דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות חתמה על הסכם ראשון ופורץ דרך בתעשייה הביטחונית

550 עובדי החברה הממשלתית ׳תומר׳, שמפתחים מערכות הנעה רקטית, כולל תוספות שכר ומסלולי התפתחות וקידום | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם הוא בשורה לעובדים שתורמים לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון בחברת תומר, שמפתחת ומייצרת מערכות להנעה רקטית, נחתם היום (חמישי) בין ההסתדרות, ועד העובדים, ההנהלה ומשרד האוצר. ההסכם מהווה אבן דרך משמעותית בפעילותה של החברה הממשלתית-ביטחונית שמעסיקה כ-550 עובדים, והוקמה כחלק מהליך הפרטת תעש.בהסתדרות ציינו שההסכם מעביר את עובדי החברה מההסכמים הישנים של תעש להסכם קיבוצי חדיש שמותאם למאה ה-21, שיאפשר יכולת קליטה, גיוס ושימור עובדים תוך התאמת מבנה השכר למבנה שכר מודרני. כמו כן, הוא מסדיר את תנאי עבודתם של עובדי החברה ומקנה להם מסלולי התפתחות וקידום מבוססי יעדים. ההסכם יהיה בתוקף לשש שנים, והוא כולל בין היתר תוספות שכר והטבות נוספות לעובדים. בנוסף, העובדים יהיו זכאים למענק חד פעמי.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (במרכז) ומנכ"ל חברת תומר אל"מ (מיל') מורדי בן עמי (שני מימין) בחתימת הסכם קיבוצי בחברת תומר (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (במרכז) ומנכ"ל חברת תומר אל"מ (מיל') מורדי בן עמי (שני מימין) בחתימת הסכם קיבוצי בחברת תומר (צילום: דוברות ההסתדרות)

תומר הוקמה ב-2015, ועוסקת בפיתוח וייצור מערכות רקטיות עבור צה"ל ומערכת הביטחון, באוויר, ביבשה ובים. המוצר העיקרי של החברה הוא מנועים רקטיים, לטילי החץ, למשגרי האופק ומנועים לרקטות ארטילריות. החברה פועלת משנת 2018 בשוק הבטחוני ומעסיקה בעלי תואר PHD, מדענים, מהנדסים, פיזיקאים, כימאים ומגוון בעלי מקצוע נוספים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם החשוב הזה הוא בשורה לעובדים שבעשייתם תורמים לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל. אני רוצה להודות לכל הצדדים שהשכילו להגיע להבנות משותפות שיועילו הן לרווחת העובדים והן ליעילות המפעל. ההסתדרות תמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ציבור העובדים ואת חוסנה של המדינה".

מנכ"ל תומר אל"מ (מיל') מורדי בן-עמי: "מדובר בהסכם פורץ דרך שמסדיר את תנאי העסקתם של העובדים בעולם התעסוקה המודרני, ומאפשר להנהלה לשמר את מוקדי הידע בחברה. המשאב החשוב ביותר בארגון הוא ההון האנושי, וההסכם החדש מכיר בכך".

שיגור חץ 3 מאלסקה (צילום: Ronite/ויקימדיה)
שיגור חץ 3 מאלסקה (צילום: Ronite/ויקימדיה)

יו"ר מרחב לוד בהסתדרות משה ארבלי הודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על התמיכה והליווי וציין: "זה הסכם היסטורי ומשמעותי בתעשיות הביטחוניות. ביצענו התאמות לרוח הזמן ולרווחת העובדים".
יו״ר צוות המו״מ של תומר, סמנכ"ל תכנון, בקרה ומשאבים דני כהן: ״לאחר משא ומתן מורכב הגענו להישג חסר תקדים. זו בשורה חשובה למאות עובדי החברה, שכן הסכם זה יאפשר לתומר להמשיך להוביל בפסגת הטכנולוגיה יחד עם ההון האנושי האיכותי שעובד בחברה. אני רוצה להודות לצוותי המשא ומתן של תומר, ההסתדרות והאוצר".

חתימת ההסכם הקיבוצי בחברת תומר. "הסכם היסטורי ומשמעותי בתעשיות הביטחוניות" (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי בחברת תומר. "הסכם היסטורי ומשמעותי בתעשיות הביטחוניות" (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר ועד עובדי תומר הראל מור: "זו בשורה אמיתית לכל עובדי תומר שזוכים להסכם חדשני שיתרום לשיפורים בשכר בטווח הקצר והארוך, לרבות בתחום הפנסיוני וברווחה. ברצוני להודות לכל מי שלקח חלק במשא ומתן שהתנהל  בצורה מקצועית, יסודית, מכבדת והוגנת".
בחתימת ההסכם השתתף גם המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין. את ההסכם הובילו סמנכ"ל כלכלה אדם בלומנברג; יו"ר חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות ההנדסאים משה שגב; ראש תחום הסכמים קיבוציים באגף כלכלה אומרי זינגר; וסגנית ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד תהילה בנישו. בהליך לקחו חלק גם נציג הוועד גיא דייגי, לצד עו"ד כפיר זאב שסיפק ייעוץ משפטי. מצד ההנהלה השתתפו במשא ומתן גם ראש אגף משאבי אנוש ליטל מלכא, סמנכ"לית ויועצת משפטית דקלה שלו, כלכלן ראשי ערן גרוסברגר, עו"ד אפרת דויטש, והיועץ הכלכלי להנהלה אילן לוין. כמו כן השתתפה במשא ומתן גם נציגת משרד האוצר טלי אוברמן.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!