דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

מדיני / רגע לפני העימות: נתניהו פגש את קלינטון וטראמפ

טראמפ חזר על הצהרתו ואמר כי יכיר בירושלים כבירה וקלינטון אמרה כי ישראל חזקה חיונית לארה"ב. גורמים בלשכת נתניהו הדגישו כי המפגשים אינם מהווים התערבות בבחירות במדינה.

רה״מ בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בפגישתם  בספטמבר(צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
רה״מ בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בפגישתם בספטמבר(צילום: קובי גדעון / פלאש 90).

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (ראשון) בניו יורק עם המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טרמאפ, הנמצאים בעיר לקראת העימות הטלוויזיוני הראשון במסגרת המרוץ לנשיאות, שיתקיים היום בערב.

נתניהו וטראמפ נפגשו בביתו של המועמד הרפובליקני, במגדל טראמפ שבמנהטן. מלשכתו של נתניהו נמסר כי ראש הממשלה הציג בפני מר טראמפ את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון ישראל ומאמציה להשיג שלום ויציבות באזורנו, וכן כי הודה למועמד הרפובליקני על ידידותו ותמיכתו בישראל.

ראש הממשלה נתניהו במפגש עם המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון (צילום: לע"ם)
ראש הממשלה נתניהו במפגש עם המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון (צילום: לע"ם)
ראש הממשלה נתניהו במפגש עם המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון (צילום: לע"ם)
ראש הממשלה נתניהו במפגש עם המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון (צילום: לע"ם)

מאנשי הקמפיין של טראמפ נמסר כי השניים "שוחחו על נושאים רבים החשובים לשתי המדינות". טראמפ גם חזר על אמירתו כי אם יבחר לבית הלבן יעביר את שגרירות ארה"ב מתל לירושלים. "טראמפ מכיר בכך שירושלים היא הבירה הנצחית של עם ישראל יותר מ-3000 שנה", אמר נציגו של המועמד, והוסיף כי תחת שלטונו של טראמפ תכיר ארה"ב בירושלים כבירתה של ישראל.

מאוחר יותר נפגש ראש הממשלה עם המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון. לאחר הפגישה אמרה קלינטון כי "ישראל חזקה ובטוחה" היא הכרחית לארצות הברית. עוד הדגישה קלינטון את את החשיבות של הסכם הסיוע שנחתם החודש בין ישראל לארצות הברית, ואת מחויבותה להלחם בחרם על ישראל.

מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו הציג בפני גברת קלינטון את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון ישראל ומאמציה להשיג שלום ויציבות באזורנו, והודה לה על הידידות והתמיכה בישראל.

בערב כזה כייף להיזכר מוידאו מלפני פחות מארבע שנים – במערכת הבחירות 2013 אצלנו כשטראמפ שיגר וידאו תמיכה בנתניהו https://www.youtube.com/watch?v=tm5Je73bYOY

Posted by ‎טל שניידר‎ on Sunday, September 25, 2016

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!