דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ארה"ב: לפחות 70 הרוגים מפגיעות טורנדו, חשש לחייהם של עשרות

מושל קנטקי העריך שמניין ההרוגים במפעל במדינה שנפגע מסופה עלול להגיע ל-100 | הרוג במתקן של אמזון באילינוי בו קרס קיר והגג התנתק מהמקום | מספר מוסדות סיעודיים, מפעלים ובנייני מגורים קרסו בעקבות מזג האוויר

צוותי סיוע מחות למתקן של אמזון באילינוי שנפגע מטורנדו. (צילום: AP Photo/Jeff Roberson)
צוותי סיוע מחות למתקן של אמזון באילינוי שנפגע מטורנדו. (צילום: AP Photo/Jeff Roberson)

סופות טורנדו ומזג אוויר קיצוני זרעו אמש (שישי) הרס במספר מדינות בארה"ב. הסופות פגעו בין היתר במפעל לייצור נרות בקנטקי, במתקן של אמזון באילינוי, במוסד סיעודי בארקנסו ומספר רב של בתים ובנייני מגורים. לפחות 70 בני אדם נהרגו בסופות, וקיים חשש לחייהם של עשרות נוספים.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן התייחס להרוגים הרבים בסופות הטורנדו וצייץ בטוויטר: "לאבד אדם בסערה כזו – טרגדיה בלתי נתפסת". הנשיא ציין כי הממשל עובד יחד עם מושלי המדינות "כדי להבטיח שיש להם את מה שהם זקוקים לו בעוד החיפוש אחר ניצולים נמשך".

משאית סמיטריילר גדולה התהפכה בסופה בארקנסו  (AP Photo/Dylan T. Lovan)
משאית סמיטריילר גדולה התהפכה בסופה בארקנסו  (AP Photo/Dylan T. Lovan)

מפעל במייפילד קנטקי נפגע על ידי הסופות, ועלה חשש למותם של עובדים רבים. במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר הגדיר המושל אנדי בישיר הגדיר את המצב במקום כ"טרגי".

"היו במפעל כ-110 אנשים כשהטורנאדו היכה בו", אמר בישיר, "אנחנו מאמינים שמניין ההרוגים באירוע הזה יהיה יותר מ-50, וקרוב לוודאי שיסתכם ב70 ואפילו 100 הרוגים".

המושל הוסיף כי "המצב קשה מאוד, באמת קשה, ואנחנו מתפללים לשלומן של כל אחת ואחת מהמשפחות האלה".

מחסן בקנטקי נפגע מסופת הטורנדו הלילה (צילום: AP Photo/Timothy D. Easley)
מחסן בקנטקי נפגע מסופת הטורנדו הלילה (צילום: AP Photo/Timothy D. Easley)

בן אדם אחד לפחות נהרג אחרי שמזג האוויר הקשה פגע במתקן של אמזון באדוארדסוויל באילינוי, כך הודיע הבוקר מפקד המשטרה המקומית מייק פילבק. גג המבנה נותק ממקומו וקיר באורך של כ-92 מטרים קרס.

לדברי פילבק, שני בני אדם במתקן פונו במסוקים לקבלת טיפול בבית חולים בסנט לואיס., מרחק של כ-40 ק"מ מאדוארדסוויל. מפקד המשטרה לא ידע לומר מה היה מצבם של הפצועים.

לא ברור עדיין אם הנזק נגרם מסופות רעמים רגילות או מטורנדו, אבל המשרד של שירות מזג האוויר הלאומי של ארה"ב ליד סנט לואיס דיווח על "אישור רדאר" לסופרת טורנדו באזור אדוארדסוויל קרוב לשעה בה קרס הקיר.

כ-30 בני אדם שהו במבנה של אמזון והוסעו באוטובוסים לתחנת המשטרה בעיירה סמוכה שם נבדק מצבם הגופני.

בשעות הבוקר המוקדמות היום צוותי חילוץ עברו עדיים על ההריסות. פילבק אמר שהתהליך עשוי להימשך מספר שעות נוספות. דחפורים ועגורנים הובאו למקום כדי לסייע בפינוי ההריסות.

לפי העיתון המקומי 'בלוויל ניוז-דמוקרט', המתקן של אמזון באדוארדסוויל נפתח ב-2016 עם שני מחסנים והוא עומד על שטח של כ-140 קמ"ר. המחסנים משמשים לאחסון מוצרים עד שליחתם ללקוחות שהזמינו אותם בדואר.

"שלומם ובטיחותם של העובדים והשותפים שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו כרגע", נכתב בהודעה שפרסם ריצ'ארד רוצ'ה, דובר של אמזון, בערב שישי. רוצ'ה הוסיף: "אנחנו בוחנים את הסיטואציה ונפרסם מידע כשיהיה בידינו".

עובדי שירות מזג האוויר הלאומי נאלצו להיכנס למקלט כטורנדו חלף ליד המשרד שלהם בוולדון ספרינג במיזורי, כ-48 ק"מ מערבית לסנט לואיס. בן אדם אחד לפחות נהרג, ושניים נפצעו, בקריסת בניין ליד העיירות דפייאנס וניו מל, קילומטרים בודדים ממשרד שירות מזג האוויר.

לפי מרווין דיי, שופט מחוז קרייגהד בארקנסו, טורנדו היכה אמש במוסד סיעודי במדינה. אדם אחד נהרג וכ-20 בני אדם נלכדו במבנה שקרס. לדבריו, חמישה בני אדם נפצעו באורח קשה, ומספר קטן באורח קל.

דיי אמר שמוסד סיעודי נוסף במרחק כ-32 ק"מ נפגע קשה ממזג האוויר, אבל לא דווח על נפגעים בנפש. המטופלים פונו מהמבנה בגלל שהוא הוכרז כלא בטוח.

דובר סוכנות ניהול מצבי החירום של טנסי דין פלנר דיווח על שלושה מקרי מוות מאומתים שקשורים למזג האוויר במדינה. שני מהמקרים אירעו במחוז לייק והשלישי במחוז אוביון, שניהם בצפון מערב טנסי.

שרה בורג'ס ממשטרת קנטקי אמרה שמספר בניינים קרסו כתוצאה מהסופה שפגעה במייפילד. לדבריה, מספר בני אדם נלכדו במפעל לייצור נרות שנפגע בזמן שעבד. "הבניין הושטח, הלכה למעשה", אמרה.

אוניברסיטת מערב קנטקי בבאונלינג גרין, שממוקמת מזרחית למייפילד, צייצה בחשבון הטוויטר שלה שצוותי חירום בוחנים נזק חמור שגרמו הסופות לקמפוס אבל לא דווח על נפגעים בנפש. עם זאת, האוניברסיטה ביטלה את טקסי הסיום שהיו אמורים להתקיים היום בגלל שהחשמל בקמפוס נפל.

בראיון טלפוני אמר דובר משטרת באולינג גרין רוני וורד: "ברור מאוד שהרוחות יצרו נזק משמעותי אצלנו".

ההריסות שהתפזרו על הקרקע הקשו מאמצי החילוץ בבאולינג גרין ובמקומות אחרים. לפי וורד, מספר מתחמי דירות בבאולינג גרין ספגו נזק מבני משמעותי ומספר בתי חרושת קרסו בסופות.

"כרגע אנחנו מתמקדים באזרחים ומנסים להגיע לכל מי שצריך אותנו", אמר וורד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!