דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכר המינימום בחברה יעלה: הסכם קיבוצי חדש לעובדי הפניקס

ההסכם התלת-שנתי יחול על כ-2,650 מעובדי החברה | במסגרת ההסכם הוחלט ששכר המינימום למשרה מלאה יגדל עד שנת 2024 ל-6,500 שקלים ותקציב הבונוס השנתי יוכפל

חתימה על הסכם קיבוצי חדש בהפניקס חברה לביטוח (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימה על הסכם קיבוצי חדש בהפניקס חברה לביטוח (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד עובדי הפניקס חברה לביטוח והנהלת החברה, חתמו אמש (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש שיהיה בתוקף עד 2024. בין היתר נקבע כי שכר המינימום למשרה מלאה בחברה יעלה ל-6,000 שקל בשנת 2022 ובהדרגה (עד 2024) ל-6,500 שקלים.

ההסכם התלת-שנתי, יחול על כ-2,650 מעובדי הפניקס. במסגרת ההסכם, ועל מנת לחזק את הקשר שבין הצלחת החברה לתגמול העובדים, הוחלט כי תקציב הבונוס השנתי יוכפל, בהינתן עמידה של 100 אחוז ביעד הרווח.

עוד נקבעה בהסכם גם העלאת ההפרשות לפנסיה למקסימום לפי חוק (תוספת של חצי אחוז מטעם המעסיק וחצי אחוז על חשבון העובד); סל תקציבי לתוספות שכר של כ-3% בממוצע לכל שנה, פוליסת ביטוח שיניים קולקטיבית, ושיפור ביטוח הבריאות בעלות שנתית כוללת של כ-5 מיליון שקל.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "ההסכם הוא דוגמה לשיתוף פעולה ומו"מ פורה בין הצדדים, ואני מברך על ההישגים שבו. אודה ליו"ר ועד העובדים ולכל חברי הוועד על ניהול מערכת יחסי עבודה מכובדת וטובה, ממנה נהנים כל הצדדים".

סמנכ"ל בכיר למשאבי אנוש בהפניקס, ארז אורלי: "הסכם זה הינו תוצאה של מערכת היחסים הטובה והפורייה הקיימת בין הוועד ועובדי החברה להנהלת החברה. ההסכם מביא לידי ביטוי את תוצאות עבודתם של כל עובדי החברה, שמאפשרת לנו לשפר את תנאיהם, כך שישקפו את העשייה הרבה, המקצועית והיומיומית שמביאה את החברה להישגיה. ברצוני להודות לוועד על ניהול מו"מ מקצועי וענייני שהתמקד בטובת עובדי החברה, ובכך הגענו לתוצאות משביעות רצון לעובדים ולחברה כאחד".

ראש חטיבת מוסדות ציבור, הסתדרות, ביטוח ופיננסים, עידן אור: "אני שמח על יום שמביא בשורה לעובדים ולחברה. אני מודה ליו"ר הוועד וחבריו ולהנהלת החברה שהשכילו לנהל יחסי עבודה ענייניים, שקופים וחיוביים שיכולים להוות דוגמה לשילוב של עבודה מאורגת עם חברה עסקית מצליחה".

יו"ר ועד עובדי הפניקס, אורן שמידוב: "מדובר בהסכם קיבוצי פורץ דרך המגדיל בצורה דרמטית את ההשקעה בעובדים ומשפר באופן ניכר את התנאים והזכויות שלהם. על אף המורכבות והאתגרים הרבים שכולנו חווינו בשנתיים באחרונות בעקבות מגיפת הקורונה הצלחנו בשיתוף עם ההנהלה להגיע לשורה רחבה של הסכמות מתוך הבנה שעתיד החברה תלוי באיכות העובדים, במקצועיות הרבה שלהם ובמחויבות שלהם להצלחתה״.

במשא ומתן על ההסכם היו שותפים מטעם ההסתדרות גם עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, אומרי זינגר מאגף הכלכלה, יו"ר ועד העובדים אורן שמידוב, חבר הוועד דובי פיליפ ועורך הדין מטעם הוועד אלי כהן. מטעם הנהלת הפניקס: סמנכ"ל בכיר למשאבי אנוש ארז אורלי, המשנה למנכ"ל היועץ המשפטי הראשי של קבוצת הפניקס מני נאמן ועו"ד סיגל פעיל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!