דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

אושרה מכירת חברת הקייטרינג שולץ לפוד האוס תמורת 3.2 מיליון ש"ח

הרוכשת, בבעלות בנו של מייסד שולץ, חתמה כבר על הסכם קיבוצי עם העובדים שמגן עליהם מפיטורי צמצום למשך שנה | בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה בקשה של שתי חברות שהגישו הצעות אחרי סגירת המכרז

הסכם קיבוצי בשולץ (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי בשולץ (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (ראשון) את מכירת חברת הקייטרינג וההסעדה שולץ לחברת פוד האוס, תמורת 3.2 מיליון שקלים. פוד האוס חתמה כבר על הסכם קיבוצי עם עובדי שולץ שמסדיר את זכויותיהם ומגן עליהם מפני פיטורי צמצום למשך שנה.

הבעלים של פוד האוס הוא אורן שולץ, בנו של מייסד הקייטרינג אברהם יחיאל שולץ. המשפחה מכרה את השליטה בקייטרינג המשפחתי לקרן אייפקס ב-2015, ובשנת 2016 עזב אורן שולץ את ניהולה. כעת, חוזרת החברה לבעלות המשפחה.

כזכור, בתחילת נובמבר נכנסה שולץ להקפאת הליכים בעקבות חובות שנגרמו לה כתוצאה מצמצום הפעילות בתקופת הקורונה. עו"ד אבנר כהן, שמונה על ידי בית המשפט לנאמן, פרסם מכרז למכירתה.

12 גופים הביעו התעניינות בחברה אבל במועד סגירת המכרז הגישה רק חברת פוד האוס הצעה לרכישת, זאת אחרי שניהלה משא ומתן עם הנאמן וחתמה על הסכם עם ועד העובדים.

אחרי סגירת המכרז הגישו שתי חברות נוספות הצעה לרכישת החברה. חברת גורמה הציעה עבורה 4 מיליון שקלים, וחברת מצודת אגסי 4.2 מיליון שקלים.

הנאמן, הממונה והנושים ביקשו מבית הדין לקיים הליך זריז של התמחרות, אבל פוד האוס  מנגד טענה שאין מקום לאפשר את פתיחת הליך המכרז מחדש בגלל שהיא הגישה את הצעתה במועד אותו קבע הנאמן ואף שיפרה את הצעתה לבקשתו.

"אכן, פתיחת ההליך להתמחרות כעת צפויה להשיא ערך לנושים, לפחות בשיעור של 32% מהערך שהושג עד כה, ואולי אף למעלה מכך, אלא שהדבר יפגע קשות במוסד המשפטי של מימוש נכסים על ידי בעלי תפקיד מטעם בית המשפט", קבע סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט חגי ברנר.

ברנר דחה את הבקשה לפתוח מחדש את הליך המכר. בית המשפט קבע שלמרות הטענות שההליך היה קצר, העובדה ש-12 גורמים הביעו בו התעניינות כמו גם הסיקור התקשורתי של ההליך, והעובדה שחברת פוד האוס הציגה הצעת רכישה בזמן ואף שיפרה אותה לבקשת הנאמן, מלמדת שניתן היה לעמוד בלוחות הזמנים.

"השאת ערך לנושים היא אמנם ערך חשוב, אך לא מדובר בחזות הכל" נכתב בהחלטה, "ולצד ערך חשוב זה ישנם ערכים חשובים לא פחות, ואולי אף יותר, ובראש וראשונה הערך של הבטחת הליך מכירה הוגן ושוויוני, ולצדו הערך של שמירת אמון הציבור בסופיות  המכירה וההגנה על אינטרס ההסתמכות של המציע שזכה כדין. ערך נוסף הראוי אף הוא להגנת בית המשפט הוא כמובן עקרון תום לב, על נגזרותיו השונות".

השופט ברנר ציין בפרוטוקול הדיון שפוד האוס הביעה בפני בית המשפט נכונות לוותר גם על התניית הרכישה בהמשך ההתקשרות של שולץ עם רשות שדות התעופה, לקוח מרכזי של החברה.

"אין ספק כי שיפור זה בהצעתה של פוד האוס הוא תולדה של הגשת ההצעות המאוחרות, כפי שטענה בצדק גורמה (שאף היא הזדרזה להציע שיפור דומה בהצעתה), אך משעה שנמצא כי הדין עם פוד האוס, אין סיבה שלא לקבל את השיפור האמור מבלי לפתוח את הליך המכר מחדש", קבע ברנר.

יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, אליעזר בלו, ל'דבר': "בית המשפט המחוזי אמר את דברו. הדאגה לעתיד עובדי החברה עמדה לנגד עינינו כל העת, חתמנו על הסכם עם המציע בו הסדרנו את זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי של העובדים. חברת שולץ יוצאת לדרך חדשה ואנחנו מרוצים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!