רכבת ישראל הציגה היום (שלישי) שינוי נוסף בקווים מהצפון, שייכנס לתוקף ביום ראשון ה-26 בדצמבר. השינוי יהפוך את תחנת הרכבת בהרצליה לצומת רכבות משמעותי יותר, מהלך שיתבטא בשתי רכבות מהירות שיעצרו בתחנה בכל שעה, זאת מתוך ארבע רכבות מהירות בסך הכל.
בזכות הוספת העצירה יקוצרו זמני הנסיעה מכל תחנות הצפון אל תחנת הרצליה, בכ-13 עד 26 דקות. במקביל, הנוסעים לתל אביב באותן רכבות יאריכו את נסיעתם בכ-5 דקות נוספות.
לפי הודעת הרכבת, השינוי מתבקש לאור הגידול בביקוש לנסיעות מתחנת הרצליה עצמה, ובגלל שמדובר בתחנת מעבר לקו החשמלי לירושלים דרך תל אביב ולתחנות טבעת השרון.
מעשית, העומס הרכבתי ב'מסדרון איילון' של תחנות תל אביב יתפשט גם אל תחנת הרצליה.
ביקורת על השינוי בקווים בדרום
הרכבת הכריזה השבוע על שיפור בשעות פעילות ותדירות מוגברת בקווים לדרום, החל מה-25 בדצמבר, אך ארגון הנוסעים 'תחבורה בדרך שלנו' הצביע גם על הרעות בשירות בחלק מהתחנות.
יו"ר הארגון מקס מורוגובסקי: "סיום חשמול קו הרצליה-אשקלון היה אמור להביא בשורה של שיפור שירות לנוסעות ולנוסעים, אך מבדיקת לוח הזמנים עולה שבחלק מהתחנות השירות חזר לרמה של שנת 2019 ובחלק אחר, כמו בחולון ובת ים, רק הורע יחסית למצב לפני החשמול".
במכתב לשרת התחבורה מרב מיכאלי ולמנכ"לית המשרד מיכל פרנק מחה הארגון ארבעה נושאים: דילול השירות לתחנות בת ים וחולון לטובת שיפור של 8 דקות לאשדוד וראשון לציון; התחלות השירות במוצאי שבת רק ב21:00, כשהשבת יוצאת סמוך ל-17:30; זמני עצירה בהפרש של 6 דקות בתחנת רחובות, ואז המתנה של 54 דקות לרכבת הבאה; ובעיות באתר הרכבת בחיפוש של חלק מהמסלולים.