דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בנט והשרים סיכמו: מתווה הכיתה הירוקה יצומצם

המתווה שנועד למנוע בידודים בבתי ספר יסודיים ובגנים לא יחול כשיש יותר משני תלמידים מאומתים בכיתה, וכאשר יאובחן מאומת מזן האומיקרון | בכיתות בהן המתווה לא יפעל, תלמידים שלא התחסנו ילמדו מהבית

בית ספר יסודי. כל תלמיד יידרש להיבדק פעמיים בשבוע בבדיקת קורונה ביתית (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
בית ספר יסודי. כל תלמיד יידרש להיבדק פעמיים בשבוע בבדיקת קורונה ביתית (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
מיכל מרנץ
דפנה איזברוך
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מתווה הכיתה הירוקה, שנועד למנוע בידודים בבתי ספר יסודיים ובגני ילדים יצומצם – כך סיכמו ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ. בדיון אמש (חמישי) הוחלט שבכיתות בהן המתווה לא יחול, ילדים שהתחסנו לקורונה ילמדו כרגיל בבית הספר וילדים שלא התחסנו לקורונה ילמדו מהבית. בנוסף סוכם שהתלמידים במתווה יבצעו 3 בדיקות PCR במקום שתיים כיום.

לפי הסיכום של בנט והשרים, המודל לא יחול על כיתה שבה אומתו בשלב הראשון שני תלמידים מאומתים, תרחיש זה מהווה כ-5% מהמקרים המדווחים. בנוסף סוכם שבמקרה בו אומת תלמיד אחד, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי. עוד סוכם שהמודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון.

לפי ההודעה המשותפת שפורסמה בתום הדיון, במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק. במשרד החינוך אמרו שתתקיים למידה היברידית, כלומר השיעור שיתקיים בכיתה ישודר לתלמידים שישהו בבית. עד כה ארגוני המורים התנגדו לצילום שיעורים פרונטליים בכיתה עבור תלמידים מבודדים, ולכן ההחלטה עלולה לעורר מחלוקת עם הסתדרות המורים. בנוסף, רוב בתי הספר גם אינם ערוכים לכך מבחינת ציוד טכני.

מתווה הכיתה הירוקה החל לפעול כניסוי במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר, הורחב בתחילת אוקטובר וכיום פועל בכל היישובים שמוגדרים כירוקים וצהובים במודל הרמזור. כלומר נכון לימים אלו מדובר כמעט בכל הארץ. לפי המתווה, בכיתה או גן ילדים בהם התגלה תלמיד מאומת, כלל התלמידים ייכנסו לבידוד וייבדקו בבדיקת PCR. מי שיקבל בבדיקה תוצאה שלילית יוכל להמשיך להגיע ללימודים וייבדק מדי יום בבדיקת קורונה ביתית שתחולק לו בבית הספר, וביום השביעי כלל התלמידים יידרשו לבדיקת PCR נוספת. כאמור, כעת החליטו בנט והשרים שתתקיים בדיקת PCR נוספת גם ביום השלישי.

במהלך הימים בהם התלמידים נדרשים לבידוד הם נדרשים שלא להשתתף בהתקהלויות גדולות ולא מורשים לבקר במקומות בהם חל התו הירוק.

בטרם הישיבה פורסם שנשקל ביטול מוחלט של מתווה הכיתה הירוקה במטרה לעודד הורים לחסן את ילדיהם, מאחר שתלמידים שהתחסנו יהיו פטורים מבידוד ויוכלו להגיע כרגיל לבית הספר. בהנהגת ההורים הארצית התנגדו לכך בחריפות ואמרו ש"אנו מסרבים לאפשרות להשאיר את ילדינו שלא לצורך, אף לא יום אחד, בודדים בבתים". לפי הודעת הנהגת ההורים, "ילדי ישראל חוו טראומות רגשיות קשות לאורך תקופת הסגרים והבידודים, את תוצאותיהן אנו רואים בכל יום מחדש במוסדות החינוך. מתווה הכיתות הירוקות הוכיח את עצמו עד כה והלמידה הרציפה במוסדות החינוך מאפשרת, לאט לאט, את תחושת החזרה לשיגרה וייצוב מצבם הרגשי, החברתי והפדגוגי של הילדים."

בנט, והורוביץ, סיכמו גם על הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג, למשך 10 ימים נוספים, החל מיום א׳ הקרוב, 12 בדצמבר, בחצות.

מוקדם יותר הנחה בנט את גורמי המקצוע לבחון את האפשרות להטיל הגבלות על אנשים שלא התחסנו, במהלך הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה וזן האומיקרון שקיים עם שרים ובכירים במשרדי ממשלה. לפי דיווח ב-N12, שר הבריאות ניצן הורוביץ התנגד למהלכים אלו.

לפי הדיווח, בנט דרש לקדם מהלכים כמו חובת התחסנות, סגר על אנשים שלא התחסנו, החלת תו ירוק גם בקניונים וביטול מתווה הכיתה הירוקה עבור ילדים שלא התחסנו. מעבר להתנגדות משרד הבריאות, מדובר במהלכים שידרשו את אישור הכנסת, על אף שחלק מהח"כים צפויים להתנגד אליהם.

בדיון הוחלט על הגברת האכיפה בעניין התו הירוק, בדגש על מתן דו"חות באופן מיידי, ללא התראות, למפרים את הכללים. עוד הוחלט שהמשרד לביטחון הפנים יוביל את ההיערכות מול משטרת ישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!