דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
33.3°תל אביב
  • 32.1°ירושלים
  • 33.3°תל אביב
  • 29.6°חיפה
  • 32.0°אשדוד
  • 36.6°באר שבע
  • 42.0°אילת
  • 38.1°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 34.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בנט: הממשלה תקדם תו ירוק בקניונים, מדינות נוספות יוגדרו אדומות

רה"מ דן עם ראשי מפלגות הקואליציה בצעדים לבלימת התפשטות האומיקרון בישראל | בשיחה עם מנהלי קופות החולים דרש בנט להאיץ את קצב ההתחסנות

קונים בקניון איילון, רמת גן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
קונים בקניון איילון, רמת גן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה לקדם החלת תו ירוק גם בקניונים. בנוסף הודיע בנט כי בימים הקרובים יתווספו מדינות נוספות בעולם לרשימת המדינות האדומות, שטיסת ישראלים אליהן אסורה אלא באישור ועדת חריגים. בנוסף, בנט שוחח עם מנהלי קופות החולים ודן איתם בדרכים להגברת שיעור ההתחסנות בישראל.

בנט קיים הערב (מוצ"ש) דיון עם ראשי הקואליציה בנושא הצעדים למניעת התפשטות זן האומיקרון בישראל.

החלת תו ירוק על קניונים תהיה מורכבת לביצוע, מכיוון שבקניונים נמצאות גם חנויות המוגדרות כמוכרות מוצרים חיוניים, ביניהן סופרמרקטים ובתי מרקחת. בנוסף, חלק מהקניונים משמשות גם כתחנה מרכזית ולכן הגבלת הגישה אליהם תדרוש את הסדרת הגישה לתחבורה הציבורית. בחדשות 12 דווח כי נשקלת האפשרות שמבקרים עם תו ירוק בתוקף יענדו צמיד שיאפשר להם כניסה גם לחנויות.

פתרון כזה צפוי לעורר גם התנגדות קשה בקרב בעלי הקניונים ובעלי העסקים. בהודעת לשכת ראש הממשלה צוין שקידום המהלך ייעשה בתיאום עם משרדי הכלכלה והאוצר.

"אנחנו במצב יותר טוב ממדינות העולם מפני שנקטנו בצעדים מהירים ונחרצים. יחד עם זאת, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. אנחנו חייבים לפעול כדי לעצור את התפשטות המחלה ולמנוע מצב של אובדן שליטה על התחלואה במדינת ישראל. זה דורש פעילות נמרצת, הגברת קצב ההתחסנות באופן מיידי, ועיכוב חדירת הזן למדינת ישראל על ידי הידוק השליטה בגבולות".

מוקדם יותר שוחח בנט עם מנכ"לי ויושבי ראש קופות החולים במטרה להגביר את קצב ההתחסנות נגד הקורונה.

ראש הממשלה הדגיש בפני ראשי הקופות כי מדובר במאמץ לאומי, וכי הוא מצפה מהם לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותם, תוך הסתייעות בדרג המדיני ובדרגים המקצועיים במשרדי הממשלה במידת הצורך, על מנת לעמוד ביעדי ההתחסנות.

"האסטרטגיה הלאומית שלנו בשלב זה מורכבת משתי לבנים", אמר ראש הממשלה, "הראשונה היא לעכב ככל האפשר את חדירת זן ה"אומיקרון" לישראל, והשנייה היא להעלות את רמת החיסוניות של אזרחי ישראל. אנחנו רואים את הנתונים מהעולם. אני מוטרד מזה, ומחויב לעשות הכל כדי לעכב את קצב חדירת הזן ארצה".

בנט הוסיף, "ככל שנגן על ישראל מכניסת האומיקרון בגבולות, נוכל לשמור על המשק פתוח ולאפשר את המשך שגרת החיים. בניהול נכון צלחנו את הגל הרביעי ללא סגר. אנחנו נחושים להצליח גם עכשיו".

בשיחה הוצג לראש הממשלה סטטוס ההתחסנות בכל קופה, ונידונו דרכים להרחבת היקפי ההתחסנות, שאינם מספיקים בשלב זה. בשיחה עם מנכ"לי ויושבי הראש של קופות החולים מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת השתתפו גם שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות וממונה הקורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!