דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קבוצה ישראלית השתתפה לראשונה בטורניר בדובאי: "כולם פרגנו לנו כי אנחנו מישראל"

רעננה ראפטורס, אלופת ישראל ברוגבי שביעיות לנשים סיימה במקום ה-13 בטורניר היוקרתי 'דובאי 7s', שנערך בסוף השבוע | מאמנת הקבוצה, ליאת גלר: "חלמנו להגיע לטורניר הזה. היו שם מעל מאה אלף צופים, חוויה מדהימה"

רעננה ראפטורס בטורניר דובאי 7s (צילום: רויטל גליי)
רעננה ראפטורס בטורניר דובאי 7s (צילום: רויטל גליי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רעננה ראפטורס, אלופת ישראל ברוגבי שביעיות, הפכה בסוף השבוע לקבוצה הישראלית הראשונה שמשחקת בטורניר על אדמות מדינת המפרץ ומשחקת מול קבוצה מקומית. רעננה השתתפה בטורניר היוקרתי 'דובאי 7s', הנחשב לאירוע הספורט הגדול ביותר במזרח התיכון.

בטורניר הפתוח לקבוצות נשים, השתתפו 19 קבוצות מרחבי העולם מקטאר, בריטניה, מאוריציוס, שבדיה, צרפת, האמירויות, שוויץ ונורבגיה. רעננה סיימה את הטורניר במקום ה-13 עם ניצחון ושלוש הפסדים. בטורניר זכתה קבוצת מו סיסטאס מבריטניה.

"מהרגע הראשון שאמרנו שאנחנו קבוצה מישראל, כולם פרגנו לנו בצורה מדהימה. אנשים אמרו לנו שהם שמחים שבאנו", מספרת ל'דבר' מאמנת הקבוצה, ליאת גלר. "כל היום הלכנו עם דגל ישראל, ניגשו אליי אנשים מסעודיה ואמרו לי שהם שמחים לפגוש אנשים מישראל".

בעקבות חתימת "הסכמי אברהם" נוצר פתח להזדמנות חדשה לקבוצות ישראליות להשתתף בטורניר היוקרתי שנערך מ-1970. "כשפתחו את הרישום חשבתי לעצמי, 'למה לא בעצם?' שלחתי בקשה והתקבלנו", אומרת גלר.

ליאת גלר, מאמנת רעננה ראפטורס (צילום: עדי ברקוביץ')
ליאת גלר, מאמנת רעננה ראפטורס (צילום: עדי ברקוביץ')

לצד רעננה, למעלה מ-250 קבוצות ונבחרות ו-3,000 ספורטאים וספורטאיות מרחבי העולם השתתפו בתחרויות. אירוע השיא היה השתתפותן של הנבחרות הטובות בעולם לגברים ולנשים, כחלק מהסבב העולמי.

הקבוצה הישראלית גייסה ספונסרים ופתחה הדסטארט לאיסוף הסכום הנדרש להשתתפות בטורניר. עם ההגעה לדובאי והנסיעה למתחם המשחקים, ההתרגשות החלה לעלות. "עד שלא נכנסנו לאצטדיון, לא האמנתי שזה קורה", אומרת גלר. "זה טורניר ששנים אנחנו רואות אותו בטלוויזיה ורוצות להגיע לשם. זה מטורף, את רואה משהו שאת מפנטזת להיות בו ופתאום את שם. היו שם מעל מאה אלף צופים, לא חוויתי שום דבר דומה לזה".

אלופת ישראל ברוגבי שביעיות רעננה ראפטורס, בטורניר בדובאי (צילום: באדיבות רעננה ראפטורס)
אלופת ישראל ברוגבי שביעיות רעננה ראפטורס, בטורניר בדובאי (צילום: באדיבות רעננה ראפטורס)

ביום המשחקים הראשון רעננה השיגה ניצחון 5:25 על קבוצות CNCF המקומית והפסד 29:5 לאקומה ביוורס, אחת משלוש הקבוצות הבריטיות החזקות שפגשה רעננה בטורניר. "אלו קבוצות שמביאות שחקניות מהליגה הראשונה והשנייה באנגליה".

במשחק האחרון של שלב הבתים פגשה רעננה את אחת הקבוצות החזקות בטורניר 'קאטס', לה הפסידו 24:5, לאחר תצוגה מפתיעה לטובה של הקבוצה הישראלית. "הן היו בשוק מאיתנו", מודה גלר. "זה היה המשחק הכי מדהים שראיתי קבוצה ישראלית משחקת ואני מדברת כאן גם על השנים שלי בנבחרת ישראל". במשחק האחרון בטורניר הפסידה רעננה במשחק צמוד שהוכרע רק בסיום 24:15 ל'סקוטי' הבריטית.

רעננה ראפטורס בטורניר דובאי 7s (צילום: רויטל גליי)
רעננה ראפטורס בטורניר דובאי 7s (צילום: רויטל גליי)

מעבר לחוויה וההישג, ישנה משמעות פוליטית של השתתפות קבוצה ישראלית בטורניר בינלאומי בדובאי. "הדבר הכי חשוב בעיני", אומרת גלר, "הוא שההופעה שלנו שם מנרמלת את ההשתתפות של ישראל בטורנירים בינלאומיים במדינות המפרץ. זה גם מאפשר לקבוצות ונבחרות שפגשו אותנו לראות את הנשים מישראל, מעבר לכותרות בעיתון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!