דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

יו"ר הסתדרות האחיות: "אם תמשיך האלימות נצא לשביתה ללא הגבלת זמן"

אילנה כהן, אמרה בכינוס מחאה בבית החולים תל השומר, בעקבות שביתת האחיות: "באיזו מדינה מתוקנת צריך להשבית את כל המערכת כדי שיגנו על הצוותים? כנראה שמחכים לרצח"

  • אילנה כהן, אמרה בכינוס מחאה בבית החולים תל השומר, בעקבות שביתת האחיות: "באיזו מדינה מתוקנת צריך להשבית את כל המערכת כדי שיגנו על הצוותים? כנראה שמחכים לרצח"
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אם תמשיך האלימות נגד האחים והאחיות נצא לשביתה ללא הגבלת זמן", אמרה הבוקר (רביעי) יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, בהצהרה לתקשורת בבית החולים תל השומר, בעקבות שביתת האחיות, שמתקיימת במחאה על האלימות כלפי עובדי הרפואה.

"באיזו מדינה מתוקנת צריך להשבית את כל המערכת כדי שיגנו על הצוותים? כנראה שמחכים לרצח. שר הבריאות ושר האוצר צריכים לשבת עד שיוצא עשן לבן בשביל לתת לנו ביטחון", הוסיפה כהן.

אתי אליאב, יו"ר ועד האחיות בבית החולים שיבא בתל השומר: "אלימות כלפי צוותים רפואיים היא רעה חולה. בחרנו במקצוע מתוך תחושת שליחות. יש בנו אהבה גדולה לזולת וחמלה, אי אפשר להיות אחות בלי תכונות אלה".

"זה לא רק כלפינו, שומעים על אלימות בערים, בחברה הערבית, אלימות כלפי נשים", הוסיפה אליאב. "סיפור רודף סיפור, שומעים, כואבים ועוברים הלאה עד לסיפור הבא. למה זה מגיע לנו? אנחנו חוות אלימות פיזית מילולית ונפשית".

אחיות בבית החולים שיבא בתל השומר, המחאה על האלימות כלפי צוותי הרפואה (צילום: דפנה איזברוך)
אחיות בבית החולים שיבא בתל השומר, המחאה על האלימות כלפי צוותי הרפואה (צילום: דפנה איזברוך)

המחאה התקיימה גם במרכז הרפואי הדסה בירושלים. רות רדיאנו, מנהלת הסיעוד בהדסה הר הצופים: ״לא הגיוני שאנשים שבחרו לטפל באחרים ומגיעים מדיי יום לעבודה שהמהות שלה היא נתינה, אהבת אדם ומתן בטחון, מרגישים מאויימים, מותקפים ונפגעים. אלימות מכל סוג שהוא אינה מתקבלת, בטח במקום בו קדושת החיים היא היום יום שלנו. חשוב לא רק להגיד אלא גם לעשות, ואני קוראת לכל הגורמים לקחת אחריות על המצב ולהבין שיש לספק משאבים כדי להילחם בתופעה״.

תהילה אורן, האחות הראשית במיון הדסה הר הצופים: ״האלימות היא חוייה שכולנו זוכים לה מדיי יום. האחיות והאחים חשופים יותר לתגובות הקיצוניות כי אנחנו צמודים לחולה לאורך כל הטיפול בו וסופגים את מרכז האש. הרבה פעמים, בשל העומס והאינטנסיביות במיון אנחנו לא מעכלים את אירוע האלימות שעברנו – ורק בבית, כשמנסים להירדם או גם שבועות אחר כך, מתמודדים עם ההשלכות של הא.רוע הקשה".

אחיות בכינוס מחאה על האלימות כלפי צוותי הרפואה (צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה)
אחיות בכינוס מחאה על האלימות כלפי צוותי הרפואה (צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה)

יו״ר ועד האחים והאחיות בהדסה, ניצה שמש, קראה לשרי האוצר והבריאות: ״יש ליישם את ההמלצות שהתקבלו ולקיים את ההתחייבויות: להציב שומרים, לעבות את האבטחה, לתת לכולנו בטחון תעסוקתי".

האחיות בבתי החולים, קופות החולים כללית ומאוחדת ומשרד הבריאות החלו הבוקר בשביתה שהוגדרה "שביתת אזהרה" ותימשך 24 שעות. בדיקות, חיסונים וניתוחים לא דחופים יבוטלו לחלוטין מלבד שירותים חיוניים, ומחלקות האשפוז בבתי החולים יפעלו במתכונת שבת. מחלקות הקורונה ובדיקות הקורונה יפעלו כרגיל.

השביתה נערכת על רקע אירועי תקיפה חמורים שאירעו לאחרונה כלפי צוותי רפואה, בין היתר בבית החולים רמב"ם בו הותקף רופא ובמרכז לבריאות הנפש לב השרון בו הותקפה אחות על ידי מטופלת. למרות סיכומים עם משרד הבריאות על נקיטת אמצעים למניעת אלימות, הם יושמו עד כה באופן חלקי.

ממשרד הבריאות נמסר: "המשרד רואה חשיבות רבה בטיפול בבעיית האלימות כלפי הצוותים הרפואיים במערכת הבריאות. בעקבות האירועים החמורים שאירעו לאחרונה נקבעו כמה צעדים שמשרד הבריאות מוביל כדי לשפר את ההגנה על הצוותים הרפואיים.
בין השאר, פורסם לאחרונה מכרז חדש שמעלה את שכר המאבטחים, ואנחנו מקווים שהליך הגיוס שלהם יואץ בהתאם ויושלמו הפערים. במסגרת ההידברות בין הסתדרות האחיות ומשרד הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש שיגר מכתב ובו מפורטים הצעדים שננקטים וצפי יישומם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!