דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ההכרזה על בריטניה ודנמרק כמדינות אדומות נדחתה ביממה, תיכנס לתוקף בין חמישי לשישי

שרי הבריאו והפנים החליטו על הדחייה כדי לאפשר לציבור זמן הערכות נוסף | החוזרים ממדינות אלו יידרשו לבידוד של שבוע שיומו הראשון במלונית

שוטרים ליד הביג בן בלונדון (צילום: אלכסנדר רוטנברג, שאטרסטוק)
שוטרים ליד הביג בן בלונדון (צילום: אלכסנדר רוטנברג, שאטרסטוק)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות ניצן הורביץ ושרת הפנים איילת שקד סיכמו היום (שני) לדחות את ההכרזה על בריטניה ודנמרק כמדינות אדומות תדחה ביממה. ההכרזה תיכנס לתוקף ב-17 בדצמבר בחצות (בלילה שבין חמישי לשישי).

לפי הודעת השרים, ההחלטה לדחות ביממה נועדה לאפשר לציבור זמן הערכות נוסף, לרבות גם בטיסות חזרה לישראל.

ראשת שירותי הבריאות שרון אלרעי פרייס הודיעה אמש על ההחלטה להכליל את שתי ברשימת המדינות האדומות, שטיסה ושהות של ישראלים בהן אסורה אלא באישור ועדת חריגים, ושהחוזרים מהן נדרשים לבידוד של שבוע שיומו הראשון יבוצע במלונית.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר בתדריך לעיתונאים ש"יש אי וודאות גדולה כלפי מי שנוסע לחול. מי שנוסע עכשיו צריך לדעת שיכול להיות שיכול להיות שבחזרתו יידרש לבידוד מלא ומי שקונה כרטיסים צריך לדעת אולי לא יוכל לנסוע".

למרות החשש מגל תחלואה, הורוביץ לא התייחס לאפשרות של תגבור נוסף בכוח האדם של בתי החולים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אמש בתדרוך על זן האומיקרון כי "ישראל במצב טוב יחסית לעולם, קיבלנו החלטות ונקטנו צעדים שאף מדינה לא עשתה ועם זאת עשינו את זה בצורה מדודה ומדויקת".

הורוביץ הוסיף כי "אנחנו פועלים נכון מול מצב חדש. יש הבנה שאי אפשר למנוע את התפשטות האומיקרון, אבל אפשר לעכב ולקנות זמן יקר לצורך איסוף נתונים ולצורך ההתחסנות".

השר התייחס גם לבתי הספר ואמר "התאמנו את הבדיקות לווריאנט וקבענו כללים מתאימים למערכת החינוך". לגבי פתיחת השמיים אמר: "לא נסגור את השמיים אבל נקשיח את הקריטריונים בנתב"ג, מומלץ להימנע מטיסות לא חיוניות".

הורוביץ התייחס לאפשרות של סגר ואמר: "כל המטרה שלנו היא בפירוש לא לעשות סגר, לדבר כמה שפחות על סגר ולהימנע מהצעדים האלה שהממשלה האחרונה עשתה. נעשה הכל לא לסגור מסחר ובתי ספר, ולכן ההידוק בגבולות ובתו הירוק. הכל כדי שלא נצטרך לדבר על המילה הזאת שאני לא רוצה להגיד אותה".

בתשובה לשאלה על הכוונה להרחיב את התו הירוק אמר הורוביץ שלא מדובר בסנקציה על אנשים שלא התחסנו: "אני לא רואה את התו הירוק כסנקציה או עונש אלה צעד אפידמיולוגי שנועד למנוע התפשטות ולהגן על אנשים. הוריי בני מעל 80, ורוצים לדעת שהם מוגנים. מגיע להם הגנה. אין עניין של להעניש או לשפוט. אנחנו רוצים להגן על הבריאות ומשכנעים לאנשים להתחסן, מי שלא מחוסן צריך להיבדק ואז יוכל להיכנס לכל מיני מקומות".

בתשובה לשאלת דבר האם המשרד נערך לתגבור בתי החולים במקרה של גל תחלואה נוסף, אמר הורוביץ ש"אנחנו בתהליך איוש של התקנים שהתווספו בגלים הקודמים". בתשובה לשאלה מה יקרה אם נגיע לתרחיש של גל ענה שר הבריאות: "לא צריך לחשוב על תרחישים רעים, מי שרוצה לראות תרחישים רעים יכול להסתכל על כל מיני מדינות. אני לא רוצה להגיע לשם"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!