דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלנת שכר

חברה ועבודה / 518 בקרי גבולות טוענים כי המדינה מלינה את שכרם מאז שנת 2011

לאחר הליך משפטי שנמשך כשנתיים הודתה המדינה בחלק מחובותיה אך לא שילמה אותם עד עצם היום הזה. ביום חמישי האחרון פנו העובדים לבית המשפט בבקשה לחייב את רשות ההגירה והאוכלוסין לפצותם

מעבר הגבול לירדן ליד בית שאן (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
מעבר הגבול לירדן ליד בית שאן (צילום ארכיון: משה שי / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בקרי הגבולות הגישו ביום חמישי האחרון בקשה לבית הדין בדרישה לחייב את רשות ההגירה והאוכלוסין לשלם על הלנות שכר מאז שנת 2011. לפני כשנתיים, לאחר הליך משפטי והליך גישור הודתה הרשות בחלק מחובות השכר, שנעשו בטעות על פיה, והתחייבה לשלם אותם עד אוגוסט 2016. נכון למשכורת חודש ספטמבר – החובות טרם שולמו.

העתירה הוגשה על ידי עו"ד ורד גרטל בשמם של 518 עובדים. "המדינה הגישה כתב הגנה באוקטובר 2014, שבמסגרתו היא הודתה בכך שהיא מלינה את שכרם של התובעים מאז חודש ינואר 2011" כתבה גרטל בעתירה, "במסגרת ניסיונות ביה"ד לסיים את הסכסוך במהרה, התחייבה המדינה במרץ 2015 לערוך חישוב פרטני של השכר אותו הלינה, ולשלם את מלוא חובה לתובעים לא יאוחר מחודש יוני 2015. דא עקא, שהמדינה לא פעלה על-פי הצהרתה, לא ביצעה את החישובים הרטרואקטיביים לכל התובעים ולא שילמה להם את השכר המולן עד יוני 2015 ואף לא עד עצם היום הזה".

לדברי עו"ד גרטל ביצעה המדינה רק בחינה סימולטיבית של הפרשי השכר שלא שולמו ל-60 עובדים בלבד, אולם גם 60 עובדים אלו טרם קיבלו כל תשלום בגין הפרשי השכר.

"בנסיבות חמורות אלה, בהן עושה המדינה במודע ובמכוון הלנת שכר הנמשכת כבר קרוב לשש שנים ומפרה ללא כל הצדקה עניינית הן את החוק והן את התחייבויותיה המפורשות מתבקש ביה"ד הנכבד ליתן החלטה דחופה בבקשה למתן פסק דין חלקי לחייב את המדינה בפיצויי הלנה מקסימאליים כחוק, המתחייבים מן הנסיבות החריגות שתוארו לעיל ולא להפחית מהם ולו שקל אחד. רק פיצויי הלנה מקסימאליים יוכלו אולי לגרום למדינה להפסיק ולצפצף על זכויותיהם של התובעים – עובדיה – ולהפסיק להלין את שכרם במודע וללא שום כוונה להפסיק את ההלנה" נכתב בבקשה.

לדברי יו"ר מועצת עובדי רשות האוכלוסין, שני שבתוב, מדובר בעובדים מסורים השומרים על גבולות המדינה, ומסיימים את חודשם במשכורת נמוכה של כחמשת אלפים ש"ח בלבד. על פי הטענות במכתב התביעה, בין הסכומים שלא שולמו לשכרם של הבקרים ישנן תוספות על עבודה בלילות, בשבת ובעבודה על גבי אוניות; ימי חופשה, מחלה, וזכויות סוציאליות נוספות שלא שולמו בהתאם להיקף המשרה.

כמו כן טוענים העובדים כי לא קודמו בדרגות השכר בהתאם להסכם הקיבוצי ולתקשי"ר (תקנון שירות המדינה); לא שולמו להם "מענקי משמרות" כמתחייב מהתקשי"ר; הרשות לא אפשרה להורים לתינוקות לעבוד שבע שעות ביום במקום שמונה ולא אפשרה לנשים בהריון להיעדר בתשלום לצורך בדיקות רפואיות, לכאורה בניגוד לחוק, לא שילמה לעובדים שהתפטרו כספים שנצברו לזכותם בקרן כפי שהתחייבה בהסכם אתם, ולא שילמה לבקרים המועסקים בגבול ירדן שכר על נסיעות שנמשכות שעתיים ומעלה ביום.

בסוף אוגוסט טען ארגון בקרי הגבולות בהסתדרות כי רשות האוכלוסין וההגירה צמצמה את היקף משמרות הבקרים דווקא בשיא עונת התיירות. כמו כן נטען על פגיעה בחבר באחד מוועדי העובדים אשר פעל לשיפור תנאי הבקרים.

תגובת רשות ההגירה והאוכלוסין לא התקבלה עד מועד פרסום הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!