לכן, שיתוף הפעולה הוא הנוסחה להצלחה."

פרץ אמר ש"התעשייה האווירית הינה אבן יסוד בביטחון מדינת ישראל וכלכלתה. אני חש כבוד גדול ביותר להתמנות כיו"ר החברה המהווה חלוץ עולמי בפיתוחים טכנולוגיים לעולמות הצבאיים והאזרחיים ומוצריה נמכרים לכ-100 מדינות ברחבי העולם. אנו פועלים מול מערכות ממשלתיות לרבות משרד הביטחון ומשרד האוצר, ומרגע זה נחזק את שיתוף הפעולה והיכן שצריך נפתח דף חדש. ועכשיו, בואו ניגש לעבודה".

הממשלה אישרה בשבוע שעבר את מינויו של פרץ לתפקיד, בניגוד להמלצת הוועדה למינוי בכירים בשירות הציבורי שפסלה את מועמדותו. למרות זאת, שר הביטחון בני גנץ התעקש להביא את המינוי לאישור הממשלה.

עמיר פרץ עם עובדי התעשייה האווירית בחדר האוכל של החברה, מיד לאחר מינויו למנכ"ל החברה (צילום: דוברות התעשייה האווירית)
עמיר פרץ עם עובדי התעשייה האווירית בחדר האוכל של החברה, מיד לאחר מינויו למנכ"ל החברה (צילום: דוברות התעשייה האווירית)

יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית: "עמיר פרץ בעל עבר ציבורי עשיר ביותר, הצטרף לשורות החברה שהיא מקור לגאווה לאומית, טכנולוגית ישראלית המתקדמת בעולם ומקור פרנסתם של כ–15 אלף עובדים ועוד עשרות אלפי ספקים ומשקי בית. עובדים אלה מהווים את מיטב ההון האנושי במדינה, שאחראים בעשורים האחרונים באופן ישיר לשורה של פיתוחים המסבים הן ביטחון (חלקם זיכו את החברה בפרסי ביטחון ישראל) והן שגשוג כלכלי לאזרחי מדינת ישראל. לאור התרשמותי מפגישת עבודה ראשונה איתו, אני סמוך ובטוח ששיתוף הפעולה בינינו יוכל להביא את החברה, להישגים משמעותיים".

העובדים דורשים צמצום של מעורבות האוצר

בתעשייה האווירית מועסקים כיום כ-16 אלף עובדים. ברבעון השני של 2021 הציגה החברה שיא בהיקף המכירות של 2.2 מיליארד דולרים, בין היתר על רקע גידול במכירות של חטיבת מערכות טילים וחלל שקוזז בחלקו מירידה במכירות בחטיבת תעופה.

בנובמבר 2020 החליטה וועדת השרים לענייני הפרטה על כוונתה לקדם הפרטה של 25% ממניות התעשייה האווירית, מתוך כוונה להרחיב את שיעור המניות שיופרטו בעתיד ל-40%. עם זאת, ההפרטה שתוכננה עד תחילת שנת 2021 לא יצאה בסופו של דבר לפועל, בין היתר על רקע קריסת ההבנות מול ארגון עובדי החברה.

דרישות העובדים נוגעות בין היתר לצמצום הרגולציה המוטלת על החברה מצד הממונה על השכר באוצר, המקשות עליה בתחרות מול ארגוני היי-טק אחרים בין היתר בסוגיות של גיוס עובדים. גורמים בתעשייה האווירית מקווים כי מינויו של פרץ יסייע לקדם את ההבנות בין העובדים והממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!