דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״ההסכם הקיבוצי שומר עלינו, מי שירכוש את פרטנר צריך לדעת שהעובדים במרכז״

״הביטחון התעסוקתי והיציבות תורמים לאטרקטיביות של החברה״, אומרת קרן אופק יו"ר ועד עובדי פרטנר, על ההסכם הקיבוצי שנחתם השבוע, רגע לפני מכירת בחברה

קרן אופק, יו"ר ועד עוברי פרטנר (ללא קרדיט)
קרן אופק, יו"ר ועד עוברי פרטנר (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"מבחינתי, הדבר החשוב ביותר בהסכם הקיבוצי הוא שביטחונם התעסוקתי של העובדים מובטח, עוד קודם לשינויים המתכננים בבעלות על החברה", אומרת קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פרטנר, בעקבות ההסכם הקיבוצי שנחתם בחברה השבוע, על רקע רכישת השליטה בחברת הסלולר על ידי קבוצת רודב-גבאי.

אבי גבאי מגיע אליכם לאחר שכיהן מזה כשנתיים כמנכ"ל סלקום, שגם בה עבד בצמוד לוועד העובדים. אתם מצפים לשיתוף פעולה?
"את גבאי אינני מכירה. זה לא תמיד אותו הדבר לשבת בכיסא המנכ"ל. את עובדי פרטנר אני דווקא מכירה היטב ואנחנו קודם כל סומכים על עצמנו. אנחנו מקווים כמובן לנהל משא ומתן, אבל ערוכים גם לאפשרות שנצטרך לנקוט מהלכים שונים בדרך לכך.

צריך לזכור שהרכישה דורשת עדיין את האישור הפורמאלי של רשות התחרות ומשרד התקשורת. במקביל, פנינו כבר במכתב לנאמן החברה, עו"ד אודי סול, וביקשנו ממנו להעביר לרוכשים את המסר שאנחנו מצפים לשמירה על האיתנות הפיננסית של החברה, הביטחון התעסוקתי של העובדים ויתר ההסכמים הקיבוציים. כמובן שאנחנו דורשים גם שקיפות ומענק מכירה.

פרטנר היא חברה מצויינת עם עובדים מצויינים. מי שירכוש את החברה צריך לדעת שאצלנו העובדים הם המרכז. הוא לא רוכש רק בניינים וטכנולוגיה. העובדים הם מה שחשוב".

חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי קבוצת פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי קבוצת פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)

ב"כלל" דורשים כיום על רקע שינויי הבעלות מינוי דירקטור מקרב העובדים ובסלקום מונה לפני כשנתיים דירקטור חיצוני מטעם העובדים. זו דרישה שמבחינתכם עומדת על הפרק?
"מבחינתי הכל עומד על הפרק, ועל הכל נדון במסגרת משא ומתן".

השדרה הניהולית בפרטנר התחלפה לאחרונה. רק ביוני האחרון נכנס המנכ"ל החדש אבי צבי לתפקידו, וגם רבים מהסמנכ"לים ונושאי המשרות הבכירות בחברה התחלפו. זה משפיע על יחסי העבודה בחברה?
"זה מצחיק, אבל ועד העובדים בחברה הוא באמת היום הגורם הבכיר הוותיק ביותר ומביא איתו ניסיון והיכרות עמוקה עם השטח ותהליכי העבודה. עם זאת, התחושה שלנו היא שיש לנו היום שדרה ניהולית חדשה ומצוינת בחברה: כזו שמכירה היטב את הענף ומובילה קו של מצוינות עסקית והתפתחות. התחושה היא שאנחנו, העובדים וההנהלה, מחויבים האחד כלפי השני ורואים את הדברים עין בעין מתוך שותפות. קמים בבוקר ו'עובדים' ביחסי העבודה עצמם.

גם העובדים וגם ההנהלה יודעים היום שיחסי העבודה הטובים שלנו הם אחד הנכסים המשמעותיים ביותר של החברה – גם בגיוס עובדים, שזה דבר שחברות רבות מתקשות בו בימים אלה. היציבות התעסוקתית היא משהו שנותן לנו יתרון תחרותי גם במציאות בה חברות רבות מתקשות לגייס עובדים. ההסכם הקיבוצי החדש שכולל גם תוספות שכר, הגדלת סבסוד ארוחות ובעיקר את חיזוק הביטחון התעסוקתי והיציבות – תורמים גם הם לאטרקטיביות של החברה".

ההסכם הקיבוצי החדש כולל סעיף ייחודי – גיבוש תוכנית משותפת עם ועד העובדים להטמעה וקידום של שוויון הזדמנויות והעסקה רב-גונית.
"פרטנר היא חברה ישראלית ולכן חשוב לנו שכל מנעד האוכלוסייה יהיה חלק מאתנו. גם הסכמים קיבוציים קודמים אצלנו כללו סעיפים חברתיים כמו קרן סיוע שהוקמה אצלנו ב-2019 ופעילות התנדבות בקהילה. על נושא של שילוב עובדים עם מוגבלויות בחברה הושם תמיד דגש. שיעורם בחברה גבוה בהרבה מדרישות צו ההרחבה – אבל זו הפעם הראשונה שחברה כלשהי בשוק הפרטי מסדירה את נושא הגיוון התעסוקתי כחלק מהסכם קיבוצי שכולל גם מינוי ממונה לנושא הגיוון התעסוקתי בחברה.

אנחנו מקווים שזה מודל שוועדים נוספים יאמצו. זה מהלך שיצאנו אליו בין היתר בברכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. גם משרד הכלכלה שותף גדול למהלך ובעוד כשבועיים צפויה להגיע לחברה הממונה על שוויון הזדמנויות בתעסוקה, עו"ד מרים כבהא.

אצלנו בפרטנר לא מאמינים בשיטה של צביעת משרות, כל עובד יכול להתמודד לכל המשרות. אנחנו כן מחויבים לעשות את המקסימות וליצור את ההתאמות הנדרשות, כדי שכל עובד יוכל למצות את הפוטנציאל שלו, לא משנה איזו מוגבלות יש לו, כשווה בין שווים.

ההסכם כולל התייחסות גם לאוכלוסיות נוספות למשל לראשונה במשק הכרזנו על יום בחירה לעובדים בחודש הגאווה, זאת בעקבות פניה של עובדים מהקהילה הגאה. סעיפים רבים מתייחסים לנושא של עבודה מותאמת הורות שמאפשרת גם הורות שוויונית. כך למשל חידדנו בהסכם הנוכחי את הסעיף הנוגע ל'שעת הורות' כך שגם אבות יוכלו ליהנות ממנו בשנה שלאחר הלידה.

היום זה כבר ידוע ששוויון וגיוון הם דברים שתורמים גם להישגים העסקיים של חברות. מבחינתי הכללת הסוגיות הללו בהסכם הקיבוצי היא גם סמן דרך לוועדים נוספים במשק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!