דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר וקידום שוויון הזדמנויות: הסכם חדש בפרטנר רגע לפני המכירה

ההסכם החדש משמר את תנאי ההסכם שיסתיים בסוף החודש ויחול על כ-2,700 עובדי הקבוצה | ארנון בר-דוד: "הוכחנו פעם נוספת שבדרך של הידברות ושיתוף פעולה ניתן להגיע להסכמות"

חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי קבוצת פרטנר. מימין לשמאל: מנכ"ל פרטנר אבי צבי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק, יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק יקי חלוצי (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי קבוצת פרטנר. מימין לשמאל: מנכ"ל פרטנר אבי צבי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק, יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק יקי חלוצי (צילום: דוברות ההסתדרות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד עובדי קבוצת פרטנר וההנהלה חתמה היום (שלישי) על הארכת ההסכם הקיבוצי בחברה., שמסתיים בסוף החודש. ההסכם, שיחול על כ-2,700 עובדים יהיה בתוקף עד סוף שנת 2024.

ההסכם מחדש את כל הוראות ההסכם הקיבוצי הנוכחי שמסתיים בסוף דצמבר. בדומה להסכם הקודם, יוקצה תקציב לתוספות שכר שיהיו בהיקף של 3% ב-2022 ויחולקו בהתאם למנגנונים מוסכמים בין הצדדים.

חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי קבוצת פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי קבוצת פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)

עוד הוארך תוקף מנגנון שיתוף עובדי פרטנר ברווחי החברה ל-2022. המשא ומתן לגבי תוספות שכר ושיתוף ברווחים עבור 2023 ו-2024 יתקיים החל מנובמבר בכל שנה.

עוד כולל ההסכם הגדלת השתתפות החברה בכרטיס ההסעדה 'סיבוס', שמיועד לעובדים מחוץ למשרדי המטה בראש העין. כעת יעמוד הסכום הכולל יעמוד כעת על 41 שקלים ביום. תקציב קרן הסיוע לעובדים יגדל מ-70 אלף שקלים ל-150 אלף שקלים בשנה.

תקציב הרווחה יעמוד על 12.3 מיליון שקל בכל אחת משנות ההסכם, בדומה לתקציב בהסכם הקודם.

בהסכם נכלל גם סעיף, לראשונה בהסכם קיבוצי במגזר הפרטי, לפיו החברה תגבש בשיתוף נציגות העובדים תוכנית להטמעה וקידום של שוויון הזדמנויות והעסקה רב-גונית. "ממונה שוויון וגיוון" מטעם החברה יהיה אחראי על קידום התוכנית ויישומה.

כחלק מכך, "שעת הורות" תחול גם על עובד הורה במשרה מלאה שבן/בת זוגו לא מנצלים הטבה זו, בכפוף להצהרה ואישור ממקום העבודה הנוסף. בנוסף, יתווספו ימי חופשה לבחירה, בהם יום בחודש הגאווה ויום בגיוס ילד העובד.

עוד הוסדר התגמול עבור כוננויות לכלל החטיבות. שעות התנדבות של העובדים בפעילות למען הקהילה, שנעשית מטעם החברה ובארגונה, יהיו על חשבון שעות העבודה בפרטנר ובתשלום החברה.

כאמור, ההסכם משמר את מעטפת התנאים כפי שנקבעו במסגרת ההסכם הקודם, בהם השתתפות בתשלום קייטנות בחודשי הקיץ, חידוש תקציב קרן מלגות לסטודנטים, ערך יום הבראה בסך 500 שקלים, קצבת ביגוד שנתית, קרן השתלמות לעובדים שהשלימו שלוש שנות ותק בחברה עם שיעור הפרשה מקסימלי מטעם המעסיק והשתתפות בתשלומי גני ילדים. העובדים ימשיכו ליהנות גם מימי חופש על חשבון החברה בערבי חג, ומחופשה מרוכזת בחול המועד, יומיים על חשבון המעסיק בפסח ובסוכות.

על פי ההודעה המשותפת של הצדדים, ההגעה להסכם לא תפגע בטענות או תביעות של נציגות העובדים בעניין רכישת השליטה בחברה, ובכלל זה מענק מכירה.

"משקף את התרומה המשמעותית של העובדות והעובדים"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסכם משקף את התרומה המשמעותית של עובדות ועובדי פרטנר לצמיחת הקבוצה, תוך התמודדות לא פשוטה עם האתגרים וחוסר הוודאות בשוק התקשורת".

"הוכחנו פעם נוספת שבדרך של הידברות ושיתוף פעולה ניתן להגיע להסכמות מהן כל הצדדים יוצאים נשכרים", הוסיף. "ההסכם שומר על זכויות העובדים, מבטיח את ביטחונם התעסוקתי ותורם ליציבות החברה. אני מודה ליו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק יקי חלוצי, ליו"ר הוועד קרן אופק, ולהנהלת פרטנר בראשות המנכ"ל אבי צבי שידעה לנהל שיח מועיל ומכבד עם העובדים".

מנכ"ל פרטנר אבי צבי: "חתמנו היום על הסכם שמשאיר את עובדי פרטנר במרכז, תוך עידוד למצוינות ותגמול על הישגים. הארכת ההסכם מתבססת על ההערכה הגדולה של הנהלת פרטנר לעובדי הקבוצה ולשיתוף הפעולה שיש בין ההנהלה לוועד ומטרתו שמירה על הקבוצה ועל ההון האנושי שלה".

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "מעבר למסך הרעש התקשורתי על השליטה במניות פרטנר, יש בסוף היום חברה. מנהלים ועובדים מסורים שעושים את החברה, לפני או אחרי בעל מניות כזה או אחר, ובהם צריך להשקיע. דאגנו ליציבות בחידוש ההסכם הקיבוצי ויצירת המשך הוודאות. לא מיצינו את הדרישות שלנו בנושא העברת השליטה, ונמשיך לעקוב גם בנושא זה. אני רוצה להודות למנכ"ל אבי צבי וליו"ר הוועד קרן אופק על כך שהחברה והעובדים עומדים לנגד עיניהם קודם לכל".

יו"ר ועד עובדי פרטנר, קרן אופק: "לעובדים בפרטנר יש גב חזק והנהגת עובדים מחויבת. העובדים יזכו לקידום כלכלי, תוספת שכר והגדלת הסיבוס. שמנו דגש גם על הצד הערכי בהסכם ונמשיך להיות מחויבים לקליטת עובדים עם מוגבלויות ולחתור לשוויון וגיוון בהעסקה בפרטנר. ההסכם הקיבוצי שחתמנו דווקא בתקופה סוערת יביא יציבות וביטחון תעסוקתי לפרטנר. אם וכאשר יהיו לפרטנר בעלי שליטה חדשים, אנו נפתח במשא ומתן להסכם מכירה עבור העובדים".

בגיבוש ההסכם היו מעורבים מטעם נציגות העובדים יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות יקי חלוצי, יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק ועו״ד שי תקן ממשרד פישר בכר. מטעם הנהלת פרטנר: סמנכ״ל מש״א ותפעול עדי קורן, מנהלת אגף מש״א מיכל ממן דומב ועו״ד אורלי אבירם ממשרד נחום פינברג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!