דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סביבה ותשתיות

״באוצר לא מבינים שילד שמסולק מביתו עולה למדינה יותר מהשקעה בדיור הציבורי״

פעילי מחאת הדיור הציבורי התפרצו לדבריו של שר השיכון במהלך פאנל בהשתתפותו, ברקע אי הגדלת התקציב וחידוש הפינויים האפשרי | אווה עובדיה, דיירת ופעילה: ״הפינויים הוקפאו לארבעה חודשים, לא יודעים מה יקרה הלאה״

הפגנה של פעילי דיור ציבורי (צילום ארכיון: דוד טברסקי)
הפגנה של פעילי דיור ציבורי (צילום ארכיון: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

פעילי הדיור הציבורי קטעו היום (שלישי) את דבריו של אלקין בכנס הנדל"ן של 'כלכליסט', במחאה על תת ההשקעה בדיור הציבורי.   

הפעילים מחו על כך שגם כיום אין תקציב ייעודי לבניית הדירות שהובטחו על ידי השר, וכן על חידושם האפשרי של הפינויים. "אנחנו כאן להזכיר לשר השיכון שנדרשים שינויים בקריטריונים לזכאות והגדלה משמעותית של מלאי הדירות", אומר הרב אריק אשרמן, פעיל דיור ציבורי. "התכנית של השר לא מספיקה, במיוחד אם יורחבו הקריטריונים".

לאחר הקפאה של מעל ל-300 פינויים בחודש שעבר בזכות לחץ הפעילים וביוזמת השר, בימים אלו מתכנס המשרד ביחד עם משרד הרווחה לדון על שינוי בקריטריונים לזכאות. 

"אף אחד לא רואה את המצוקה של הדיור הציבורי", אומרת אווה עובדיה, דיירת דיור ציבורי ופעילה. "הקפיאו את הפינויים רק לארבעה חודשים, ומה הלאה משם? באנו להסביר לפקידי האוצר שההוצאות על ילדים שיסולקו מהבית יהיו גבוהות יותר מהשקעה בדיור ציבורי".

מאז ההכרזה על השקעה תקציבית בדיור הציבורי, למרות שהבטיח שיפעל להגדלה נוספת של המלאי, אלקין לא הביא בשורות חדשות. לדבריו, תחת הנהגתו המשרד הגדיל משמעותית את תקציבי הדיור הציבורי ביחס לשנים הקודמות. "התעקשתי על הגדלת תקציבים לדיור הציבורי לאחר שנים שלא הייתה השקעה", אמר אלקין.

בסיכומי התקציבים האחרונים נוספו 4,700 יח"ד לדיור הציבורי, 3,000 מתוכם יחידות דיור לגיל הזהב – הדירות אמורות להירכש בשלושת השנים הקרובות בעוד כמות הממתינים כיום לדיור ציבורי עולה על 30 אלף. 

בדבריו בכנס התייחס אלקין לראשונה לכך שיקדם החלטה תקדימית של השתתפות ממשלתית בהתחדשות עירונית בפריפריה, לחיזוק מבנים בסכנה ושיקום שיכונים. לדבריו, המדינה תקציב 130 מיליון ש״ח דרך משרד האוצר וביטחון לחיזוק מבנים בתכנית פיילוט באזורי עדיפות ביטחונית: "בבניינים ישנים נקים בניין עם ממד, תוספת דירות לא תספיק".

ראול סורוגו, מנכ"ל התאחדות קבלנים בוני הארץ, ביקר בכנס את המדינה בנוגע לדיור הציבורי וטען שלא נעשית מספיק בנייה. לדבריו, צריך להעביר את השליטה לעיריות שלהן הכלים לטפל בסוגיות הרווחה. לטענתו, הסיוע לאוכלוסיות הנדרשות לפתרונות דיור צריך להיות קשור לאוכלוסיות והצרכים שלהן עצמן ולא קשר למחירי הדיור ומשברים בהיצע. "נדרשות תכניות נפרדות שלא קשורות למחירי הדירות, הילדים שלי לא צריכים דיור ציבורי אבל יש אנשים שכן, מדוע לא לייעד את זה עבורם ללא קשר לשוק", אמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!