דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

קלוגס ניסתה לשבור שביתה, האינטרנט הציף אותה בבקשות עבודה פיקטיביות

עובדי ענקית המזון בארה"ב שובתים מאז ה-5 באוקטובר, הגולשים ברשתות החברתיות התגייסו לסייע להם כשהחברה ניסתה לשכור 1,400 עובדים קבועים חדשים והפילו את אתרי הגיוס של החברה

מפעל קלוגס באומהה, נברסקה (צילום: AP Photo/ Josh Funk)
מפעל קלוגס באומהה, נברסקה (צילום: AP Photo/ Josh Funk)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

יצרנית המזון קלוגס הודיעה בשבוע שעבר שתשבור את שביתת עובדיה בארצות הברית ותגייס 1,400 עובדים שיחליפו אותם כך שהייצור יימשך והתאגדות העובדים תספוג מכה קשה. בתגובה, תומכי העובדים הציפו את מערכת הגיוס של החברה בבקשות עבודה פיקטיביות והיא קרסה.

כאמור, בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל קלוגס צפון אמריקה שיקדם את התכנית לגייס מחליפים קבועים לעובדים השובתים מאז תחילת אוקטובר. החברה שכרה כבר עובדים זמניים כדי לשמור על פעילות המפעלים במהלך השביתה.

עובדים מוחים מחוץ למפעל קלוגס באומהה, נברסקה (צילום: AP Photo/ Josh Funk)
עובדים מוחים מחוץ למפעל קלוגס באומהה, נברסקה (צילום: AP Photo/ Josh Funk)

תגובה מקורית הגיעה מפורום antiwork ברדיט, שבסיכום השנה שפרסם האתר תואר כ"נער הפוסטר של 'ההתפטרות הגדולה'". אחד המשתתפים בפורום פרסם את כל כתובות אתרי גיוס העובדים של החברה וקרא לשלוח להם בקשות עבודה פיקטיביות שיקשו על המהלך.

בפורום פורסמו הוראות מדויקות: "הגיע הזמן לסתום להם את האסלה עם צינור של בקשות", כתב המשתתף, "באמצעות הקישורים לאתרי הגיוס, הגש בקשה לאתר אחד או יותר. כשאתה מגיש בקשה, העמד פנים שאתה תושב אחת הערים בהן שובתים עובדי קלוגס והמצא כתובת ומספר טלפון באמצעות מדריכי המיקוד והחיוג המפורטים להלן. כך הם לא יוכלו לסנן את הבקשות שלנו בקלות". הפוסט הציע גם הורדת קורת חיים לדוגמה כדי לשלוח בבקשות.

באתרי גיוס העובדים האשימה החברה את השובתים במחסור בכוח אדם. "האיגודים שמייצגים את עובדי קלוגס במפעלים הללו שובתים, ואנו מחפשים עובדים שיחליפו אותם לצמיתות, ויצטרפו למאות העובדים השכירים, העובדים לפי שעה והקבלנים שלנו כדי לשמור על קווי הייצור", נכתב בתיאורי התפקיד.

"עכשיו כנראה, אנחנו כבר לא גיבורים"

תנאי העבודה בקלוגס לא קלים. "אנחנו עובדים 12 עד 16 שעות ביום כדי לענות על הביקוש המוגבר בשוק הדגנים", אמר קרי וויליאמס, עובד בן 18 לאתר vice בתחילת השביתה. "עבדתי שנתיים בלי חופשות בסופי שבוע. אתה מפסיד הרבה זמן משפחתי, לא זוכה לראות ילדים עושים ספורט, לא זוכה לראות את בן הזוג שלך".

בשיחה עם הגרדיאן באוקטובר, תיאר טרבור בידלמן, עובד דור רביעי במפעל קלוגס במישיגן, את מאבק העובדים כ"קרב על עתידנו". "היחס הזה מהחברה מגיע אחרי שלפני שנה בלבד, התקבלנו כגיבורים, כשעבדנו בזמן המגפה שבעה ימים בשבוע, 16 שעות ביממה. עכשיו, כנראה, אנחנו כבר לא גיבורים".

"אין לנו סופי שבוע, באמת. אנחנו פשוט עובדים שבעה ימים בשבוע, לפעמים 100 עד 130 ימים ברציפות", הוסיף, "במשך 28 ימים, המכונות פועלות, ואז נחים שלושה ימים לניקוי. הם אפילו לא מתייחסים אלינו כמו שהם מתייחסים למכונות שלהם".

עובדי הענקית הבינלאומית שובתים מאז ה-5 באוקטובר במפעלים במישיגן, נברסקה, פנסילבניה וטנסי. מפעלים שמייצרים את כל מותגי הדגנים הידועים של החברה. העובדים השובתים והאיגוד המקצועי שמייצג אותם מנהלים משא ומתן עם הנהלת החברה מאז ספטמבר, אחרי שקלוגס קיצצה בשכר ובהטבות של העובדים והאריכו את שעות ושבוע העבודה שלהם.

השביתה פרצה אחרי שההנהלה סירבה להיענות להצעות האיגוד לשיפור השכר, שעות העבודה וההטבות. לטענת העובדים, מאז שיצאו לשביתה קיבלו רק הצעה אחת מהחברה, שנדחתה בהצבעה של כלל העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!