דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדריך / תו ירוק בקניונים, שיחות וידאו למבודדים: ההגבלות החדשות והצעדים שהממשלה מקדמת

הממשלה הוסיפה את בריטניה ודנמרק לרשימת המדינות האדומות | בקרוב יבוצעו שיחות וידאו למבודדים | אכיפת התו הירוק תוגבר, ונשקלת הרחבתו למקומות נוספים בהם קניונים

קונים בקניון איילון, רמת גן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
קונים בקניון איילון, רמת גן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

התפשטות זן האומיקרון הובילה לשורה של שינויים בהגבלות הקורונה, שכוללים בידוד במלונית לחוזרים מחו"ל והרחבת המדינות האדומות, צמצום מתווה הכיתה הירוקה, הגברת אכיפת הבידודים והגברת האכיפה של התו הירוק. בנוסף, הממשלה שוקלת ומקדמת הגבלות נוספות שעדיין לא אושרו, ביניהן החלת תו ירוק בקניונים, וקנסות למבודדים שלא יבצעו את הבדיקה הנדרשת במהלך הבידוד שלהם.

מודל הכיתה הירוקה יצומצם

בראשון השבוע אישרה הממשלה שינויים במודל הכיתה הירוקה שנועד לצמצם את היקף הבידודים של תלמידים במערכת החינוך ולהחליף אותם בבדיקות על בסיס יומי. השינויים כוללים צמצום של המקרים בהם המתווה יופעל, ותוספת בדיקה במקרה שמדובר בהדבקה בזן האומיקרון.

• המודל לא יחול על כיתה שבה אומתו שני תלמידים מאומתים, תרחיש זה מהווה כ-5% מהמקרים המדווחים.

• היה ואומת תלמיד אחד, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי.

• המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון.

במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק.

כניסה לארץ: עוד 2 מדינות אדומות, הבידוד המורחב יימשך

בראשון השבוע אישרה הממשלה את הארכת ההגבלות הנוכחיות הקשורות לטיסות לחו"ל בעשרה ימים נוספים, עד יום שלישי, ה-21 בדצמבר. אתמול (שני) הודיע משרד הבריאות על הוספת שתי מדינות אדומות – בריטניה ודנמרק, החל מהלילה בין חמישי לשישי בחצות, לצד מדינות באפריקה והאיים הסמוכים. השהות במדינות שהוגדרו אדומות מותרת רק באישור ועדת חריגים.

• תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים.

• ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא של 7 ימים.

• ישראלים לא מחוסנים ששבים ממדינות שהוגדרו ככתומות או צהובות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

• ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה שלילית שלהם ושל כל הנוסעים שהיו עמם בטיסה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד.

רשימת המדינות האדומות כוללת 49 מדינות באפריקה ובאיים הסמוכים, והחל משישי הקרוב את בריטניה ודנמרק. פירוט ניתן למצוא באתר הרמזור של משרד הבריאות.

שיחות וידאו למבודדים

בראשון האחרון אישרה הממשלה אמצעי נוסף לפיקוח על מבודדים – שיחות וידאו יזומות. שיחות הוידאו יופעלו רק לחייבי בידוד שברשותם טלפון סלולרי חכם והסכימו להפעיל את מערכת ההסכמון, שבמסגרתה חייב הבידוד משתף מספר פעמים ביום את מיקומו עם מערכות המשטרה. סדר העדיפויות ייקבע על ידי המשטרה, בהתאם לשיקולים כמו שיעור התחלואה ביישוב מסוים. על חייבי בידוד שלא יסכימו לשיחות הווידאו, או להסכמון, תופעל אכיפה מוגברת שתתבטא בביקורים פיזיים של השוטרים בביתו של חייב הבידוד.

שיחות הוידאו יופעלו על ידי מוקד של משטרת ישראל, אשר ייצור קשר טלפוני עם האדם שחייב בבידוד. במהלך השיחה יתבקש חייב הבידוד להפעיל את יישומון המצלמה במכשירו הסלולרי ולהציג את פניו לצד תעודה מזהה. זאת לצורך וידוא זהותו של חייב הבידוד שלוחץ על אישור איכון המיקום שלו במערכת ההסכמון. הצילום לא יוקלט ולא יישמר, ולא ייעשה שימוש באמצעי זיהוי ביומטריים.

לפי החוק הקיים היום, הפעלת פיקוח טכנולוגי על קטינים שחייבים בבידוד מעל גיל 14 אפשרית רק בהסכמה של הקטין וההורה או האפוטרופוס שלו. במשרד לבטחון פנים ציינו שנכון לכרגע אין פתרון טכנולוגי שמאפשר לבטא את האישור הכפול של הילד והמבוגר האחראי עליו, ולכן בשלב זה לא ייעשה בו שימוש. במשרד מקדמים תיקון חקיקה שיחריג קטינים מגיל 14 עד 18 מהפיקוח הטכנולוגי.

במשרד לבטחון פנים ציינו שיישום ההחלטה ייעשה באופן הדרגתי ותוך בחינת השפעות המערכת.

הגברת אכיפת התו הירוק

החל מראשון השבוע תגביר המשטרה את אכיפת התו הירוק במקומות ציבוריים האכיפה תתבצע באמצעות ביקורות פתע במקומות בהם חל התו הירוק ווידוא שהוא נסרק באמצעות ברקוד.

הגבלות שנשקלות: תו ירוק בקניונים, קנסות למבודדים שלא ייבדקו

שתי הגבלות שמקודמות בימים אלו בממשלה אך עוד לא התקבלה לגביהן החלטה סופית הן הרחבת המקומות בהם יחול התו הירוק, והטלת קנס על מבודדים שלא ייבדקו בבדיקת קורונה שנייה במהלך הבידוד שלהם.

החלת התו הירוק בקניונים מעוררת קושי מכיוון שבקניונים נמצאים גם שירותים חיוניים כמו סופרמרקטים ובתי מרקחת. מכאן שלמעשה כל מוכר בחנות בקניון יידרש לאכוף את התו הירוק של הבאים לחנות.

הגבלה נוספת שמקודמת היא הטלת קנס על אנשים בבידוד שלא התייצבו לבדיקה השנייה לקיצור הבידוד. כיום בדיקה זו היא רשות ונועדה לקיצור הבידוד, אך נתוני משרד הבריאות מעידים שמעטים מבצעים אותה – באוקטובר רק 30% מהמבודדים ביצעו את הבדיקה השנייה. ההצעה היא להפוך את הבדיקה השנייה לחובה והטלת קנס על מי שלא ייבדק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!