דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט נתניהו

עדכונים שוטפים / היום השמיני לעדותו של ניר חפץ: "ידעתי שאני הולך לשלם מחיר כבד, שימתגו אותי כבוגד"

נמשכת עדותו של עד המדינה במשפט רה״מ לשעבר, כשבמהלך עימות עם סנגורו של נתניהו הטיח חפץ: "אתה חורג מכללי המשחק, אני אמשיך לומר את האמת" | אתמול העיד חפץ כי ב-2017 עזב את תפקידו אצל ראש הממשלה לשעבר כי חשב "שהוא לא כשיר לקבל החלטות בטחוניות

ניר חפץ, דצמבר 2017 (פלאש90)
ניר חפץ, דצמבר 2017 (פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עד המדינה במשפט נתניהו התייצב בפעם השמינית בבית המשפט, לאחר שאתמול חשף בעדותו "פרשה ביטחונית שהעמידה בסכנת חיים אלפי בני אדם". עם עלייתו לדוכן העדים היום (שלישי) אמר חפץ: "הבנתי שאני כעד מדינה הולך לשלם מחיר כבד, כמו המיתוג שלי כבוגד והייתי על קרנות הדילמה. המחיר הזה אכן שולם״.

 עו"ד אמיר טבנקין מטעם הפרקליטות מדגיש כי "אי אפשר לייצר דרמה על לא-דרמה. זו מהומה על לא מאומה". חפץ מתרגז על טענותיו של עו"ד בן צור: "מה שאתה אומר – הזוי. חד משמעית לא נסגר שום דבר שלא הוקלט. כלום, זירו. אתה יכול להגיד את זה עוד אלף פעמים. זו תזה מופרכת״.

קןדם לכן שאל עו"ד בן צור את עד המדינה אם הובטח לו שיהיה חסין אם יעלה משהו נוסף על נתניהו. חפץ טוען "בשום אופן לא". בשלב זה עו"ד בן צור מקרין קטע שבו חפץ הוצא לשיח מחוץ לחדר החקירות: "קשה לשמוע מה היה שם ואין תמלול. מה שעשינו זה לקחת את ההקלטה ולתת אותה לחברת לפענוח. בוא תראה מה קיבלנו".

חפץ הגיב לעו"ד בן צור: "אני אמשיך לומר את האמת. אתה חורג מכללי המשחק, נותן לי הערות מתחת לחגורה", טוען חפץ. השופטת פרידמן-פלדמן מנסה שוב להרגיע את הרוחות. חפץ מדגיש: "גברתי, אני לא אקבל הערות מתחת לחגורה".

בן צור ירה לעבר חפץ על "חציית הרוביקון", וחפץ משיב: "הפרשנות שנוחה לך היא לא היחידה והיא לא הפרשנות שלי. ל"חציית הרוביקון" יש 10 פרשנויות. התכוונתי שאני מוכן לשלם את המחיר. בשום אופן לא נפל הפור". בן צור עוקץ: "נפלה הגיליוטינה" לא נפל הפור.

עימות ראשון בין עורכי הדין לסנגורים. חפץ לעו"ד בן צור: "תפסיק להעיר הערות מתחת לחגורה", עו"ד בן צור משיב: "אתה מאיים עליי?" השופטת דורשת לשמור על דיון מכבד.

09:13 חפץ: "הבנתי שאני כעד מדינה הולך לשלם מחיר כבד, כמו המיתוג שלי כבוגד. הייתי על קרני הדילמה. אני נותן לו (לחוקר) דוגמאות והמחיר הזה אכן שולם".

אתמול טען חפץ בעדותו כי עזב את תפקידו בשנת 2017 בשל תפקודו השל ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו: "אני אומר פה את כל האמת, אני עומד על זה שהוא לא כשיר. אגב, אני חושב את זה גם היום". עוד הוסיף: "האמון שלי בכך שזו חקירה אמתית ורצינית ללא שיקולים זרים, היה קרוב לאפס. כל החקירה חשבתי שרוחו של רוני אלשיך מרחפת מעל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!