דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הוקמה ועדת משנה לבטיחות בעבודה לכלל ענפי המשק: "בלי אכיפה וענישה לא נצליח להתמודד"

יו"ר ועדת העבודה אפרת רייטן-מרום: "מתחילת השנה נהרגו 59 בתאונות עבודה ו-457 נפגעו. נדרשת עבודת הכנסת כדי להאיץ את הדברים, לקבוע את הטון ולפקח"

הכרזתה של ועדת המשנה לבטיחות. "נפשיל שרוולים ונתחיל את העבודה מיד" (צילום: דוברות הכנסת)
הכרזתה של ועדת המשנה לבטיחות. "נפשיל שרוולים ונתחיל את העבודה מיד" (צילום: דוברות הכנסת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה הקימה ועדת משנה לנושא הבטיחות בעבודה בראשות אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת). יו"ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן-מרום (עבודה) בירכה את סעדי עם מינויו לתפקיד, וציינה שכיהן בראשות ועדת המשנה לתחום התאונות בענף הבנייה בכנסת הקודמת.

"מדובר בוועדה חשובה ביותר", אמרה רייטן-מרום. "המשימות הן אדירות. מתחילת השנה יש כבר 457 נפגעים ו-59 הרוגים. אנחנו שמחים שסגן שרת הכלכלה יאיר גולן נתמנה לעסוק בנושא מטעם הממשלה, וכעת נדרשת עבודת הכנסת כדי להאיץ את הדברים, לקבוע את הטון ולפקח". רייטן-מרום אמרה לסעדי: "עסקת בנושא שקרוב מאוד ללבך כבר בכנסות קודמות, וצברת ניסיון. כעורך דין אתה מביא יכולות נוספות, שיסייעו לבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר".

"נפגעים רבים נשכחים כשמדברים רק על ההרוגים"

"אני מודה מאוד על האמון. מדובר בסוגיה שנוגעת לחיי אדם, ויש הרבה נפגעים שנשכחים כשמדברים רק על ההרוגים. לפגוש פועל צעיר שהפך בתאונה לנכה 100% זה אסון נורא", אמר סעדי, והוסיף כי בעבר הוועדה עסקה בסוגיית הבטיחות בענף הבנייה בלבד, ואילו כעת בכוונת ועדת המשנה לעסוק בבטיחות בעבודה בכלל ענפי המשק.

"בוועדה הקודמת היינו בקשר עם כל הצדדים: ההסתדרות, העמותות וארגוני הקבלנים. חייבים לשלב ידיים", הוסיף סעדי, והתחייב שהוועדה תערוך גם ביקורים וביקורות באתרי העבודה כדי להתרשם ממצב הבטיחות בשטח. "אני מודה לך וכמובן שנפשיל שרוולים ונתחיל את העבודה מיד".

ח"כ מופיד מרעי (כחול לבן) שהצטרף אף הוא לוועדת המשנה הצהיר שבכוונתו להביא לוועדה את ניסיונו כיו"ר ועדת החקירה לתאונות בצה"ל. "אני מבקש שנהיה פרקטיים בעשייה, כי רק כך נוריד את מספר ההרוגים הגבוה. הענף הזה לא מסודר. אם לא יהיו כלים לאכיפה ולענישה לא נצליח להתמודד". גם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בירך את סעדי על בחירתו לתפקיד. "הנושא הזה כואב בייחוד בחברה הערבית. הרוב המוחץ של הנפגעים וההרוגים מגיע מתוכה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!