דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

איגוד המובילים העולמי: בחג המולד צפויות תקלות אספקה ברחבי העולם

האיגוד העולמי להובלות בדרכים מזהיר מפני תקלות בשרשרת האספקה העולמית, שייגרמו מהעלייה בביקושים במקביל להמשך ההגבלות, העלייה במחירי הדלק והמחסור בנהגים: "אנחנו צריכים שהממשלות יפעלו עכשיו"

משאיות. "למען האמת, נמאס לעובדי התחבורה" (צילום אילוסטרציה: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com)
משאיות. "למען האמת, נמאס לעובדי התחבורה" (צילום אילוסטרציה: Roman Yanushevsky / Shutterstock.com)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

שרשראות האספקה ​​העולמיות נמצאות שוב בסיכון בשל משבר חסר תקדים, לאחר סימנים של התאוששות ממגפת הקורונה. מפעילי ההובלות בדרכים קוראים לממשלות לתמוך בהם כדי להימנע מפשיטות רגל ולייצב את מערכת התחבורה כולה.

מפעילי הובלות בדרכים מזהירים מפני מה שהם מכנים "סערה מושלמת" (perfect storm): הצטברות של מרכיבים שיכולים לשבש את האספקה העולמית, בהם עלייה בביקושים, המשך הגבלות קורונה, מחסור בנהגים ועלייה במחירי הדלק. האזהרה ניתנת לפני תקופת חג המולד העמוסה שנכנסת לתוך 2022.

האיגוד העולמי להובלה בדרכים (IRU) מייצג 3.5 מיליון חברות. האיגוד ביחד עם נציגי עובדים קוראים לממשלות לטפל בסוגיות העבודה, עליית מחירי הדלק והגבלות המגיפה על סקטור ההובלה, כדי לבלום את תחלופת הנהגים ולמנוע שיבושים בשרשרת האספקה.

"למגזר התחבורה בכבישים, בפרט נהגי משאיות, היה חלק עצום בשמירה על תנועת הכלכלה, ובוודאי ימשיך לעשות זאת", אמר גיא ריידר, מזכ"ל ארגון העבודה הבינלאומי (ILO). "הממשלות חייבות כעת לעשות את שלהן כדי להבטיח שלמגזר יהיו תנאי עבודה הוגנים שדרושים כדי לשמור על שרשראות האספקה ​​שלנו פתוחות.

"כדי להתמודד עם המשבר בצורה יעילה, על הממשלות, ארגוני עובדים ומעסיקים ועוד אחרים שמעורבים בשרשרת האספקה ​​של הובלה בדרכים, בהם משלחים, מקבלי סחורות, קוני הובלה ומתווכים, לעבוד יחד.  התפקיד הקריטי שמילאו עובדים אלה חייב להיות מוכר ולבוא בחשבון, כולל על ידי רשויות בריאות הציבור וסוכנויות לבקרת גבולות, במאמצים לשלוט במגפה".

בנובמבר, ה-IRU פרסם קריאת חירום לממשלות לטפל בדחיפות במשבר שרשרת האספקה. "אנחנו צריכים שהממשלות יפעלו עכשיו כדי למנוע עיכובים ומחסור במוצרים עד סוף השנה ועד 2022", אמר מזכ"ל IRU אומברטו דה פרטו.

סטיבן קוטון, המזכיר הכללי של הפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה (ITF) שמייצגת 19 מיליון עובדי תובלה, אמר: "עובדי התחבורה שמרו על שרשראות האספקה ​​והאנשים בעולם, למרות ההזנחה מצד מנהיגי העולם. הם עבדו בעת סגירת גבולות, חוסר יכולת לחזור הביתה, חוסר גישה לשירותי בריאות, דרישות סגר מגבילות ואי-ודאות מוחלטת שנגרמה מחוסר יכולת ממשלתית. למען האמת, נמאס להם".

בספטמבר דרשו הארגונים מהאו"ם בדחיפות להשיב את חופש התנועה של עובדי התחבורה. הפנייה הגיעה מטעם האיגוד הבינלאומי להובלה בדרכים (IRU), האיגוד הבינלאומי לתחבורה אווירית (IATA), לשכת הספנות הבינלאומית והפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה (ITF).

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!