דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

חוזרים מהחופשה: תלמידי היסודי והגנים נדרשים לבדיקה ביתית, פיילוט טיהור אוויר בעשרות כיתות

הממשלה קבעה שאישור הורים על ביצוע בדיקה ביתית שלילית יהיה תנאי לחזרה ללימודים, וברשויות המקומיות חולקו 900 אלף ערכות | כ-25% מתלמידי היסודיים התחסנו לקורונה

תלמידים בדרך לבית ספר  (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש90)
תלמידים בדרך לבית ספר (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

קרוב ל-2 מיליון תלמידי בתי הספר וילדי גני הילדים יחזרו היום (שלישי) מחופשת חנוכה, כשביסודיים ובגנים נערך בפעם השלישית מבצע המוני של בדיקות אנטיגן לאיתור תלמידים חיוביים לקורונה. בנוסף, המשרד החל בניסוי של התקנת מטהרי אוויר ב-32 כיתות לימוד בניסיון לבלום הדבקות בכיתות.

משרד החינוך חילק להורים כ-900 אלף ערכות בדיקה ביתית. לפי התקנות, הבדיקות הן תנאי לחזרה ללימודים מלבד לתלמידים עם תו ירוק או תלמידים עם מוגבלויות, וההורים נדרשים לדווח למשרד החינוך ולמנהל בית הספר או לגננת על ביצוען.

תלמידים פטורי בידוד (מחוסנים ומחלימים) אינם נדרשים לבצע בדיקת אנטיגן וכן תלמידי המגזר הערבי שהמשיכו בלימודיהם. תלמיד עם תוצאת אנטיגן שלילית, יוכל לחזור ללימודים, ואילו תלמיד שהתוצאה שלו חיובית, יישאר בבית וימשיך את הטיפול בתוך הקהילה.

במשרד החינוך ציינו שורת צעדים נוספים שנקטה מערכת החינוך להגנה מהתפשטות הקורונה:

מודל הכיתה הירוקה: התכנית לצמצום בידודים בבתי הספר פועלת בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ב-243 רשויות ירוקות וצהובות. בהתאם למודל, מרגע שהתגלה מאומת בכיתה, התלמידים וצוותי החינוך מבצעים רצף של בדיקות לאורך 7 ימים לצורך גילוי תחלואה בנגיף.

התקנת מטהרי אוויר: המשרד החל בהתקנה של מטהרי אוויר, כחלק מפיילוט שמתבצע במוסדות החינוך לשיפור איכות האוויר. עד עתה הותקנו מטהרי אוויר ב-32 כיתות לימוד. במאות כיתות לימוד נוספות ההתקנה צפויה להתבצע בימים הקרובים.

נאמן קורונה בכל בית ספר יסודי: נאמני הקורונה מסייעים למנהלים באכיפה של נהלי הבריאות ובשמירה על אורחות החיים בתוך מוסדות החינוך. כמו-כן, מונו נאמני קרונה רשותיים לגני הילדים, שמסייעים לגננות ולרשויות המקומיות באכיפת נהלי הבריאות ובשמירה על אורחות החיים בגנים. ב-96 אחוז מהיסודיים מונה נאמן קורונה.

תכנית מגן חינוך: 750 מסגרות חינוך ב-190 רשויות מקומיות ברחבי הארץ נכללים בתכנית, שבמסגרתה מתבצעות בדיקות יזומות בבתי הספר לאיתור מוקדם של תחלואה. הבדיקות מתבצעות בתדירות של פעם בשבוע.

 הקפדה על כללי ההתנהגות בשגרת קורונה: הקפדה על אורחות החיים במסגרות החינוך, ובכלל זה עטיית מסיכה בחללים סגורים.

במשרד ציינו שלצד שכבות ההגנה, נמשך מאמץ החיסונים הלאומי בילדים בגיל 5-11. עד כה 24% מתלמידי כיתות א'-ו' הם מחוסנים ומחלימים.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "מוסדות החינוך מהווים את העוגן המרכזי לחיזוק החוסן הרגשי והחברתי של תלמידי ישראל, ולכן אנחנו ממשיכים לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח את רצף ושגרת הלימודים של ילדי ישראל, תוך הקפדה ושמירה על כללי הבריאות בגנים ובבתי הספר. זהו עקרון יסוד ומהותי שקבעתי כבר בעת כניסתי לתפקיד, והגדרתי אותו כאחד מהיעדים המרכזיים שתוביל מערכת החינוך בשנים הקרובות.

ביטון הוסיפה שבשבוע הקרוב ישיק המשרד תכנית למניעת אלימות. לדבריה "חלק נכבד ממנה יעסוק גם בנושא הרגשי והחברתי. נשזור אותו בסדר היום של התלמידים ובאורחות החיים של בתי הספר, וניצור באמצעותו את התשתית הנדרשת להקניית המיומנויות שיסייעו לתלמידים בהתמודדותם עם מציאות המשתנה תכופות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!