דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ההגבלות על החוזרים מחו"ל יימשכו ל-10 ימים נוספים

רה"מ בנט ושר הבריאות הורוביץ סיכמו שחוזרים מחו"ל עם חיסון בתוקף ימשיכו להידרש ל-3 ימי בידוד, וחוזרים ממדינות אדומות יידרשו לבידוד של שבוע שיומו הראשון יהיה במלונית | איסור כניסת זרים יוארך, למרות שלא הוצג כל מתווה לפיצוי ענף התיירות

נוסעים בנתב"ג (צילום: פלאש 90)
נוסעים בנתב"ג (צילום: פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, סיכמו הערב (חמישי) על הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג, למשך 10 ימים נוספים, החל מיום א׳ הקרוב, 12 בדצמבר, בחצות.

המשמעות היא שישראלים עם חיסון בתוקף שחוזרים ממדינות שהוגדרו כתומות וצהובות, ימשיכו להידרש ל-3 ימי בידוד ובדיקת קורונה בנוסף לזו הנערכת בנתב"ג. חוזרים ללא חיסון בתוקף יידרשו ל-7 ימי בידוד ו-2 בדיקות כפי שגם נדרשו לפני החמרת ההגבלות הנוכחית.

בנוסף כלל החוזרים מ-50 המדינות שהוגדרו אדומות (מדינות אפריקה והאיים הסמוכים) יידרשו ל-7 ימי בידוד כאשר היום הראשון יבוצע במלונית, עד לקבלת תשובה שלילית על בדיקת הקורונה שנערכה בנתב"ג, ולאחר מכן יורשו לשהות בבידוד בביתם בכפוף להצהרה שהם ישהו לבד.

גם האיסור על כניסת זרים לישראל יוארך, על אף שלא הוצג כל מתווה ממשלתי לפיצוי של הענף שנערך למתווה התיירות שנכנס לתוקף בתחילת נובמבר ופעל שלושה שבועות בלבד.

חובת הבידוד לשבים לישראל, מחוסנים ושאינם מחוסנים, תוארך באמצעות צו מנכ"ל משרד הבריאות, בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. חובת המלונית לשבים ממדינות אדומות תובא לאישור הממשלה, ותיכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

בדיון שערכו בנט והורוביץ השבוע גובשו גם שינויים בהגבלות על החוזרים מחו"ל בתום משבר האומיקרון. בדיון הוחלט שהבידוד לחוזרים עם חיסון בתוקף יחזור להיות יום אחד, אך הם יידרשו לבדיקת קורונה ביום השלישי לחזרה מחו"ל. בנוסף, חוזרים ממדינות אדומות ללא חיסון בתוקף יידרשו לשהות במלונית ביום הראשון של הבידוד מתוך שבעת הימים שהם נדרשים להם, כשהתשלום על המלונית יהיה על חשבונם. חוזרים עם חיסון בתוקף יוכלו לבצע את הבידוד בביתם. לא הוחלט מועד תחילה לשינויים אלו וכאמור, כרגע יימשכו הההגבלות הנוכחיות ל-10 ימים נוספים.

עוד סיכמו רה"מ ושר הבריאות לדון בימים הקרובים בבחינת הגבלות נוספות ובתמריצי התחסנות.

מוקדם יותר הנחה בנט את גורמי המקצוע לבחון את האפשרות להטלת הגבלות נוספות על אנשים שלא התחסנו, במהלך הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה וזן האומיקרון שקיים עם שרים ובכירים במשרדי ממשלה. לפי דיווח ב-N12, שר הבריאות ניצן הורוביץ התנגד למהלכים אלו.

לפי הדיווח, בנט דרש לקדם מהלכים כמו חובת התחסנות, סגר על אנשים שלא התחסנו, החלת תו ירוק גם בקניונים וביטול מתווה הכיתה הירוקה עבור ילדים שלא התחסנו. מעבר להתנגדות משרד הבריאות, מדובר במהלכים שידרשו את אישור הכנסת, על אף שחלק מהח"כים צפויים להתנגד אליהם.

בדיון הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק, בדגש על מתן דו"חות באופן מיידי, ללא התראות, למפרים את הכללים. עוד הוחלט שהמשרד לביטחון הפנים יוביל את ההיערכות מול משטרת ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!