דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

אדוארד קצ'ורה נאשם ברצח בנסיבות מחמירות של ליטל יעל מלניק

כתב האישום של קצ'ורה כולל מלבד האישום ברצח גם ריבוי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות וכן עבירות רבות של הפרת הוראה חוקית

אדוארד קצ'ורה. "אינו בר אמון" (צילום: אלון נדב / פלאש90)
אדוארד קצ'ורה. "אינו בר אמון" (צילום: אלון נדב / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אדוארד קצ'ורה נאשם ברצח בנסיבות מחמירות של ליטל יעל מלניק, כך הודיעה היום (שני) פרקליטות מחוז חיפה (פלילי). קצ'ורה, שעבד כאח במוסד שבו הייתה מאושפזת מלניק, נאשם גם בריבוי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות וכן בריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית.

על פי כתב האישום, שהוגש על על ידי עו"ד מאיה חזן-דהאן מפרקליטות מחוז חיפה, הנאשם הכיר את מלניק בת ה-17 במהלך אשפוזה, כשהיא במצב רגשי לא יציב, ואף ביטא כלפיה רגשות. זמן קצר לאחר שחרורה מהאשפוז, ולאחר שהמנוחה פיתחה תלות בנאשם, החל בין השניים קשר אישי וזוגי שנמשך כחצי שנה. במהלך תקופה זו נהגה מלניק להיעדר מביתה ולשהות במחיצתו של קצ'ורה שעות ארוכות. בשל כך, הוצא נגדו צו הרחקה ומלניק הוגדרה כקטינה בסיכון. למרות זאת, המשיך הנאשם לקיים עם מלניק מערכת יחסים ולהיפגש עימה.

ב-1 באוקטובר הגיעה מלניק לביתו של קצ'ורה, והם שהו זה במחיצת זו שעות ארוכות. בשעות הלילה הגיעו שוטרים לביתו של הנאשם כדי לאתר את מלניק. קצ'ורה לא פתח את דלת הבית, ולאחר שהשוטרים עזבו את המקום הוא יצא עם מלניק מהבית, והשניים החלו לשוטט בקריות. במהלך הלילה שוחחו קצ'ורה ומלניק על מצוקתה הנפשית והחליטו לחפור מעין קבר, שאליו היא תיכנס ותכוסה על ידי הנאשם באופן שהיא יכולה לנשום בהיותה בתוכו.

בהמשך, וכשהוא מודע למצוקתה הנפשית, הגיעו השניים לאתר בנייה, שם חפרו השניים מעין קבר והמנוחה נשכבה בתוכו, לאחר ששמה את מבטחה בנאשם. מלניק הכניסה לפיה צינור לנשימה, ולאחר ששקל וגיבש החלטה להמית אותה, כיסה קצ'ורה כליל את גופה ופניה בחול וחצץ בעודה בחיים. בהמשך הוציא קצ'ורה את הצינור מפיה ומנע ממנה לנשום ולצאת מהקבר, ובכך גרם למותה בייסורים עד שנחנקה.

בבקשת המעצר נכתב שקצ'ורה גרם למותה של המנוחה בכוונה ובאכזריות מיוחדת, והותיר אותה בזירה כשהיא ללא רוח חיים. עוד נכתב: "קיים יסוד סביר לחשש שאם ישוחרר הנאשם, ולו בתנאים מגבילים, הוא יסכן את הציבור, שכן בתקופה שקדמה לרצח, כמו גם ביום האירוע, הפר המשיב ביודעין את צו ההרחקה שניתן על ידי בית המשפט והמשיך לעשות כן כל העת, הגם ששוטרים הגיעו לביתו כמה פעמים כדי לאתר את מלניק. מעשים אלו של קצ'ורה, לצד ניהול מערכת יחסים עם מלניק, כשהוא מודע למצוקתה, מלמדים ביתר שאת שהמשיב חסר גבולות ואינו סר למרותו של החוק, ולפיכך אינו בר אמון".

החקירה נוהלה על ידי היחידה המרכזית של מחוז חוף באמצעות מחלק נוער חשיפה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!